چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۱۱
کد خبر: ۱۰۴۳۹۵
|
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
ویژه‌برنامه «انقلاب پلاک ۴۱» همزمان با دهه فجر در مدارس منتخب شهر تهران برگزار می‌شود.
ویژه‌برنامه «انقلاب پلاک ۴۱» در مدارس منتخب شهر تهران برگزار می‌شود
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیرناصر مرادیان مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۹ و دبیر ویژه‌برنامه «انقلاب پلاک ۴۱» گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران، عظیم‌ترین رویداد قرن اخیر است و ما به عنوان بخشی از حافظه این رویداد که از نزدیک شاهد فداکاری و جانفشانی زنان و مردانی انقلابی بوده‌ایم، موظفیم ادبیات آن را به نسل آینده منتقل کنیم تا درخت پربرگ و بار آن در سال‌های آتی با دستان همین کودکان امروز، آبیاری و مراقبت شود.

مرادیان در ادامه افزود: بر همین اساس فرهنگ‌سرای مهر با مشارکت آموزش و پرورش شهر تهران و با هدف انتقال ادبیات انقلاب با شیوه‌های تاثیرگذار، ویژه‌برنامه «انقلاب پلاک ۴۱» را در مدارس منتخب شهر تهران برگزار می‌کند. در این برنامه که با هماهنگی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران انجام می‌شود، گروه‌های هنری به مدارس ابتدایی رفته و با برگزاری برنامه‌هایی همچون؛ روایت قصه انقلاب، مسابقه، سرود و نمایش، یاد و خاطره شهدای انقلاب را گرامی می‌دارند.

دبیر ویژه‌برنامه «انقلاب پلاک ۴۱» با تبیین این موضوع که روحانیون در مسیر حرکت انقلاب به امامت امام راحل (ره) همواره به عنوان راهنما و چراغ راه حضور مستمر و فداکارانه داشته‌اند، گفت: روحانیون در طول تاریخ بخش جدایی ناپذیر انقلاب بوده‌اند و ما تصمیم داشتیم تا در انعکاس حقایق انقلاب این نقش هدایت‌گر را به صورت ملموس و عینی‌تر مورد توجه قرار دهیم. به همین دلیل از روحانیون برای بیان بخش روایت‌گری و داستان‌های پرشور انقلاب استفاده کردیم.

مرادیان  در ادامه افزود: در سومین روز ویژه‌برنامه «انقلاب پلک ۴۱» بیش از ۳۰ اجرا در سه بازه زمانی در سطح شهر تهران برگزار شده و قصد داریم تا در دو روز باقی مانده بیش از بیست اجرای متفاوت دیگر را در مدارس داشته باشیم. البته ما جوایزی نیز برای کودکان مشارکت کننده در برنامه نیز در نظر گرفته‌ایم که در پایان هر اجرا به آنان تقدیم می‌شود.

رییس فرهنگ‌سرای مهر در پایان با ابراز امیدواری از اقبال کودکان به برگزاری این برنامه گفت: همه ما بر آنچه که بر پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است با مشارکت حداکثری عموم مردم سهم داشته‌ایم و هم اکنون نیز با  تفکر انقلابی‌گری که نص صریح بیانات رهبر معظم انقلاب است و بارها به آن اشاره داشته‌اند موظفیم تا با بیان حقایق انقلاب، روشنگر راه حق از باطل برای آینده فرزندان میهن مان باشیم. ما بازخوردهای خوبی از سوی اولیا مدرسه و دانش آموزان  مدارس مشارکت کننده داشته‌ایم و امیدواریم این قبیل برنامه‌ها حرکتی عظیم برای تربیت نسل آینده انقلاب پر شکوه ایران اسلامی باشد.

ویژه‌برنامه «انقلاب پلاک ۴۱» به منظور ارتقا شناخت مردم در زمینه دستاوردهای انقلاب اسلامی و مقابله با ترویج ناکارآمدی نظام اسلامی و همچنین با هدف گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ۱۴ تا ۲۱ بهمن در مدارس منتخب شهر تهران برگزار می‌شود.  

این برنامه در مدارس ابتدایی شهر تهران با هدف آموزش مفاهیم دینی، انقلابی با استفاده از شیوه‌های غیرمستقیم همچون؛ قصه خوانی، شعر و سرود و اجرای مسابقه برگزار می‌شود.

نظر شما