جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۴۴
کد خبر: ۱۰۴۴۰۷
|
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
دهمین نشست «شب‌های فناوری» با موضوع «سایبرنتیک و تاثیرات آن بر فناوری» با حضور استادان متخصص این حوزه، چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه در فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دهمین نشست «شب‌های فناوری» با موضوع «سایبرنتیک و تاثیرات آن بر فناوری» با حضور استادان متخصص این حوزه، چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه ساعت ۱۶ در فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات برگزار می‌شود. در این برنامه فاطمه نوشین فرد دانشیار و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران به ماهیت و چیستی سایبرنتیک می‌پردازد. تحولات آینده فضای سایبر و تاثیرات آن بر جامعه و کسب و کارها موضوعی است که توسط محمدرضا کریمی عضو هیئت علمی دانشگاه مالک اشتر بررسی می‌شود و حامد قاسمی کارشناس رسانه به سخنرانی با عنوان فرماندهی، کنترل و قدرت سایبرنتیک می‌پردازد. در پایان نیز پنل گفت‌وگو بین استادان و شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود.

سایبرنتیک از جمله علومی است که در قرن بیستم پدید آمد و با رشد سریع خود توانست به علوم دیگر راه یابد. موضوع اصلی سایبرنتیک بررسی ماهیت کنترل در انسان، حیوان و ماشین است و لذا با زیست‌شناسی، روانشناسی، مکانیک، مهندسی، مدیریت و بسیاری علوم دیگر همبستگی دارد. سایبرنتیک توانسته به عنوان دانشی مستقل و در عین حال بین رشته‌ای مطرح شود. در این علم به طبقه‌بندی و سازماندهی اطلاعات توجه زیادی می‌شود و از این رو در مدیریت اطلاعات و نیز در طراحی نظام‌های اطلاع‌رسانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سلسله‌نشست‌های تخصصی «شب‌های فناوری» با رویکرد طرح مسائل و موضوعات فرهنگی اجتماعی در حوزه فناوری‌های نوین خصوصاً فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ و نیز بیان نظریه‌ها، دیدگاه‌ها و یافته‌های پژوهشی هر ماه با حضور متخصصان و دست‌اندرکاران فناوری‌های نوین برگزار می‌شود. 

این برنامه با مشارکت کانون «شهر هوشمند» فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات به دبیری ستاره امیری؛ دبیر کانون شهر هوشمند و مدرس دانشگاه اجرا می‌شود.

فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات در تقاطع خیابان‌های کارگر و جمهوری اسلامی واقع شده است و شماره تلفن ۶۶۹۰۲۱۳۸ پاسخگوی سؤالات شهروندان است. 

نظر شما