شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۱۷
کد خبر: ۱۰۴۷۷۹
|
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
نشست انعقاد نخستین تفاهم‌نامه منابع، مصارف و عملکرد مناطق ۲۲ گانه روز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه با حضور حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست انعقاد نخستین تفاهم‌نامه منابع، مصارف و عملکرد مدیریت فرهنگی هنری مناطق ۲۲ گانه روز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه با حضور حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری و معاونان در ساختمان ستاد سازمان برگزار شد. مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳ نخستین منطقه‌ای بود که این تفاهم‌نامه را با معاونت برنامه‌ریزی، توسعه و امور شوراهای سازمان فرهنگی هنری امضا کرد.   

مهدی امینی معاون برنامه‌ریزی، توسعه و امور شوراهای سازمان فرهنگی هنری نخستین سخنران این مراسم بود که عنوان کرد: این نخستین نشست انعقاد تفاهم‌نامه منابع، مصارف و عملکرد مناطق ۲۲ گانه سازمان فرهنگی هنری است که هدف آن رفع مسائل و مشکلات مربوط به برنامه و بودجه است. این کار به تنظیم و نظارت بر مصرف بودجه کمک می‌کند و باعث می‌شود نقشه راهی برای هر منطقه ایجاد شود.

وی ادامه داد: حدود دو ماه برای شکل‌گیری این چارچوب زمان صرف شد و در نهایت منطقه ۱۳ به عنوان نخستین منطقه این تفاهم‌نامه را امضا می‌کند. همه مناطق دیگر هم در دو هفته آینده این تفاهم‌نامه را امضا خواهند کرد. این تفاهم‌نامه مطمئناً نقایصی هم دارد که به مرور و در ۶ ماهه دوم سال اصلاح و بازنگری خواهد شد. امیدوارم با پیش رفتن در این مسیر، از بودجه‌محوری به سمت برنامه‌محوری حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری نیز امضای این تفاهم‌نامه را یک ضرورت بر اساس اصول مدیریت دینی دانست و گفت: وقتی امکانی در اختیار مدیری قرار می‌گیرد، باید مشخص شود که چه استفاده‌ای از آن می‌کند. اینکه یک مدیر صرفاً پیگیر دریافت بودجه و مصرف آن باشد، کافی نیست و باید در قبال بودجه‌ای که دریافت کرده پاسخگو باشد. اولین آسیب مصرف‌کننده بودن به خود سازمان می‌رسد.

وی اضافه کرد: واژه‌های تفاهم‌نامه و عهدنامه برگرفته از ادبیات دینی ماست و هم بر اساس اصول دینی و هم بر اساس اصول مدیریت، انجام این ضروری است. امیرالمؤمنین(ع) پیش از آن که کسی را در سمتی منصوب کنند، با او عهدنامه امضا می‌کردند تا تکلیف مشخص شود. به عنوان مثال، مشخص کردن درآمدها، برقراری امنیت روانی و آرامش، توانمند کردن افراد و نیروها و ایجاد رونق و آبادانی از جمله مطالباتی بودند که حضرت علی(ع) در عهدنامه با مالک اشتر مطرح کردند.

رییس سازمان فرهنگی هنری اظهار کرد: تحقق اهداف این تفاهم‌نامه، ملاک ارزیابی مدیران مناطق در آینده خواهد بود و نخستین قدم در این کار برداشته شده است. تعهدات در این تفاهم‌نامه دوطرفه است و مدیران صف و ستاد وظایفی در قبال یکدیگر دارند و باید با هم مشارکت داشته باشند. نیروی انسانی امکان ارزشمندی هستند که در اختیار مناطق قرار دارند و باید از آن استفاده مطلوب صورت گیرد.

وی در پایان با بیان اینکه برنامه‌های قله فرهنگ‌سراها، خروجی نهایی است، گفت: ۱۷ هدف اصلی برای فعالیت‌های فرهنگی هنری تعیین شده که در همه مراکز سازمان فرهنگی هنری باید در دستور کار قرار گیرد. تفاهم‌نامه منابع، مصارف و عملکرد مناطق ۲۲ گانه امسال اجرایی می‌شود تا اشکالات موجود در آن شناسایی و رفع شود. 

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه توسط رییس و معاونان سازمان فرهنگی هنری و مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ امضا و نسخ تفاهم‌نامه بین مهدی امینی معاون برنامه‌ریزی، توسعه و امور شوراهای سازمان فرهنگی هنری و مرضیه خسروی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ تبادل شد. 

نخستین تفاهم‌نامه منابع، مصارف و عملکرد مناطق ۲۲ گانه امضا شد
نظر شما