جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۱۷
کد خبر: ۱۰۴۹۱۰
|
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
مدیر مرکز مطالعات و آموزش سازمان فرهنگی هنری خبر داد:
با توجه به شیوع ویروس کرونا و تحت‌الشعاع قرار گرفتن فعالیت‌های آموزشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مرکز مطالعات و آموزش اقدام به راه‌اندازی «سامانه آموزش مجازی» و «سامانه هوشمند جلسات آنلاین» کرده است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید نوید برکچیان در چهاردهمین نشست هم‌اندیشی و هماهنگی با مسئولان واحدهای آموزشی مناطق ۲۲ گانه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه این سامانه‌ها تکمیل‌کننده فضای آموزش حضوری این سازمان خواهند بود، عنوان کرد: ارائه دوره‌های آموزش مجازی با بالاترین تنوع، برگزاری کلاس‌های رفع اشکال به صورت آنلاین، برگزاری آزمون‌های آنلاین و ارائه گواهینامه معتبر از جمله امکاناتی است که در «سامانه آموزش مجازی» طراحی شده است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی پنج استودیوی حرفه‌ای ضبط دوره‌های آموزشی، خرید سامانه LMS و طراحی کاربرگ‌های دوره‌های آموزش مجازی در دست اقدام است، تاکید کرد: اولویت در همکاری و بهره‌گیری از مربیان فعال سازمان در این سامانه است و به همین منظور فرایندهایی برای گزینش مربیان در نظر گرفته شده که مستلزم همکاری و همراهی مسئولان واحدهای آموزشی است.

مدیر مرکز مطالعات و آموزش ایجاد بستر برای فعالیت واحدهای آموزشی تا آغاز به فعالیت سامانه آموزش مجازی را از دلایل راه‌اندازی «سامانه هوشمند جلسات آنلاین» ذکر کرد و افزود: ارتباط شنیداری و دیداری با فراگیران، اشتراک دسکتاپ، نمایش اسلاید، تخته مجازی جهت یادداشت نویسی و رسم اشکال با استفاده از قلم نوری، پخش فایل صوتی و تصویری و اشتراک فایل از جمله امکانات سامانه هوشمند جلسات آنلاین است و راه‌اندازی و پشتیبانی مرکز مطالعات و آموزش به صورت متمرکز امکان برگزاری همه دوره‌ها را به صورت مجازی در همه فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگ تا هفته آینده فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی کانال شهر شکوفه‌ها در بستر پیام‌رسان روبیکا به نشانی @shahreshokoofeha به منظور ارائه محتوای آموزشی رایگان برای مخاطبان خانه‌های کودک شهر شکوفه‌ها که شامل گروه سنی ۴ تا ۶ سال هستند نیز از اقداماتی است که به علت تعطیلی کلاس‌های این گروه آموزشی دیده شده و اطلاع‌رسانی توسط واحدهای آموزشی کمک بسزایی در توسعه ارائه خدمات خواهد کرد.

همچنین تشریح مسائل مرتبط با گروه آموزشی کودک و عوامل آموزشی خانه‌های کودک شهر شکوفه‌ها از دیگر مطالبی بود که مطرح شد و نحوه دریافت بیمه نیروی انسانی خانه‌های کودک شهر شکوفه‌ها، چگونگی همکاری و انعقاد قرارداد با مربیان خانه‌های کودک جهت همکاری در فضای مجازی، نحوه استرداد شهریه فراگیران این گروه آموزشی و چگونگی وضعیت دریافت شهریه در خصوص کلاس مجازی از مباحثی بود که توسط مدیر مرکز مطالعات و آموزش تبیین شد.  

توضیح در خصوص ویژه‌برنامه الفبای سپاس و محتوای بسته آموزشی تهیه شده برای بزرگداشت مقام معلم برای نزدیک به هزار و ۵۰۰ مربی فعال شبکه آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و گزارشی درباره اعلام آمادگی بیش از ۸۵ درصد مربیان جهت تدریس در سامانه آموزش مجازی با توجه به نظرسنجی صورت پذیرفته از دیگر مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.

همچنین در این نشست اشرف امیری‌فر مسئول واحد آموزش مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۳ به ارائه گزارش در خصوص فعالیت‌ها و عملکرد آموزش فرهنگ‌سرای ارسباران از جمله ایجاد کارگاه‌های کوتاه‌مدت و برگزاری نمایشگاه‌های تجسمی و تشکیل گروه‌های هنری پرداخت.

چهاردهمین نشست هم‌اندیشی و هماهنگی با مسئولان واحدهای آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه در فرهنگ‌سرای ارسباران با پاسخگویی به سؤالات حاضران توسط مدیر مرکز مطالعات و آموزش به پایان رسید.

راه‌اندازی «سامانه آموزش مجازی» و «سامانه هوشمند جلسات آنلاین»
نظر شما