جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۴۶
کد خبر: ۱۰۵۴۰۹
|
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
ابهری گفت: این هنرمندان فکر می کنند اگر از ایران خارج شوند سینمای ما عزادار شده است و بی ستاره می ماند، به این گروه باید ستاره های کاغذی گفت که بدون داشتن و طی شرایط لازم به جایگاهی می رسند و باورشان می شود که می توانند به هر کسی توهین کنند.
«مجید ابهری» درباره رفتار اخیر یکی از بازیگران نسبت به یک پاکبان گفت: محبوبیت و معروفیت امانت هایی است که از طرف مردم به چهره های هنری یا ورزشی داده می شود تا آن ها به درجه سلبریتی برسند.

متخصص علوم رفتاری افزود: این درجه مانند یک جایگاه علمی و هنری است که رسیدن و ماندن در آن نیازمند شرایط مختلف از جمله تربیت اجتماعی، مردم داری و اخلاق مداری است.

 وی ادامه داد: اگر هنرمندانی حتی پس از مرگ هنوز نامشان در جامعه وجود دارد و محبوب هستند، به خاطر داشتن آن شرایط است. اگر یک ورزشکار یا فوتبالیست به کمک هم وطنانش می شتابد و برای آن ها کمک جمع می کند، این حرکت او یک الگو رفتاری برای بقیه جوانان در جامعه است.

 ابهری بیان کرد: متاسفانه ورود به عالم هنر در سینما در ایران فقط شرایطی لازم دارد که خیلی دشوار نیست. رنگ، خط، خال و ابرو، مجموعه شرایط ورودی است، این هنرمندان هر گاه جایگاهشان کمی در جامعه کمرنگ می شوند حرکاتی می کنند که دوباره به سطح جامعه بازگردند.

 وی با اشاره به رفتار این هنرمند گفت: رفتار این خانم غلط یا درست یک رفتار شایسته، از هنرمند مطرح نیست. جای تاسف آنکه تعدادی از ایشان دفاع می کنند و وقتی یکی از پیشکسوتان هنری به رفتارش انتقاد  می کند، تعدادی به ایشان حمله می کنند.

 این جامعه شناس تصریح کرد: کسی که درجه استادی در هنر دارد، حداقل صدها نفر مثل این خانم را دیده و عبور کرده است.

 وی ادامه داد: متاسفانه به محض کوچکترین انتقاد اینگونه افراد گویی از منزل خاله خود قهر می کنند، مملکت خود را ترک کرده و به سمت شبکه های لس آنجلسی می روند آن ها هم بعد از چند مدت حقشان را ادا می کنند.

 این متخصص علوم رفتاری تاکید کرد: این هنرمندان فکر می کنند اگر از ایران خارج شوند سینمای ما عزادار شده است و بی ستاره می ماند، به این گروه باید ستاره های کاغذی گفت که بدون داشتن و طی شرایط لازم به جایگاهی می رسند و باورشان می شود که می توانند به هر کسی توهین کنند.

 وی تصریح کرد: باید اساتید هنری جواب اینگونه افراد را بدهند تا جوانان ما دچار سوء تعبیر نشوند.

 ابهری گفت:پیشنهاد می کنم خانم قریشی و امثال ایشان که در مسیر شهرت قرار دارند و در جامعه مورد توجه عده ای هستند، حتما باید یک مشاور رفتاری و روانی داشته باشند تا روش ستاره بودن و رفتار او را آموزش ببینند.

 وی تاکید کرد: فیلم های هنرمندان فقط اختصاص به جوانان ندارد چون فیلم ها را همه افراد از هر قشری می بینند حالا که تحصیلات هنری برای ورود به عرصه سینما چندان ضرورت ندارد حداقل مشاوره های رفتاری برای اینگونه افراد لازم است. همانگونه که در اروپا و کشورهای دیگر مرسوم است.

منبع: شبستان
نظر شما