جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۱
کد خبر: ۱۰۵۹۳۸
|
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
دوره آموزشی مطالعات فرهنگی توسط امیرعلی نجومیان به صورت آنلاین از تاریخ ۲۵ خردادماه به مدت ۶ هفته برپا می‌شود.
در این دوره، به جای دسته‌بندی مطالب بر اساس نظریه‌ها، رویکردها و روش‌ها، طرح درس بر اساس «مفاهیم» شکل می‌گیرد.

مفاهیم و پدیده‌های مورد بحث در این دوره از این قرارند: فرهنگ و طبیعت، بازنمایی فرهنگی، نشانه‌ها و رمزگان فرهنگی، تاریخ فرهنگی، جغرافیای فرهنگی، فرهنگ و فضای شهری، فرهنگ و ابژه‌ها، تولید مادی فرهنگ، صنعت فرهنگ، زندگی روزمره، سبک زندگی، فرهنگ مصرفی، صنعت مد، ارزش فرهنگی، فرهنگ عامه و فرهنگ نخبه، رسانه، فرهنگ و هویت، خود و دیگری، فرهنگ و قومیت، فرهنگ و جنسیت، و بدن فرهنگی.

بخش اصلیِ هر جلسه، خوانش عملیِ متون ادبی، هنری، فرهنگ عامه، پدیده‌های اجتماعی و زندگی روزمره است و بدین صورت در فرآیندی استقرایی از کنش نقادانه به سوی نظریه‌ها حرکت می‌شود و نه برعکس. بدین شکل، کوشش شده از کاربست مکانیکی نظریه‌ها و روش‌ها بر مفاهیم و پدیده‌ها پرهیز کنیم.

علاقمندان به حضور در این دوره می توانند به صورت آنلاین به آدرس : lms.elm.ac/nojoumian ثبت نام کنند و برای پشتیبانی دوره در گروه تلگرامی به آدرس: https://t.me/joinchat/HPlK۵x۱۲۵ux۴-uVnnOsu۹w عضوشوند.

لازم به توضیح است دوره آموزشی مطالعات فرهنگی توسط امیرعلی نجومیان به صورت آنلاین از تاریخ ۲۵ خردادماه روزهای یکشنبه از ساعت ۱۸ تا ۲۱ به مدت ۶ هفته برپا می شود. برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن :۰۹۳۵۲۰۰۰۰۱۲ تماس حاصل فرمایید. همچنین علاقمندان برای ثبت نام خارج از کشور می توانند به آدرس: @ ElmInternational   درخواست خود را اعلام کنند.
نظر شما