جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۹۵۵
|
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
با همکاری موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
نشست مشترک معاونت امور فرهنگی و هنری موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با رییس فرهنگ‌سرای شهید سلیمانی برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، نشست مشترک معاونت امور فرهنگی و هنری موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با رییس فرهنگ‌سرای شهید سلیمانی برای تبیین تفاهم‌نامه همکاری میان این موزه و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

در این نشست که با حضور محمد سعادت رییس فرهنگ‌سرای شهید سلیمانی به عنوان نماینده سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و نرگس معدنی پور معاون امور فرهنگی و هنری موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به عنوان نماینده این موزه برگزار شد، معدنی پور ضمن توضیح و تشریح کلیات فعالیت‌ها و تشریح فضای محیطی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: مأموریت اصلی این موزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. در این راستا موزه در سه حوزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اهداف اصلی خود را ریل‌گذاری کرده است. معاونت فرهنگی موزه انقلاب اسلامی با استفاده از ابزار هنر، فرهنگ ایثار و شهادت را معرفی خواهد کرد چرا که باید با کمک گرفتن از هنر و کارهای هنری این فرهنگ زیبا را معرفی کرد.

معدنی پور ادامه داد: شورای ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت از سال ۹۳ در شهر تهران ایجاد شد و دبیری آن بر عهده موزه و ریاست آن بر عهده شهردار تهران است و دارای برنامه عملیاتی مصوب شورای اسلامی شهر تهران است.

وی ادامه داد: در راستای برنامه‌های تبیین شده، مصوب شد تا سازمان‌ها و اعضای این شورا، فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت را در دل مجموعه‌های خود ترویج کنند. از آنجایی که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران یکی از اعضای این شوراست، حجت‌الاسلام امرودی رییس این سازمان، برپایی میز فرهنگ ایثار و شهادت را در زیرمجموعه‌های سازمان فرهنگی هنری به عهده گرفتند که این مأموریت یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های مراکز تحت پوشش سازمان فرهنگی هنری است و محور کار هم به فرهنگ‌سرای شهید سلیمانی سپرده شد.
نظر شما