جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۵۰
کد خبر: ۱۰۵۹۹۶
|
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
«صحبت‌های مقام معظم رهبری را یادداشت می­‌کنم تا از همین­‌جا اگر سوار ماشین شدم آنها را مرور، مطالعه و بررسی کنم تا تدابیر را به فرامین درآورده و بعد که به ستاد کل رسیدم، این فرامین را در دستورالعملی گنجانده و به استحضار ریاست ستاد کل برسانم و بعد از جرح و تعدیل و کامل شدن دستورالعمل آن را جهت اجرا به نیروهای مسلح ابلاغ کنم.»
ولایت‌پذیری شهید صیاد شیرازی به روایت یک همرزمامیر سرتیپ ناصر آراسته رئیس هیأت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی روایت می‌کند:« چند روز پیش از شهادت شهید صیاد شیرازی همراه یکدیگر خدمت حضرت آقا(مقام معظم رهبری) رسیدیم. من کنار شهید صیاد نشسته بودم.

جلسه تمام شد. آمدیم بیرون. از ایشان پرسیدم چرا حرف‌های آقا را می‌نوشتی؟ صحبت‌ها را که شنیده‌ای، اخبار هم که فرمایشات ایشان را کامل پخش می‌کند. صیاد به من گفت: «آقای آراسته تو حقوق­دانی» به شوخی گفتم: «نه، من حقوق بگیرم.» گفت: «تو حقوق خوانده‌ای، سؤالم این است که عدم اجرای دستور فرمانده طبق آیین دادرسی نیروهای مسلح جرم است یا نه؟» گفتم «بله. ولی ربطی به سؤال من ندارد.» گفت: «خوب، تأخیر در اجرای امر فرمانده جرم است یا نه؟» گفتم: «بلی ولی چه ربطی به سوال من دارد؟»

گفت: «کاملاً هم ربط دارد.» و آن وقت حس کردم از دلش و با تمام وجودش  با من حرف زد. گفت: «آقای آراسته من نمی‌دانم الآن می‌رسم کفش‌هایم را بپوشم یا نه. آیا تا رفتن درب حسینه امام خمینی زنده خواهم بود یا نه، (گفت) نمی‌دانم به ستاد کل زنده می‌رسم یا نه، از طرفی من صحبت‌های آقا را فقط سخنرانی تلقی نکردم. این فرمایشات را ابلاغ تدابیر یک فرمانده برای سربازانش می‌دانم. برای همین یادداشت می­‌کنم تا از همین­‌جا اگر سوار ماشین شدم آنها را مرور، مطالعه و بررسی کنم تا تدابیر را به فرامین درآورده و بعد که به ستاد کل رسیدم، این فرامین را در دستورالعملی گنجانده و به استحضار ریاست ستاد کل برسانم و بعد از جرح و تعدیل و کامل شدن دستورالعمل آن را جهت اجرا به نیروهای مسلح ابلاغ کنم.

من به عنوان عنصری از ستاد کل فرمانده معظم کل قوا این مسئولیت را دارم، لذا باید لحظه‌­ای در انجام مسئولیتم کوتاهی نکنم. حال اگر در هر لحظه عمر من پایان یافت خداوند بزرگ خود شاهد است که در حال اجرای امر فرمانده و مولایم بوده‌ام و در این مسیر سستی نکرده‌ام.» (۱)

منبع: ایسنا
نظر شما