شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۲
کد خبر: ۱۰۶۰۲۲
|
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
مدیر فرهنگی هنری منطقه 16 با اشاره به اجرای فعالیت های فرهنگی در سطح شهر تهران گفت: تغییر رفتار شهروندی زمانی محقق می شود که فعالیت‌های فرهنگی به صورت فراگیر و جریان ساز اجرا شود .
\\\بهمن پاتوقی آشنا و دوست داشتنی برای شهروندان
پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ و هنر؛
نقش و جایگاه فرهنگسرای بهمن با توجه به قدمت آن به عنوان نخستین فرهنگسرای پایتخت؛ در شناسایی و ایجاد امکان برای شکوفایی استعدادهای جوان که اکنون از تاثیرگذاران و سرمایه های فرهنگی کشور محسوب می شوند، بر کسی پوشیده نیست.
فرهنگسرایی در جنوب تهران که در حال حاضر مدیریت آن بر عهده علی اصغر خسروی است. وی دانشجوی دکتری مدیریت کارآفرینی دانشگاه علوم تحقیقات است و هم اکنون به عنوان مدیر فرهنگی هنری منطقه 16 و ریاست فرهنگسرای بهمن انجام وظیفه می‌کند . او در کارنامه مدیریتی خود سوابق اجرایی، علمی، فرهنگی، هنری و دبیری چندین نمایشگاه و جشنواره‌ مهم فرهنگی هنری را دارد. تالیف کتاب درحوزه مدیریت کارآفرینی، بازاریابی فرهنگی و اصول کسب و کار مبتنی بر فناوری های نوین و نگارش مقالات فرهنگی آسیب شناسی محصولات فرهنگی هنری از جمله آثار علمی این مدیر فرهنگی هنری است.

وی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ و هنر؛ ضمن اشاره به سیاستگذاری‌های برنامه فرهنگی گفت: عوامل متعدد فرهنگی و اجتماعی تعیین کننده رفتار شهروندی است؛ فرهنگ همیشه به عنوان یکی از عوامل مؤثر بر توسعه‌ی شهرها و ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان، موردتوجه برنامه‌ریزان شهری بوده است اما آنچه در این میان اهمیت دارد و باید مورد بررسی وارزیابی مداوم قرار گیرد حضور و مشارکت شهروندان در اجرای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی هنری است تا به وسیله آن به نوعی توسعه فرهنگی شهر عملیاتی شود.
وی با بیان اینکه در گذشته توسعه فقط درحیطه اقتصاد تعریف می شد تصریح کرد: امروزه با  پیشرفت  شهرها و زندگی شهری توسعه پایدارمطرح است و یکی از ملزومات آن مفاهیم فرهنگی است. سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز به عنوان یکی از متولیان برنامه های فرهنگی هنری در شهر تهران مطابق با سند راهبردی خود اهداف 18 گانه ای را ترسیم کرده است. توجه به موضوعاتی نظیر زیست شهری ، هویت ملی، دینی و انقلابی و ...نقشه راهی برای این توسعه محسوب می شود.

خسروی ضمن تاکید بر پیروی از اسناد بالادستی در سازمان فرهنگی هنری رویکردها و ماموریت های فرهنگسرای بهمن را اینگونه توصیف کرد: بازسازی و احیاء فضایل فرهنگی- اجتماعی در قالب باز تعریف هویت و نشان «فرهنگسرای بهمن» به عنوان پاتوقی برای هنرمندان، نخبگان و صاحبان اندیشه از اولویت های این فرهنگسراست، همچنین تبدیل این فرهنگسرا  به دهکده فرهنگی هنری از اولویت‌های این مجموعه است.

وی که دبیری جشنواره هنری آیینی خمسه را در کارنامه مدیریتی خود دارد در خصوص تاثیرگذاری برنامه ها و فعالیت‌های حوزه فرهنگ و هنر افزود: بی شک استفاده از ابزار« هنر» برای انتقال مفاهیم فرهنگی امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. برنامه ها و فعالیت های فرهنگی موفق است که منجر به « تغـییر رفتار» فرهنگی مثبت شهروندان شود. برنامه ها و فعالیت های سازمان فرهنگی هنری و به تبع آن فرهنگسراها و مراکز فرهنگی هنری زیر مجموعه آن باید به سمت فعالیت های فراگیر و جریان ساز برود و ساخت و تدوین برنامه های تک اجرا حکم «سـم» را برای این سازمان خواهد داشت.

رییس فرهنگسرای بهمن تولید و اجرای فعالیت هایی که تمام شهروندان تهران را در برگیرد و فراگیر تلقی شود مهم ارزیابی کرد و گفت: خلاقیت، ایده پردازی و محصولات فرهنگی ماندگار نقش تعیین کننده ای در اجرای اینگونه فعالیت ها دارد.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 16 درباره اقدامات عمرانی و اصلاح ساختار نیروی انسانی در فرهنگسرای بهمن گفت: به منظور تکریم مخاطبان تجهیز و بازسازی فضاهای عمومی، کلاس‌های آموزشی، کتابخانه ها، سالن های موسیقی، ‌نگارخانه و ... با رعایت استاندارد های موجود و متناسب با شان اجتماعی افراد صورت گرفته است. باز تعریف کاربری ظرفیت‌های بلااستفاده فرهنگسرای بهمن و بهره برداری حداکثری از ظرفیت های انسانی منطقه از اقدامات و سیاست های راهبردی حوزه آموزش و اصلاح ساختار نیروی انسانی این منطقه است.
رییس فرهنگسرای بهمن درباره مدیریت جهادی در دوران مقابله با ویروس کرونا و پیامدهای اقتصاد بر فرهنگ گفت: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار ‌جهش تولید تلاش کردیم تا از توانمندی جوانان نخبه محلی در حوزه های مختلف با هدف ارتقاء سرمایه های اجتماعی گام برداریم.
خسروی درباره فعالیت های درآمد زا حوزه ورزش نیز گفت: تنوع دوره های آموزش ورزشی با تاکید بر ضرورت بهره مندی از ورزش های همگانی، خانواده محورو تربیت قهرمانان ورزشی، ما را برآن داشت با شناسایی استعدادهای جوان گام های موثری برداریم.


مطالب مرتبط
نظر شما