شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۱۴
کد خبر: ۱۰۶۰۹۹
|
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
دبیرخانه مجمع ملی خیرین ازدواج با حضور معاون امور جوانان و جمعی از خیرین ازدواج کشور افتتاح شد.
دبیرخانه مجمع ملی خیرین ازدواج افتتاح شد

 دبیرخانه مجمع ملی خیرین ازدواج در ساختمان جوانان وزارت ورزش و جوانان، با حضور محمدمهدی تندگویان معاون امور جوانان، اعظم کریمی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان، منتظری نماینده مردم گرگان و جمعی از خیرین ازدواج کشور افتتاح شد.

در این مراسم همچنین نشست مجمع ملی خیرین ازدواج برگزار شد. محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ابتدای این نشست با اشاره به افتتاح دبیرخانه مجمع ملی خیرین ازدواج، گفت: از یکسال پیش موضوع تشکیل مجمع ملی خیرین ازدواج را پیگیری کردیم و امروز خوشبختانه با افتتاح دبیرخانه مجمع و همچنین انتخابات اعضای هیئت مدیره آن، ساختاری قانونی به وزارت کشور برای ثبت رسمی مجمع ملی خیرین ازدواج ارائه خواهد شد.

وی اظهار کرد: انجام کار خیر، کمک داوطلبانه، حضور در بحران‌ها و... چه توسط نهادهای مشخص دولتی و حاکمیتی و چه گروه‌های مردمی مثل خیرین و اشخاصی مانند سلبریتی‌ها و ورزشکاران نیاز به یک اتفاق جدید دارد که این کار را مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های قانونگذار باید فکر جامعی برای آن داشته باشند.

تندگویان با بیان این که مشکلات زیادی در خصوص کمک رسانی به مردم وجود دارد افزود: گاهی مردم به درستی می‌گویند چرا دولت به نیازمندان کمک نمی‌کند و در مواقع بحران از خیرین کمک می‌خواهد و این در حالی است که یکی از مشکلات اساسی در بوجود آمدن این برداشت‌ها، هدفمند نبودن توزیع خدمات و کمک‌ها به جامعه و عدم وجود سامانه مشخص کشوری برای بهره‌برداری عادلانه از این خدمات است.

وی افزود: برای مثال بارها مشاهده کردیم چادرهایی که به خانواده‌ها تحویل داده می‌شود، بعد از ظهر همان روز در سایت‌ها به فروش می‌رسد یا به حدی به یک خانواده کمک می‌شود که خانه او تبدیل به انبار آذوقه شده است و درمقابل به خانواده دیگر هیچ کمکی نشده است بنابراین هدفمندی ارائه خدمات مهم‌ترین موضوعی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

ساماندهی فعالیت خیرخواهانه سلبریتی‌ها

تندگویان با اشاره به ساماندهی فعالیت خیرخواهانه سلبریتی‌ها، گفت: باید هنرمندان و ورزشکاران که فعال در امور خیر هستند ساماندهی شده تا کمک‌ها به شکل عادلانه انجام شود برای مثال ممکن است مجامع ما صبح به خانواده‌ای کمک کرده باشند و عصر یک ورزشکار مجددا کمک کند درحالی که یک خانواده نیازمند هیچ کمکی دریافت نکرده باشد.

معاون امور جوانان تصریح کرد: وقتی همه دستگاه‌ها و نهاد باهم وارد صحنه کمک رسانی می‌شوند و هیچ کدام حاضر به همکاری با یکدیگر نیستند، نتیجه‌ای جز ریخت و پاش منابع کشور ندارد و کمک‌ها به دست نیازمندان واقعی نمی‌رسد. مطمئن هستم اگر با پایش مناسب کشوری، جامعه نیازمند مشخص شوند و حجم کمک‌ها کنار هم قرار بگیرد، در یک برنامه‌ریزی کوتاه مدت دیگر نیازمندی در کشور نخواهیم داشت.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی باید در ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها ورود کند تا کمک‌ها به شکل هدفمند توزیع شود و همه خانواده‌های نیازمند از کمک‌ها استفاده کنند.

تندگویان اظهار کرد: یک مشکل دیگری که داریم و مشاهده می‌شود این است که خیرین سنتی حاضر نیستند وارد مجامع شده و ساماندهی شوند فعالیت‌های خیرخواهانه خود را انجام می‌دهند بنابراین ما باید شرایطی را فراهم کنیم که خیرین اعتماد کرده و پای کار بیایند.

تندگویان با تأکید بر ایجاد اشتغال برای جوانان گفت: به نظر من ایجاد اشتغال برای جوانان مهم‌تر از تهیه جهیزیه و کالا است. درست است که وسایل اولیه می‌تواند آغازگر زندگی مشترک باشد اما باید در کنار آن، ماهیگیری را یاد جوان بدهیم که بتواند زندگی خود را بچرخانند. چه بسا اگر با تبلیغات و آموزش موجب جلوگیری از طلاق شویم کار مهمتری را انجام داده ایم.

وی افزود: به طور کلی تأکید من بر این است که کار خیر و امر کمک در کشور چه از طریق نهادهای دولتی و چه سازمان های مردم نهاد باید هدفمند صورت گیرد تا عادلانه انجام شود.

تندگویان اظهار کرد: یکی از دلایل مهمی که به سمت تشکیل مجمع ملی خیرین ازدواج رفتیم این بود که بتوانیم از امتیازها و امکانات دولتی برای خیرین استفاده کنیم و همچنین مجمع با در نظرگرفتن همه شئونات کارخیر، گزارش‌هایی به نهادها و دستگاه های نظارتی دهد.

معاون امور جوانان با تأکید بر موضوع فرزند آوری، افزود: این موضوع یکی از دغدغه‌های حال حاضر کشور شده است و باعث شده از خیرین ازدواج درخواست کنیم در این موضوع هم به ورود و به کشور کمک کنند.

وی در پایان گفت: همه این موضوعات نشان می‌دهد که ما منابع، کمک و خیرین زیادی در کشور داریم ولی مدیریت و وحدت رویه در استفاده از این منابع را نداریم که امیدوارم با ثبت مجمع ملی خیرین ازدواج، بخشی از مشکلات ازدواج جوانان مرتفع شود.


منبع: ایکنا
نظر شما