جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۰۶۲۷۰
|
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما گفت: طرح ملی قرآنی ۱۴۵۴ با محوریت آیات کاربردی و موضوعی قرآن کریم با محوریت خانواده و سبک زندگی با هماهنگی تمام شبکه‌های سیما، صدا وسیما مراکز استان‌ها و نهاد‌های قرآنی کشور در استان کشور برگزار خواهد شد.
خانواده و سبک زندگی محوریت طرح قرآنی ۱۴۵۴
شست خبری طرح قرآنی ۱۴۵۴ با محوریت قرآن خانواده و آرامش با حضور جواد شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن و معارف، مجتبی ایزدی مدیر رادیو قرآن، سید عباس فاطمی رئیس مرکز سیمای استان‌ها مهدی قره شیخلو رئیس مرکز قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

در این نشست جواد شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن و معارف سیما ضمن بیان محور‌های نشسته طرح ملی قرآنی ۱۴۵۴ گفت: طرح ملی قرآنی ۱۴۵۴ با محوریت آیات کاربردی و موضوعی قرآن کریم با محوریت خانواده و سبک زندگی با هماهنگی تمام شبکه‌های سیما، صدا وسیما مراکز استان‌ها و نهاد‌های قرآنی کشور در استان کشور برگزار خواهد شد.


وی در همین راستا ادامه داد: امسال با تصویب ستاد مرکزی این طرح قرآنی، ۵۴ موضوع قرآنی و ٧ آیه انتخاب با رویکرد مفهومی و تدّبر در قرآن کریم تدارک دیده شده است.

وی به پخش زنده این طرح ملی قرآنی اشاره کرد و افزود: هسته اصلی این طرح در شبکه قرآن و معارف سیما، روزانه به مدت ۷۵ دقیقه به صورت زنده به روی آنتن می‌رود و قرار است هر هفته یک موضوع کلی مانند انسان شناسی، آرامش و رضایت مندی، بهداشت و سلامت همراه با آیات مربوطه بیان شودمعونت صدا همراهی لازم را دارد و در عین حال ٨ شبکه درگیر این طرح خواهند بود همچنین قسمتی از برنامه هم به حفظ آیات موضوعی اختصاص داده می‌شود.

وی به زمان برگزاری طرح اشاره و اظهار کرد: امسال شروع طرح از ۳۰ خرداد ماه تا ابتدای ماه محرم با محوریت آیات کاربردی و موضوعی قرآن کریم با محوریت خانواده و سبک زندگی با هماهنگی تمام شبکه‌های سیما، صدا وسیما مراکز استان‌ها و نهاد‌های قرآنی کشور در استان کشور برگزار خواهد شد.

وی به کمیته‌های مختلفی همراهی کنند اشاره و تاکید کرد طرح ملی قرآنی ١٤٥٤ همراهی کمیته‌هایی همچون کمیته روابط عمومی محتوا و فضای مجازی، کمیته نهاد و شبکه استان‌ها به همکاری مرکز قرآنی اوقاف و امور خیریه و ارشاد اسلامی وکمیته سازمان دارا القرآن کمیته سیمای استان‌ها است.

ویژگی متمایز امسال نسبت به سال‌های گذشته را مورد بررسی قرار دارد ابراز کرد امسال طرح ملی قرآنی ١٤٥٤ با همکاری استان‌ها و در راستای طرح به اجرا خواهد گذشته شده و تا ماه محرم ادامه خواهد داشت.


برچسب ها: سبک زندگی
نظر شما