جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۳
کد خبر: ۱۰۶۴۸۷
|
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
مدیر واحد فیلم‌نامه‌نویسی و استوری‌برد مرکز صبا گفت: اولویت ما در برنامه‌سازی جهش تولید است که رهبری روی آن تأکید داشتند و پس از آن موضوعات تربیتی، آموزشی، سرگرمی و تفریحی؛ یعنی به ‌نوعی سبک زندگی ایرانی‌اسلامی در تولید پویانمایی‌ها محور کار است.

سبک زندگی ایرانی‌اسلامی محور تولید پویانمایی‌های ایرانی استمحبوبه سمیعی زفرقندی مدیر واحد فیلم‌نامه‌نویسی و استوری برد مرکز صبا  در تشریح برنامه‌های آمادۀ پخش و در جریان مرکز صبا، بیان کرد: مرکز پویانمایی صبا در ۱۵ ماه (یعنی از ابتدای فروردین ۹۸ تا ۹۹) تعداد ۶۳ برنامه را تدوین کرده که از این تعداد، حدود ۱۵ برنامه را کامل بسته‌ایم و تحویل آنتن داده‌ایم.

وی گفت: زمان این برنامه‌ها از ۵ تا ۲۰ دقیقه است و از لحاظ قسمت و اپیزود از  ۱۳ تا صدوچند قسمت را شامل می‌شوند.

حدود ۲۲ برنامه در مرحله نگارش داریم که برخی تمام شده و برخی در حال اجرا و برخی دیگر در انتظار مجوز ساخت هستند؛ البته ۲۶ برنامه کاملاً تمام شده و در صف انتظار برای پخش هستند.

مدیر واحد فیلم‌نامه‌نویسی و استوری برد مرکز صبا در واکنش به این موضوع که اولویت برنامه‌سازی در این مرکز با چه موضوعاتی است، یادآور شد: اولویت اول در برنامه‌سازی جهش تولید است که مقام معظم رهبری روی آن تأکید داشتند؛ و اولویت‌های بعدی با توجه به گروه‌هایی که داریم یعنی خردسال، کودک و نوجوان است. مثلاً برای گروه خردسال و کودک هرگز مطالب انتزاعی مطرح نمی‌شود که قابل‌درک برای این دو گروه نباشد. ولی اولویت ما از لحاظ پردازش به محتوای برنامه‌ها بیشتر از همه بر محوریت موضوعات تربیتی، آموزشی، سرگرمی و تفریحی است؛ یعنی به‌ نوعی سبک زندگی ایرانی-اسلامی محور کار است.

وی در انتها و در باب پرداخت فرهنگ ایرانی در برنامه‌سازی خاطرنشان کرد: در ۹۹ درصد آثار، فرهنگ ایرانی برجسته است و حتی اگر یک درصد در محتوا نباشد در مولفه‌هایی که در پویانمایی هست (مانند رومیزی ترمه بر میز و...) حتماً از مباحث فرهنگی استفاده می‌کنیم.

رئیس مرکز پویانمایی صبا نیز پیش از این در نشستی بیان کرده بود: نزدیک به ۳۱۰۰ دقیقه برنامه جدید در قالب ۱۶ عنوان مجموعه پویانمایی جدید تابستان از شبکه‌های مختلف پخش می‌شود. همچنین برنامه جدیدی با نام قاصدک‌ها (مربوط به خردسالان) را داریم که حدود ۳۱۲ قسمت است و مجموعه اول آن که ۵۲ قسمتی است، در تابستان پخش می‌شود. مجموعۀ جدید مهدکودک حیوانات در ۱۳ قسمتِ ۷ دقیقه‌ای هم برای تابستان امسال پخش خواهد شد.

محمدرحیم لیوانی افزوده بود: مجموعه دیگری را با نام چیا (که مجموعه‌ای برای خردسالان است) در بهمن گذشته رونمایی کردیم که به صورت ۴k بود و اولین مجموعه این پویانمایی در ۱۳ قسمت برای تابستان آماده پخش شده است. همچنین قرار است سری جدید مجموعه نقاش کوچولو؛ مثل‌نامه، مهارت‌های زندگی، آقا معلم، خروس زیرک، روباه کلک،۱۳ قسمت جدید شکرستان، ۱۳ قسمت جدید تندر یوز ایرانی، ۱۳ قسمت جدید مجموعه فرآیند که تلفیقی از رئال و انیمیشن علمی است در ۱۳ قسمت و مجموعه دوم جوانمردان در تابستان تقدیم شبکه ها شود و مجموعه های بعدی را در پاییز تقدیم شبکه‌ها خواهیم کرد.

منبع: ایرنا
نظر شما