جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۲۹
کد خبر: ۱۰۷۸۵۰
|
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
ویدیوکلیپ «یادگار کربلا» به مناسبت هفتم ماه ذی‌الحجه شهادت امام محمد باقر(ع) توسط فرهنگ‌سرای دانش تولید و در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، به مناسبت  هفتم ماه ذی‌الحجه مصادف با سال روز شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان ولایت،حضرت امام محمد باقر(ع)، ویدیوکلیپ «یادگار کربلا» با موضوع مرثیه‌سرایی آن حضرت، با اشعار جواد حیدری توسط فرهنگ‌سرای دانش تولید و در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.
   
نام مبارک امام پنجم محمد و لقب آن حضرت باقر يا باقرالعلوم است. به این دلیل که دريای دانش را شکافت و اسرار علوم را آشکارا ساخت. امام محمدباقر(ع) ۱۹ سال و ده ماه پس از شهادت پدر بزرگوارش حضرت امام زين العابدين(ع) زندگی کرد و در تمام اين مدت به انجام دادن وظايف خطير امامت، نشر و تبليغ فرهنگ اسلامی، تعليم شاگردان، رهبری اصحاب و مردم، اجرا کردن سنت‌های جد بزرگوارش در ميان خلق، متوجه کردن دستگاه غاصب حکومت به خط صحيح رهبری و راه نمودن به مردم در جهت شناخت رهبر واقعی و امام معصوم که تنها خليفه راستين خدا و رسول(ص) در زمين است ، پرداخت و لحظه‌ای از اين وظيفه غفلت نکرد.

سرانجام در هفتم ذيحجه سال ۱۱۴ هجری در سن ۵۷ سالگی در مدينه با توطئه هشام مسموم شد و چشم از جهان فروبست. پيکر مقدسش را در قبرستان بقيع - کنار پدر بزرگوارش - به خاک سپردند.
 
علاقه‌مندان برای دیدن این محتوا می‌توانند به نشانی اینستاگرام instagram.com/farhangsaradanesh مراجعه کنند. 

نظر شما