شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۰۴
کد خبر: ۱۰۹۰۵۲
|
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در تهران از اجرای طرحی جهت جلب مشارکت مردم برای تهیه ۳۰ هزار سبد کالا خبر داد.
مشارکت‌جویی آستان قدس از مردم برای تهیه ۳۰ هزار سبد کالا/ توزیع ۱۹۰ سری جهیزیهبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، آستان قدس رضوی همگام با بسیاری از نهادهای دیگر فعالیت‌های مختلفی در راستای محرومیت‌زدایی و همچنین آزمایش همدلی انجام داده است. توزیع سبد کالا میان نیازمندان از جمله این فعالیت‌هاست که در این راستا در چند مرحله کمک‌رسانی به نیازمندان در دستور کار این آستان قرار گرفته است.

در این راستا دفتر سرپرستی آستان قدس رضوی در تهران در تهیه و توزیع اقلام برای نیازمندان ایده‌های مختلفی را جهت جلب مشارکت خیران اجرا می‌کند که یکی از این ایده‌ها توزیع سبد خالی میان خانواده‌ها برای اهدای اقلام به نیازمندان است.

ضرورت تلاش همه اقشار برای عبور از شرایط کنونی

پرویز سروری سرپرست دفتر آستان قدس رضوی در تهران در گفت‌وگو با فارس با اشاره به ضرورت رسیدگی به محرومان در شرایط کنونی کشور گفت: با توجه به شیوع کرونا و شرایط اقتصادی کشور باید همه اقشار و نهادها مشارکت کنند تا بتوانیم از این شرایط عبور موفقی داشته باشیم.

رزمایش مواسات الگوی خوبی برای کمک به محرومان شد

وی ادامه داد: رزمایش مواسات و همدلی از جمله کارهای بزرگی است که برای محرومیت‌زدایی انجام شد و عموم مردم مشارکت گسترده‌ای برای رسیدگی به محرومان داشتند و این رزمایش الگوی خوبی شد برای اینکه در شرایط بحران چگونه به کمک یکدیگر بیاییم. در این راستا آستان قدس رضوی هم از همان روزهای نخست پای کار بود و صدها هزار سبد کالا تهیه و میان نیازمندان توزیع شد.

تهیه و توزیع ۱۹۰ سری جهیزیه توسط دفتر سرپرستی آستان قدس در تهران

سروری با اشاره به تلاش دفتر سرپرستی آستان قدس در تهران برای جلب مشارکت خیران و خادمیاران گفت: عمده برنامه‌ریزی ما ما در زمینه جلب مشارکت خادمیاران و خیران است که در این زمینه برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کنیم و از جمله آنها می‌توان به تهیه و توزیع ۱۹۰ سری جهیزیه طی ۱۰ روز گذشته میان نوعروسان اشاره کرد.

برنامه‌ریزی برای تهیه و توزیع ۳۰ هزار سبد کالا با مشارکت مردم

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در تهران از اجرای طرحی جدید برای مشارکت بیشتر خادمیاران و خیران گفت: در این طرح ما قصد داریم ۳۰ هزار سبد کالا با مشارکت عموم مردم و خیران تهیه و توزیع کنیم که برنامه‌ریزی آن به این صورت است که سبد‌های خالی را در اختیار مردم قرار می‌دهیم تا هرکس در میان خانواده و اقوام خود به تکمیل اقلام این سبد بپردازد.

سروری ادامه داد: در این سبد لیستی هم از کالاهای مورد نیاز قرار گرفته اما کار به این صورت نیست که هر فرد همه کالاها را تأمین کند بلکه می‌تواند از خانواده و اقوام برای این کار مشارکت بگیرد و هرکس هر میزان که در توان دارد در تکمیل سبد مشارکت کند.

مشارکت گسترده بسیج در طرح

وی از مشارکت در این طرح خبر داد و گفت: بسیج تهران همکاری گسترده‌ای با ما دارد و تعداد ۲۰ هزار سبد خالی توسط بسیج توزیع و ۱۰ هزار سبد هم توسط خادمیاران ما برای جمع‌آوری اقلام توزیع شده است.

توزیع هدایای متبرک در بیمارستان‌ها

سروری از تهیه و توزیع بسته‌های متبرک برای بیماران و کادر پزشکی بیمارستان ها خبر داد و گفت: یکی دیگر از اقدامات ما تهیه بسته‌های متبرک برای توزیع میان بیماران و کادر پزشکی کشور است. همچنین پیش از این هم موضوع توزیع غذای متبرک امام رضا (ع) در بیمارستان‌ها در دستور کار قرار داشت و تلاش ما همواره بر این بوده که ضمن دلجویی از بیماران بتوانیم با این هدایای متبرک قدر‌دان گوشه‌ای از مجاهدت‌های کادر پزشکی کشور باشیم
نظر شما