شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۳
کد خبر: ۱۰۹۳۵۹
|
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
فرهنگ‌سرای معرفت همزمان با ماه محرم کلیپ «راویان شعر عاشورا» را با معرفی شاعران عاشورایی تولید و در فضای مجازی منتشر کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، فرهنگ‌سرای معرفت همزمان با ماه محرم کلیپ «راویان شعر عاشورا» را با معرفی شاعران مطرح عاشورایی تولید و در فضای مجازی منتشر کرد. در ادامه نام‌ و خلاصه‌ای از زندگینامه برخی از این شاعران می‌آید. 

حبیب‌الله چایچیان متخلص به حسان، شاعر و مرثیه‌سرای اهل‌بیت(ع) در سال ۱۳۰۲ در تبریز متولد شد. «گل‌های پرپر»، «خزان گلریز» و «باغستان عشق» برخی آثار حسان هستند.

عباسقلی یحیوی حماسه‌سرای نامدار، تاج‌الشعرای شاعران مرثیه‌سرای کشور در سال ۱۲۸۰ در اردبیل متولد شد و از آثار او می‌توان به «بساط کربلا» و «اسرار عاشورا» اشاره کرد. 

غلامرضا سازگار متخلص به میثم در سال ۱۳۲۰ در قم متولد شد و اغلب اشعار وی در مدح و رثای اهل‌بیت(ع) است.

رحیم منزوی اردبیلی فرزند اسدالله در سال ۱۳۱۶ در اردبیل متولد شد. وی از شاعران نامدار عاشورایی است که از کتاب‌های او می‌توان به «نهضت حسینی» و «آمال منزوی» اشاره کرد. 

علاقه‌مندان برای مشاهده این کلیپ و بهره‌مندی از سایر برنامه‌های مجازی فرهنگ‌سرای معرفت می‌توانند به صفحه اینستاگرام این فرهنگ‌سرا به نشانی  marefat.farhangsara مراجعه کنند. 
نظر شما