جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۹
کد خبر: ۱۰۹۳۹۸
|
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
رییس فرهنگ‌سرای اخلاق از برگزاری سوگواره هنری عاشورایی «بر مدار حسین(ع)» ویژه نوجوانان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مرضیه خسروی بروجنی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۴ و رییس فرهنگ‌سرای اخلاق از برگزاری سوگواره هنری عاشورایی «بر مدار حسین(ع)» ویژه نوجوانان خبر داد و گفت: این سوگواره با هدف انتقال مفاهیم و آموزه‌های اخلاقی عاشورا و شناسایی استعدادهای نوجوانان در رشته‌های مختلف هنری به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی افزود: سوگواره هنری نوجوانان عاشورایی امسال علاوه بر تعزیه‌خوانی نوجوانان، در بخش‌های شعر، داستان کوتاه و طراحی پوستر برای نوجوانان رده سنی ۱۲ تا ۱۶ سال در ماه‌های محرم و صفر برگزار می‌شود و بنیاد رودکی و شهرداری منطقه ۱۴ تهران در اجرای آن مشارکت خواهند داشت. 

وی در تشریح نحوه حضور نوجوانان در بخش تعزیه‌خوانی گفت: نمونه اجرای مجلس تعزیه شهادت حضرت علی اکبر(ع) برای این بخش سوگواره انتخاب شده است و نوجوانان می‌توانند در دو بخش فردی و گروهی شرکت کنند.
در بخش فردی برای هر نقش شبیه امام حسین(ع)، نقش شبیه حضرت علی اکبر(ع)، نقش ام لیلا، نقش شمر و نقش ابن سعد چندین ویدئوی ۱۰ تا ۲۰ دقیقه‌ای و برای بخش گروهی تعزیه‌خوانی شهادت حضرت علی اکبر(ع) نیز پنج ویدئوی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه‌ای با حضور استادان پیشکسوت و هنرمندان هنرهای آیینی تهیه و در فرهنگ‌سرای مجازی (Majazi.farhangsara.ir)، صفحه «بر مدار حسین(ع)» در اینستاگرام (Barmadarehosein) و آپارات (Bar.Madar.Hosein) به همراه ویدئوی راهنمای نحوه شرکت در سوگواره بارگذاری شده است. 

وی تصریح کرد: نوجوانان می‌توانند با تماشای این ویدئوها، نقش مورد نظر را تمرین کنند و ویدئوی اجرای خود را به دبیرخانه سوگواره در پیام‌رسان واتساپ به شماره ۰۹۲۱۶۵۴۵۷۸۴ ارسال کنند.

خسروی بروجنی درباره سایر بخش‌های سوگواره عنوان کرد: داستان کوتاه با موضوع «عاشورا و مسئولیت‌پذیری»، شعر با موضوع «محرم و عاشورا» و طراحی پوستر با موضوع «شهید حاج قاسم سلیمانی و عاشورا» دیگر بخش‌های سوگواره است که نوجوانان می‌توانند تا اربعین حسینی (۱۷ مهر ۹۹) آثار خود را در تمامی بخش‌ها به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند.

رییس فرهنگ‌سرای اخلاق تصریح کرد: آثار نوجوانان در محورهای مختلف سوگواره با هماهنگی مدیریت آفرینش‌های ادبی و مدیریت هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و بر اساس نظر هیئت‌داوران انتخاب و به برگزیدگان هر محور مسابقه به رتبه اول ۱۵ میلیون ریال، به رتبه دوم ۷ میلیون ریال و به رتبه سوم ۵ میلیون ریال جوایز نقدی به همراه لوح یادبود اهدا می‌شود.

وی در پایان گفت: آیین اختتامیه سوگواره «بر مدار حسین(ع)» در آستانه سالروز رحلت رسول گرامی اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در یکی از فرهنگ‌سراهای تهران برگزار می‌شود و به صورت زنده از طریق فضای مجازی پخش خواهد شد. 

دبیرخانه سوگواره هنری نوجوانان عاشورایی «بر مدار حسین(ع)» در فرهنگ‌سرای اخلاق در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار واقع است و شماره تلفن ۳۳۳۵۵۰۳۶ آماده پاسخگویی به سؤالات شهروندان درباره شرکت در سوگواره است.
مطالب مرتبط
نظر شما