جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۵۹
کد خبر: ۱۰۹۵۶۳
|
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
بخش‌هایی از کتاب «آفتاب در حجاب» با صدای نویسنده به همت کتابخانه آفتاب فرهنگ‌سرای انقلاب تولید و در فضای مجازی منتشر شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، بخش‌هایی از کتاب «آفتاب در حجاب» با صدای نویسنده در برنامه «کتاب دان» فرهنگ‌سرای انقلاب خوانش و در فضای مجازی منتشر شد.

این ویدیو بخشی از پادکست کتاب «آفتاب در حجاب» را با صدای سیدمهدی شجاعی در اختیار شما قرار داده و می‌توانید تکه‌ای از پرتو دهم کتاب «آفتاب درحجاب» را به مدت ۳ دقیقه و ۳۹ ثانیه بشنوید. این ویدیو در اینستاگرام فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی به نشانی f.enghelab  بارگذاری شده است.

کتاب «آفتاب در حجاب» سال ۱۳۸۳ توسط انتشارات نیستان به چاپ رسیده و تا کنون بیش از ۴۰ بار بازنشر شده و از ماندگارترین آثار ادبیات مذهبی است. این اثر واگویه‌ای تاریخی که تاریخ صرف نیست، عاشورایی است از نگاه حضرت زینب (س)، کربلایی است برای حضرت زینب (س)، پیوند حماسه و عاطفه و ادب و عشق. بی شک هیچ کسی نتوانسته و نخواهد توانست منشور کربلا را با وجوه بی نهایت آن، به تمام و کمال در قالب هنر به تصویر بکشد. با این همه، «آفتاب در حجاب» گامی است کوچک در به تماشا نشستن غم‌های کربلا از نگاه قلة صبر و استقامت، حضرت زینب (س). در این زمانه که حماسه کربلا به انواع تحریف‌ها آلوده شده است، این اثر می‌تواند با روایتی ناب از این واقعه، دریچه جدیدی به روی عاشقان اباعبدالله(ع) و خواهر گرامی اش حضرت زینب کبری (س) بگشاید.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: می‌خواهی حسین را از این حال غریب درآوری. حالی که چشم به ابدیت دوخته است و غبار لباسش را برای رفتن می‌تکاند. اما چاره نیست. بهترین پناه اشک‌های تو، همیشه آغوش حسین بوده است و تا هنوز این آغوش گشوده است باید در سایه سار آن پناه گرفت. این قصه، قصه اکنون نیست. به طفولیتی برمی‌گردد که در آغوش هیچ‌کس آرام نمی‌گرفتی جز در بغل حسین و در مقابل حیرت دیگران از مادر می‌شنیدی که: (بی‌تابی‌اش همه از فراق حسین است. در آغوش حسین، چه جای گریستن؟"
نظر شما