جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۳۵
کد خبر: ۱۱۰۲۷۹
|
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
کاریکاتوریست‌های ایرانی در طول هشت سال دفاع مقدس، آثار زیادی ر ا خلق کردند که در روزنامه‌های کثیرالانتشار چاپ شده است. فرهنگسرای اندیشه در هفته دفاع مقدس این کاریکاتورها را رونمایی می‌کند.
رونمایی از کاریکاتورهای دیده‌نشده با موضوع دفاع مقدس
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،هشت سال دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل سوژه بسیار ارزشمندی را در اختیار هنرمندان این مرز و بوم قرار داد تا بتوانند روایتگر جنایت‌های بی‌رحمانه و ظالمانه رژیم بعث باشند و آن را در قالب‌های مختلف هنری به معرض دید عموم دربیاورند. یکی از این قالب‌های هنری پرطرفدار، کارتون و کاریکاتور است که تلاش کرده پشت پرده جنگ و کشتار مردم مظلوم ایران توسط صدام را به تصویر بکشد.

کاریکاتوریست‌های ایرانی در طول هشت سال دفاع مقدس، آثار زیادی ر ا خلق کردند که اکثر آنان در روزنامه‌های کثیرالانتشار آن روزها یعنی کیهان، اطلاعات، جمهوری اسلامی و ... به نمایش عموم درآمده است اما با پایان جنگ این کاریکاتورها به دست فراموشی سپرده شد.
فرهنگ‌سرای اندیشه همزمان با هفته دفاع مقدس، برای نخستین‌بار اقدام به انتشار منتخبی از این آثار کارتون و کاریکاتور کرده و آن را در قالب نمایشگاه مجازی در معرض دید عموم مردم قرار داده است. این آثار توسط هنرمندان برجسته کشورمان، محمدحسین نیرومند، سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی، جواد علیزاده، علی دیواندری، محسن نوری‌نجفی، حسین خسروجردی و ... خلق شده و برای اولین بار در فضای مجازی فرهنگسرای اندیشه به نمایش درآمده است.

علاقمندان برای مشاهده این تصاویر می توانند به صفحه مجازی فرهنگسرای اندیشه به آدرس @farhangsara.andishe  مراجعه کنند.
نظر شما