جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۷
کد خبر: ۱۱۰۳۶۷
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
20 سال از شهادت نوجوان مظلوم فلسطینی؛ محمدالدوره در برابر چشم رسانه های غربی می گذرد. نوجوانی که حالا نماد انتفاضه دوم فلسطین شده است. مجلس شورای اسلامی سالروز شهادت وی را روز همدردی و همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی نامگذاری کرد.
جهاد و وحدت تنها راه آزادی فلسطین است/ایران خواستار محاکمه سران رژیم صهیونیستی است/ مساله قدس نقطه نهایی انقلاب اسلامی استپایگاه خبری-تحلیلی فرهنگ و هنر؛ اکرم صوفی؛  از سال 2000 تاکنون، سی ام سپتامبر هر سال یادآور یکی از هولناکترین نمونه های جنایات رژیم صهیونیستی است. 

جنایتی که در آن یک نوجوان بی دفاع و مظلوم فلسطینی در کمال ناباوری و جلوی چشم رسانه های غربی با شلیک گلوله ای به شهادت می رسد. آنهم در شرایطی که در گوشه ای از خیابان پشت پدرش پناه گرفته، اما غافل از آنکه دشمن سنگدل تر از آنست که به طفل معصوم و بی گناهی رحم کند و اینچنین محمد الدوره نوجوان مظلوم و بی دفاع فلسطینی جلوی چشمان پدر از این دنیای پر از ظلم و بیداد رخت بر می بندد.

از آن زمان تاکنون سالروز شهادت محمد الدوره به روز همدردی و همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی نامگذاری شد و این نوجوان ۱۲ ساله به عنوان نماد انتفاضه دوم فلسطین مطرح گشت.

بر همین اساس و در همین راستا چهارمین چهارمین اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی یادواره شهید «محمد الدوره» عصر چهارشنبه 9 مهرماه در سالن خلیج فارس باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در این اجلاس یک روزه خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" در ایران، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، محمد جوهیر کاردار سفارت فلسطین در ایران، احمد حسین فلاحی رییس فراکسیون جبهه مقاومت و آزادی قدس مجلس شورای اسلامی، حسین رویوران رییس هیات امنای اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری، مهدی شکیبایی قائم مقام جمعیت دفاع از ملت فلسطین و نیز جمعی از اعضای فعال جنبش جهاد اسلامی، حماس و کارشناسان مسایل سیاسی در امور فلسطین و خاورمیانه حضور داشتند.

جهاد و وحدت تنها راه آزادی فلسطین است/ایران خواستار و پیگیر محاکمه سران رژیم صهیونیستی است/ فلسطین در وجدان مردم مسلمان و آزاده جهان جای ویژه ای دارد/ مساله قدس نقطه نهایی انقلاب اسلامی است

رژیم کودک کش اسراییلی همچنان دارد به جنایات خود ادامه می دهد
در ابتدا پس از پخش پیام تصویری دکتر مشیر المصری سخنگو و عضو ارشد جنبش حماس، حسین کنعانی‌مقدم رئیس ستاد مرکزی این اجلاس ضمن خیر مقدم به میهمانان و گرامیداشت یاد همه شهدا بویژه شهدای مقاومت گفت: 73 سال از جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمینهای اشغالی می گذرد و بر اساس آمار ما شاهد هستیم تاکنون 4000 کودک فلسطینی به شهادت رسیده اند و 45000 کودک از سال 2000  تاکنون معلول شده اند. بر همین اساس تا امسال 50000 مورد بازداشت کودکان را در سرزمینهای اشغالی داشته ایم و هم اکنون هم 350 کودک در زندانهای فلسطین اسیر هستند. ما امروز می خواهیم ضمن حمایت از این کودکان به دنیا اعلام کنیم که رژیم کودک کش اسراییلی همچنان دارد به جنایات خود ادامه می دهد.
وی ادامه داد:  او(اسراییل) با تبعیض نژادی، نقض حقوق بشر و نقض کنوانسیونهای بین المللی حقوق کودکان، شکنجه و آزار جنسی کودکان، ایجاد دادگاههای نظامی و حبس ابد اینها و همچنین استفاده از کودکان به عنوان سپر انسانی، بزرگترین جنایات را مرتکب شده است. و متاسف هستیم برای کسانی که در چنین روزهایی سکوت کردند و حتی حاضر نیستند پیامی بدهند یا یادی از این شهدا بکنند و درگیر مسایل سیاسی خودشان هستند.
کنعانی مقدم در انتهای صحبتهای خود ار حضور کمسیون جبهه مقاومت مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه درخواست کرد تا با گردهم آمدن جمعی از وکلای خبره ایرانی و خارجی، ضمن جمع آوری اسناد و مدارک جنایات رژیم صهیونیستی در قبال کودکان و نوجوانان فلسطینی در ایران یک دادگاه علنی ایجاد شود و اسناد و مدارک به دادگاه لاهه ارائه و درخواست محاکمه سران رژیم صهیونیستی را ارائه کنیم. 

در ادامه این اجلاس، میزگرد با موضوع "خیانت قرن" و با حضور خالد قدومی، حسین رویوران و ناصر ابوشریف برگزار شد.

فلسطین در وجدان مردم مسلمان و آزاده جهان جای ویژه ای دارد
حسین رویوران؛ کارشناس ارشد مسایل فلسطین به عنوان سخنران اول این میزگرد گفت: دفاع از مظلوم چه کودک و چه بزرگسال یک وظیفه است و وظیفه انسانی ما دفاع از برادران مسلمانمان است. وی بااشاره به تحولات و توافق برخی از کشورهای عربی با رژیم اشغالگر قدس گفت: این سازش متاسفانه از سالها پیش اتفاق افتاده بود اما به دلایل مختلف آشکار نشده بود و امروز آن را آشکار کردند. اما این تحولات در منطقه سطحی بوده و زودگذر است و قطعا مردم این تحولات را قبول نمی کنند. نمونه این حرف کشور مصر است. مصر از سال 1978 با رژیم صهیونیستی سازش کرد، زمانی که بهار عربی در مصر اتفاق افتاد مردم به سفارت اسراییل در مصر هجوم بردند و این نشان می دهد که مردم با فلسطین هستند. فلسطین در وجدان مردم مسلمان و آزاده جهان جای ویژه ای دارد.آنچه رژیم ها انجام می دهند قطعا این واقعیت را نمی تواند تغییر دهد.

جهاد و وحدت تنها راه آزادی فلسطین است/ایران خواستار و پیگیر محاکمه سران رژیم صهیونیستی است/ فلسطین در وجدان مردم مسلمان و آزاده جهان جای ویژه ای دارد/ مساله قدس نقطه نهایی انقلاب اسلامی است

ایران تنها کشوری است که به طور کامل با مساله فلسطین مرتبط و بزرگترین پشتیبان آن است
 ناصرابوشریف؛ نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران سخنان خود را اینگونه آغاز کرد: به نظر من جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که به طور کامل با مساله فلسطین مرتبط و بزرگترین پشتیبان آن است. از ابتدای زمانی که رژیم صهیونیستی پای خود ار به فلسطین گذاشت و این سرزمین را اشغال کرد، تمام زنان مردان و کودکان از مساله اشغال رنج برده اند. اما باید اعتراف کرد بیشترین رنج را کودکان کشیده اند.

وی در ادامه افزود: رنجهای مختلف کودکان فلسطینی در سطوح مختلف بسیار است. یکی از این مسایل قتل کودکان در فلسطین است. در سال 2014 بیش از 550 کودک به شهادت رسید. در سالهای 2014 تا 2017، 7000 کودک مجروح شده اند و به غیر از این مسایل بازداشت کودکان فلسطینی مطرح است که در طی این سالها هموراه شاهد آن هستیم و هر ساله حداقل 400 تا 500 کودک فلسطینی در زندانهای رژیم صهیونیستی بازداشت بوده اند. به همین علت تاکید می کنم که کودکان فلسطینی رنج بسیار زیادی را بویژه در زندانهای اسراییلی متحمل شده اند. تمام سطوح زندگی در فلسطین تحت تاثیر همین اشغالگری قرارداشته و مردم حقیقتا تحت رنج زندگی می کنند و اگر مشکلات مردم فلسطین استمرار یافته بخاطر همین مساله اشغالگری بوده است. البته در کل منطقه چه در سوریه و چه در عراق شاهد رنج مردم ناشی از اشغالگری هستیم. در ایران شاهد اعمال تحریم ها برای خدمت به رژیم اشغالگر قدس هستیم. برای همین تاکید می کنم تمام جنگهای منطقه و رنجهایی که مردم مسلمان بویژه کودکان متحمل می شوند بخاطر همین اشغالگری است. بنابراین مقابله با این طرح آمریکایی-صهیونیستی یک وظیفه دینی است. چرا که این پروژه مبتنی بر ظلم به انسانیت است و موجودیت آن نیز غیرقانونی است و تمام کسانی که(کشورهای اسلامی) به رژیم صهیونیستی خدمت و کمک می کنند ، خائن و مرتد هستند. این ظلم تنها در حق تمام مسلمانان و مستضعفین جهان است و ما باید در برابر آن با یکدیگر متحد شویم.

ملتهای مسلمان در محور مقاومت همگی باید یک سو باشند تا پیروزی اتفاق بیفتد
سومین سخنران این میزگرد، خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" در ایران، سخنان خود را بااشاره به دو نکته مهم آغاز کرد و گفت: اهمیت این اجلاس در دو بعد است یکی بعد بین المللی و دیگری بعد درون منطقه ای و میان ملتهای مسلمان است. اولین خبرو تصاویر از شهادت محمدالدوره توسط رسانه خبری فرانسوی منتشر می شود. این به چه معناست؟! این یعنی جهان متوجه جنایت و ظلم و ستم در فلسطین هست. غربی ها مجرم و جرم را می شناسند و بهتر از ما از رنج های فلسطینیان باخبرند، ولی هیچ کاری نمی کنند. چون طرف مجرم هستند. 
وی ادامه داد: از سوی دیگر در نگاه درون منطقه ای و نگاهی به رفتار اخیر برخی کشورهای مسلمان در همراهی با اسراییل این سوال مطرح می شود که آیا در این جنایات شما با این کارتان می خواهید به جنایتکار آفرین بگویید؟!
ما می خواهیم بگوییم ملتهای مسلمان در محور مقاومت همگی باید یک سو باشند تا پیروزی اتفاق بیفتد و ما مردم فلسطین از راه شهادت و به برکت خون شهدا این راه را ادامه خواهیم داد.

جهاد و وحدت تنها راه آزادی فلسطین است/ایران خواستار و پیگیر محاکمه سران رژیم صهیونیستی است/ فلسطین در وجدان مردم مسلمان و آزاده جهان جای ویژه ای دارد/ مساله قدس نقطه نهایی انقلاب اسلامی است

مساله قدس نقطه نهایی انقلاب اسلامی است
در ادامه این اجلاس احمد حسین فلاحی نماینده مجلس و رییس فراکسیون جبهه مقاومت و آزادی قدس مجلس شورای اسلامی به ایراد ضمن گرامیداشت یاد شهدای جبهه مقاومت بوِیژه شهید محمدالدوره گفت: دین ما می گوید در مقابل هیچگاه کوتاه نیایید و سازش نکنید و اگر آن دشمن، دشمن صهیونیستی باشد که باید به طریق اولی در مقابلش ایستاد. در بیان مقام معظم رهبری داریم که : " هرکسی در برابر رژیم صهیونیستی بایستد ما حمایتش می کنیم". 

امروز مساله قدس نقطه نهایی انقلاب اسلامی است. مقصد نهایی آزادی قدس و زمینه سازی ظهور و حکومت جهانی است. امروز مسیر انقلاب از ایران و عراق و سوریه و لبنان و فلسطین و یمن تا شبه جزیره عربستان امتداد پیدا خواهد کرد و دشمن مسیر را نمی تواند قطع کند. باایجاد داعش تمام تلاششان را کردند تا این هلال اسلامی را قطع کنند ولی نتوانستند و نخواهند توانست. رژیمی که شعار "از نیل تا فرات" می داد، پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نه تنها پیشروی اش متوقف شد بلکه امروز باید وجب به وجب و قدم به قدم از سرزمینهای اشغالی عقب نشینی کند.

جهاد و وحدت تنها راه آزادی فلسطین است/ایران خواستار و پیگیر محاکمه سران رژیم صهیونیستی است/ فلسطین در وجدان مردم مسلمان و آزاده جهان جای ویژه ای دارد/ مساله قدس نقطه نهایی انقلاب اسلامی است

فلاحی در ادامه اضافه کرد : رژیم صهیونیستی هرروز به سقوطش نزدیکتر می شود. روزی در منطقه همین رژیم طی 6 روز کل لشگرهای عربی را شکست داد اما امروز در جنگ 33 روزه کم می آورد. در جنگ 8 روزه با غزه کم می آورد و نهایتا در 24 ساعت در مقابل رزمندگان حماس کم می آورد و مجبور به شکست می شود و به آن اعتراف می کند. 

رییس فراکسیون جبهه مقاومت و آزادی قدس مجلس شورای اسلامی ادامه داد : امروز جبهه مقاومت در اوج و قدرت دارد تلاش می کند. اینها حاج قاسم را بزنند حاج قاسم تمام نمی شود. حاج قاسم ها زیادند. آنقدر حاج قاسم در منطقه تکثیر شده که با شهادت یک حاج قاسم جبهه مقاومت متوقف نمی شود. این حاج قاسم ها هم در حماس اند، هم در عراق اند (حشد الشعبی)، هم در سوریه هستند و هم در یمن. 

ما امروز باید جبهه مقاومت را تقویت کنیم.  آنچه به حکومت جهانی منتهی خواهد شد؛ اتحاد، کمک و تقویت جبهه مقاومت و زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت است. باید همواره آماده باش باشیم و نیروهایمان را تقویت کنیم و با پشتیبانی جبهه های مختلف به سمت فتح و آزادی قدس برویم.



جهاد و وحدت تنها راه آزادی فلسطین است/ایران خواستار و پیگیر محاکمه سران رژیم صهیونیستی است/ فلسطین در وجدان مردم مسلمان و آزاده جهان جای ویژه ای دارد/ مساله قدس نقطه نهایی انقلاب اسلامی است

پس از اتمام سخنان نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، پیام مکتوب امیر عبداللهیان توسط معاون دبیرخانه کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در مجلس شورای اسلامی قرائت شد.


تنها راه آزادی فلسطین جهاد و وحدت است/ ملت فلسطین از روزی که خودش را شناخت در راه مبارزه بوده و هست
آخرین سخنران چهارمین اجلاس همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی، محمد جوهیر کاردار سفارت فلسطین در ایران بود. وی ضمن قدردانی از مجلس شورای اسلامی ایران به دلیل نامگذاری سالروز شهادت محمد الدوره با عنوان روز همدردی و همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی، گفت: از روزی که انقلاب اسلامی فلسطین شروع شد، ما هزاران نفرمحمدالدوره را از دست داده ایم. تنها فرق محمدالدوره با دیگران این بود که صحنه شهادت او به ثبت رسیده است. خیلی از جوانان ما در تاریکی به شهادت رسیدند و کسی از شهادت آنان اطلاعی نداشت. حتی مایلم بگویم فلسطینی ای نیست که در خانواده خود شهیدی یا اسیری یا جانبازی یا مبارزی در راه مقاومت نداشته باشد.
ملت فلسطین از روزی که خودش را شناخت در راه مبارزه بوده و هست و این دشمن صهیونیستی ما حرفی بجز زور نمی فهمد. چیزی که از ما با زور گرفته شده، باید با زور پس گرفته شود. تنها راه آزادی فلسطین جهاد و شهادت و وحدت است. تا ما فلسطینیان با یکدیگر و با ملتهای مسلمان دیگر، متحد نباشیم، امیدمان به آزادی فلسطین بعید است. ما از کسی نمی خواهیم فلسطین را آزاد کند . خودمان برای آزادی فلسطین پیش قراوول خواهیم بود. ما تنها می خواهیم قطع نامه های در حمایت از مردم مظلوم فلسطین از سوی سازمان ملل اجرایی شود. من از جمهوری اسلامی ایران بخاطر موضع گیری ثابت و سازش ناپذیر خود نسبت به مساله فلسطین سپاسگزاری می کنم و امیدوارم سال آینده در قدس آزادشده به امامت رهبر معظم انقلاب نماز وحدت بخوانیم.

جهاد و وحدت تنها راه آزادی فلسطین است/ایران خواستار و پیگیر محاکمه سران رژیم صهیونیستی است/ فلسطین در وجدان مردم مسلمان و آزاده جهان جای ویژه ای دارد/ مساله قدس نقطه نهایی انقلاب اسلامی است

یادآور می گردد این اجلاس با مشارکت گروه‌های فلسطینی از جمله جنبش جهاد اسلامی و حماس همچنین جمعیت دفاع از ملت فلسطین، دبیرخانه اتحادیه بین المللی جوانان و نوجوانان مخالف اشغالگری، کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری ، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و دبیرخانه کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین برگزارشد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر شما