جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۱۰۴۱۳
|
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
مدیر مسابقه و عکس جشنواره عروسکی معرفی شد
مدیر بخش دانشجویی هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت از انتخاب آثار نهایی این بخش از طریق مشاهده فیلم آثار خبر داد.
انتخاب آثار بخش دانشجویی جشنواره مقاومت از طریق فیلم/مدیر مسابقه و عکس جشنواره عروسکی معرفی شدبه گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فرهنگ و هنر؛ سینا ییلاق‌بیگی مدیر بخش دانشجویی این جشنواره با اعلام این خبر گفت: ضمن تقدیر از کلیه دانشجویان و گروه‌های دانشجویی که با وجود تعطیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در این بخش از جشنواره حضوری فعال داشتند و با توجه به خطر شیوع ویروس کرونا و شرایط وخیم کشور، پس از برگزاری جلسات متعدد در ستاد برگزاری جشنواره هفدهم به این نتیجه رسیدیم که به منظور حفظ سلامت شرکت‌کنندگان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، انتخاب آثار نهایی برای بخش دانشجویی تئاتر مقاومت را از طریق مشاهده فیلم  انجام دهیم.

ییلاق‌بیگی افزود: بدین منظور کلیه گروه‌ها در تهران و سایر استان‌های کشور که در بخش دانشجویی اثر آنها در مرحله انتخاب متون پذیرفته شده‌است فرصت دارند تا ۲۸ مهرماه سال جاری سه نسخه DVD فیلم نمایش خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.
وی در پایان خاطرنشان کرد که حداکثر تا پایان هفته جاری، کمک‌هزینه‌های گروه‌های دانشجویی طبق فراخوان جشنواره به حساب کارگردانان واریز خواهد شد تا دغدغه مهم این گروه‌ها مرتفع شود.

هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح، آذرماه سال جاری و با دبیری حمید نیلی برگزار می‌شود.

*مدیر «مسابقه و نمایشگاه عکس هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک» معرفی شد

امیر عابدی «مدیر مسابقه و نمایشگاه عکس هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک» شد. امیر عابدی به عنوان «مدیر مسابقه و نمایشگاه عکس هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک» معرفی شد.

وی که در کارنامه کاری‌اش بیش از سه دهه عکاسى تئاتر دیده می‌شود عضویت در هیئت‌مدیره انجمن عکاسان سینمای ایران از سال ١٣٧٢ تا امروز، ریاست انجمن عکاسان سینمای ایران (سه دوره دو ساله)، عضویت در هیئت‌موسس اولیه انجمن عکاسان ایران، عضویت در انجمن عکاسان تئاتر، عضویت در انجمن عکاسان مطبوعات و... را نیز در کارنامه دارد.

دبیری و داوری بخش مسابقه مواد تبلیغی بیست‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر، داوری بخش مسابقه مواد تبلیغی بیست‌وششمین جشنواره فیلم فجر، دبیر اجرایی بخش مسابقه مواد تبلیغی سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر، عضویت در شوراى سیاست‌گذارى جشنواره فیلم سبز، دبیری بخش مسابقه تبلیغات سینماى ایران در سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر، دبیری بیست‌وچهارمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در سال ١٣٩٦، داوری در جشنواره تجسمى «نفس» در سال ۱۳۹۵، داور بخش عکس جشنواره دانشجویی «نهال» در سال ١٣٩٨، داوری پنجمین جشن عکاسان سینماى ایران در سال ١٣٩٨ و.... بخش دیگری از کارنامه کاری اوست.

عابدی همچنین سابقه تهیه‌کنندگی و کارگردانی و عکاسی در فیلم‌های سینمایی، کوتاه و مستند را نیز در کارنامه دارد. پیگیری و راه‌اندازی مجدد بخش مواد تبلیغاتى جشنواره فیلم فجر پس از ٩ سال تعطیلی، مشاور گروه سینمایی هنروتجربه از بدو تاسیس، مشاوره و مدیریت تبلیغات موسسات و جشنواره‌ها و فیلم‌های سینمایی متعدد و... بخش دیگری از فعالیت‌های گسترده اوست.

فراخوان بخش «مسابقه و نمایشگاه عکس هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک» طی روزهای آینده منتشر خواهد شد.

در راستای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و صیانت از سلامت گروه‌های نمایشی و مخاطبان، بیشتر بخش‌های هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک در اسفندماه سال جاری، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی برگزار می‌شود.

 *مدیرکل هنرهای نمایشی از اجراگران تئاتر«صاحبدلان» قدردانی کرد

مدیرکل هنرهای نمایشی به همراه رییس  تئاتر شهر با حضور در مجموعه تئاتر شهر از اجراهای دور دهم «تئاتر صاحبدلان» در محوطه این مجموعه و آخرین اجرای نمایش «بین یه عالمه ماهی» در تالار سایه دیدن کرد.

قادرآشنا مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ابراهیم گله دارزاده مدیر تئاتر شهر جمعه شب یازدهم مهر ماه با حضور در مجموعه تئاترشهر از اجراهای دور دهم ویژه برنامه های عاشورایی تئاتر «صاحبدلان» در محوطه این مجموعه و آخرین اجرای نمایش «بین یه عالمه ماهی» در تالار سایه دیدن کرد.

محمود فرهنگ مدیر کانون تئاتر دینی اداره کل هنرهای نمایشی هم در این دیدار ضمن قدردانی از حضور قادر آشنا در اجراهای دور دهم تئاتر صاحبدلان گزارشی را از روند برگزاری این رویداد ارائه داد. دور دهم تئاتر صاحبدلان تا ایام سوگواری اربعین حضرت سید الشهدا با اجرای نمایش های محیطی و خیابانی «در کربلا چه گذشت»، «نجواهای عزازیل»، «فقط به خاطر تو»، «آسمان دیگر»، «شبیه سردار» و «دمام نوازی» بعد از نماز مغرب و عشا در محوطه تئاتر شهر میزبان شهروندان تهرانی است.

بر اساس این گزارش مدیرکل هنرهای نمایشی پس از بازدید از اجراهای پروژه «تئاتر صاحبدلان» به همراه ابراهیم گله دار زاده رییس تئاتر شهر، شهرام کرمی مدیر کل فرهنگی هنری منطقه 5 تهران و رییس فرهنگسرای «فردوس»، فرهاد قائمیان بازیگر تئاتر ، سینما و تلویزیون و محسن حسن زاده مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی  به تماشای آخرین اجرای نمایش «بین یه عالمه ماهی» به نویسندگی و کارگردانی امیر دلفانی در تالار سایه نشست.  

امیر دلفانی کارگردان و یکی از بازیگران نمایش «بین یه عالمه ماهی» هم در اجرای پایانی این اثر نمایشی ضمن قدردانی از حضور تماشاگران در اجرای پایانی نمایشی گفت: من از همه عوامل اجرایی نمایش «بین یه عالمه ماهی» قدردانی ویژه ای می کنم که در طول این چند روز صمیمانه ترین همراهی را با ما داشتند این در حالی است که پرسنل تئاتر شهر هم در این مدت تمام تلاش خود را انجام دادند تا با همراهی مدیریت پیشین و فعلی این مجموعه پشتیبان خوبی برای گروه ما باشند. به هر حال امیدوارم تئاتر به ویژه آثار نمایشی جدی از این پس هم مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.

برای آگاهی و اطلاع درباره تازه ترین برنامه ها و اجراهای مجموعه تئاتر شهر به سامانه اینترنتی  www.city.theater.ir  و صفحه اینستاگرام این مجموعه به آدرس @tehran.city.theater  مراجعه کنید. 

*رونمایی از اولین پوستر تئاتر دیجیتالی مرجان

نمایش مرجان به نویسندگی و کارگردانی آریان رضایی و با بازی الهام پاوه نژاد به شیوه‌ی آنلاین در سایت تیوال اجرا خواهد شد. نمایش مرجان به نویسندگی و کارگردانی آریان رضایی براساس داستان هزار و یک شب و با نگاهی به پژوهش هزار افسان کجاست نوشته‌ بهرام بیضایی به شیوه‌ آنلاین در تاریخ‌های چهارشنبه 30 مهر، پنجشنبه و جمعه 1 و 2 آبان 1399 ساعت 9 شب در سایت تیوال اجرا خواهد شد.

گفتنی است سایر عوامل این اجرا عبارتند از افشین هاشمی مشاور اجرا، امیرحسین شفیعی مجری طرح، سینا افشار طراح پوستر و تصاویر گرافیکی اجرا، پیمان محسنی برزی پخش زنده، امیر قالیچی مدیر روابط عمومی و تبلیغات.علاقه‌مندان به تهیه‌ی بلیت‌های این اجرا می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.
نظر شما