جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۵۰
کد خبر: ۱۱۰۴۶۶
|
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
ویدیوکلیپ سه قسمتی «از همت تا تولید» توسط فرهنگ‌سرای دانش تولید و در فضای مجازی منتشر شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، ویدیوکلیپ سه قسمتی «از همت تا تولید» توسط فرهنگ‌سرای دانش تولید و در فضای مجازی منتشر شده است.

در اولین برنامه، استارت آپ «اسنپ» با هدف معرفی کار آفرینان ایران زمین و تقویت خوداتکایی و خودباوری در شبکه‌های اجتماعی معرفی شده است.
  
اسنپ نخستین سرویس همسفری آنلاین در ایران است که از زمستان سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرد. مالکیت این نرم افزار متعلق به گروه اینترنت ایران است.
 
برای درخواست خودرو از طریق این اپلیکیشن، مسافران پس از مشخص کردن مسیر سفر، گزینه‌های سفر، انتخاب نوع سرویس و مشاهده هزینه سفر، تقاضای خودرو کرده و این اپلیکیشن به‌طور خودکار مسافرها را با نزدیک‌ترین راننده مرتبط می‌سازد، همزمان موقعیت مسافر را نیز برای راننده می‌فرستد و راننده در صورت تمایل آن را تایید می‌کند. همچنین مسافران نیز می‌توانند موقعیت راننده خود را مشاهده کنند. در اسنپ امکان پرداخت هزینه به هر دو صورت نقدی و غیرنقدی وجود دارد. 

پس از آغاز به کار این نرم‌افزار، در برخی موارد اسنپ مورد انتقاد صنف تاکسیرانی قرار گرفت و به عملیات تاکسیرانی غیرقانونی، پایین آوردن قیمت و خدمات ناایمن متهم شد. با این وجود اسنپ در دو سال اول فعالیت خود با میانگین رشد ماهیانهٔ ۱۰۰ درصدی توانست به یکی از بازیگران اصلی تجارت الکترونیک در ایران تبدیل شود. در حال حاضر اسنپ با بیش از ۵۰۰ نفر پرسنل تمام وقت، نیم میلیون کاربر به‌عنوان راننده و ده میلیون کاربر به‌عنوان مسافر توانسته به یکی از سیستم‌های حمل و نقل هوشمند در شهرهای ایران تبدیل شود؛ و هم‌اکنون در ۱۰۰ شهر بزرگ و کوچک ایران فعال می‌باشد نرم‌افزار اسنپ در حال حاضر برای ۲ سیستم عامل اندروید و آی‌اواس منتشر شده‌است.
شهرام شاهکار مدیر ارشد اجرایی اسنپ در بیست و پنجم اردیبهشت ۱۳۹۷ ارزش این کسب‌وکار آنلاین را بین ۱٫۴ الی ۱٫۷ میلیارد دلار اعلام کرد. او گفت که  این تاکسی آنلاین با رکورد یک میلیون سفر موفق روزانه، هفتمین استارت‌آپ حوزه حمل‌ونقل آنلاین در دنیاست. 

شهرام شاهکار جوان متولد دهه ۶۰ کارآفرین موفقی است که سال‌ها پیش از ایران رفته بود سپس به ایران بازگشت تا مدیرت اسنپ را برعهده گیرد.

او در طول روز بین دو تا هشت بار از اسنپ استفاده می‌کند و بدون آن که رانندگان بدانند که مسافرشان مدیر عامل اسنپ است، با آن‌ها گپ می‌زند تا به امور کسب و کار خود مسلط باشد.
 
شاهکار معتقد است که استارت آپ‌ها باید مصرف کننده محصول خود باشند تا بتوانند رفتار مصرف کننده را به طور کامل درک کنند. آن‌ها باید شناخت درستی از مشتریان و بازار خود داشته باشند و بدانند که آنچه بعد از ایده و سرمایه مهم است یک تیم خوب است.

شاهکار برای تشکیل تیم خود از هیچ یک از بستگان و آشنایان استفاده نکرده است و تنها افراد جوان و با انگیزه‌ای که میانگین سنی شان ۲۷ سال است را استخدام کرده است.
 
مدت این ویدیوکلیپ چهار دقیقه است. تهیه و تدوین این محصول توسط محسن سپهرپور صورت گرفته است.

علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از این محتوا می‌توانند به نشانی instagram.com/farhangsaradanes  مراجعه کنند.

نظر شما