جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۱۶
کد خبر: ۱۱۱۱۷۷
|
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
در تازه ترین‌ کارتون هنرمند دشتستانی
«علیرضا احمدی‌خرم»، هنرمند دشتستانی به تازگی و در تازه ترین‌ کارتون خود تحت عنوان "چالش کرونا و ماسک" ، باز هم‌ به مسئله کرونا و اهمیت سبک زندگی در سایه کرونا تلنگری زده است.
کرونا و ماسک به چالش کشیده شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، هنرمند جوان و خلاق دشتستانی در این کارتون که برای نخستین بار منتشر می‌شود توجه به ماسک و تبدیل آن به یک فرهنگ عمومی در شرایط بحران ناشی از بیماری کرونا را یک ضرورت دانسته و به آن پرداخته است.

احمدی‌خرم در این باره  می‌گوید: "از آغاز شیوع ویروس کرونا یکی از مهم‌ترین‌ موارد پیشگیرانه که در رسانه‌ها و مجامع مختلف بارها مورد تاکید قرار گرفته و از آن به عنوان یک اقدام بسیار موثر در کاهش و جلوگیری از آلوده شدن به ویروس کرونا نام برده شده استفاده از ماسک‌ در محیط‌های اجتماعی در کنار رعایت فاصله‌گذاری هوشمند است. اقدامی بسیار ساده که اگر همه ما به آن توجه کنیم می‌توانیم شاهد کنترل بیماری کووید۱۹ باشیم."

وی با اشاره به دلیل پرداختن به این موضوع در آثار اخیر خود گفت: "کرونا اثرات بسیاری بر شیوه و سبک زندگی ما باقی گذاشته و به یکی از دغدغه‌های روزمره همه‌ی ما تبدیل شده است. لذا جا دارد که با زبان‌ هنر در مسیر ارتقای فرهنگ‌ عمومی مقابله با بیماری، ترویج روش‌های پیشگیرانه، معرفی الگوهای بهداشتی و همچنین حمایت از کادر درمان که در خط مقدم‌ مبارزه با بیماری هستند گام برداریم."

این هنرمند ادامه می‌دهد: "در این کارتون فرد در قالب یک بند باز تصویر شده که از ماسک به عنوان اهرم و وسیله‌ی تعادل برای عبور از روی طناب نازکی که زیر آن فضای پر از ویروس و عوامل ابتلا به بیماری ترسیم شده استفاده می‌کند. در حقیقت تعبیری از فضای پر خطر بیرون از خانه و ضرورت تکیه بر ماسک و فاصله که سعی شده بر اهمیت این ابزار ساده (ماسک) در پیشگیری و مهار کرونا و عبور از بحران بیماری تاکید شود. "
منبع: ایسنا
نظر شما