جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۱۱۴۲۴
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
کتاب «ارجنامه انسان» با ارائه گزارشی تحلیلی از باورهای امام موسی صدر، مخاطبان را با بایسته‌ها و شایسته‌های روابط اجتماعی انسان‌ها با یکدیگر و گونه‌های متفاوت برادری آشنا می‌کند.
بایسته و شایسته‌های روابط اجتماعی در «ارجنامه انسان»به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ وهنرامام موسی صدر یکی از آگاهانی است که روابط انسان‌ها و بایسته‌های آن، دلمشغولی‌اش بوده و در این زمینه اندیشه کرده و به بیان تأملات خود در این زمینه، پرداخته است. ایشان در راستای تبیین بایسته‌ها و شایسته‌های روابط اجتماعی انسان‌ها با یکدیگر، از واژه برادری بهره ‌برده و به گونه‌های متفاوت برادری مانند برادری انسانی، برادری خداباوران، برادری اسلامی و برادری ملی اشاره می‌کند. در کتاب «ارجنامه انسان» تلاش شده تا از باورهای امام صدر در این عرصه، گزارشی تحلیلی ارائه شود.
 این کتاب، بخش قابل توجهی از گفتارهای امام موسی صدر درباره رابطه انسان‌ها با یکدیگر و بایسته‌های آن را شامل می شود. تقریب مذاهب بلکه حتی تقریب ادیان از دغدغه‌های این رهبر بزرگ است که در این کتاب مورد تبیین قرارگرفته است.
 
 گفته‌های عربی امام موسی صدر در مجموعه‌ای دوازده جلدی با نام «مسیرة الامام السید موسی الصدر» جمع شده و ترجمه آن مجموعه، به ضمیمه گفتارهای فارسی ایشان، در کتاب پانزده جلدی «گام به گام با امام» گرد آمده است.
نظر شما