سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۴۸
کد خبر: ۱۱۱۴۹۲
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
نماینده مردم فریمان و سرخس و بخش های احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر هنرمندان در شرایط کرونا آسیب ببیند باید صندوق بیمه هنرمندان از آنها حمایت کند.
وزارت ارشاد تکلیف جشنواره های فجر را مشخص کند/وعده‌ها در جهت تسهیلات سینمایی عملا محقق نشده استبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،سید احسان قاضی زاده هاشمی در خصوص حمایت از هنرمندان تئاتر و سینمای کشور گفت: در مورد هنرمندان سینما و تئاتر دو موضوع در شرایط کرونا مطرح می‌شود، یکی ادامه پروژه‌های سینمایی و دیگری حمایت از هنرمندان است، شرایط صنعت سینمایی کشور به لحاظ تولیدات سینمایی در اوضاع  مطلوبی قرار ندارد و با توجه به نزدیکی به جشنواره فیلم فجر، تعداد پروژه‌های سینمایی به شدت کاهش یافته است در این بین ناگفته نماند وعده‌های وزارت فرهنگ و ارشاد در جهت تسهیلات سینمایی عملا محقق نشده است.

نماینده مردم فریمان و سرخس و بخش‌های احمدآباد و رضویه در مجلس افزود: در حوزه فرهنگی و هنری وزیر این وزارتخانه و سازمان سینمایی کشور باید تلاش‌های خود را در جهت حمایت از هنرمندان تئاتر و سینما عرضه کنند، در کنار آن ضرر و زیان مالی که به صنعت سینمایی و حوزه نمایشی کشور وارد شده را جبران کنند.

وعده‌های بی رنگ حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد از هنرمندان

وی ادامه داد: در اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری با ادامه‌دار شدن تعطیلی حوزه سینما و تئاتر کشور وعده‌هایی از طرف وزارت ارشاد ارائه شد که متاسفانه رنگ عمل به خود نگرفت و در حد چند خبر رسانه‌ای در سرتیتر رسانه‌ها قرار گرفت، وزارت فرهنگ و ارشاد به عنوان متولی اصلی صنعت سینما و تئاتر کشور وظیفه حمایت از هنرمندان در تمام عرصه‌‌ها را دارد. 

قاضی زاده هاشمی در ادامه به برگزاری جشنواره فیلم فجر در شرایط کرونا اشاره کرد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد مشخص کند امسال جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود یا خیر؟ اگر تصمیمی برای برگزاری جشنواره است از هم اکنون اعلام و برنامه ریزی این مراسم را پایه گذاری کنند، در غیر این صورت چه حمایت‌هایی خواهد داشت برای صنعت سینما و حوزه نمایشی کشور تا کمتر آسیب ببیند همچنین باید مشخص کند که چه زمانی قرار است به وعده‌های داده شده از تسهیلات تا حمایت هنرمندان در اوضاع کرونایی جامه عمل بپوشاند.

مجلس یازدهم مثل ادوار گذشته حامی هنرمندان است و در همه حالت پیگیر مطالبات آنها خواهد بود
نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: مجلس یازدهم مثل ادوار گذشته حامی هنرمندان است و در هر شرایطی پیگیر مطالبات آنها خواهد بود.

وی در ادامه به تعطیلی پروژه‌های سینمایی اشاره و اظهار کرد: تعطیلی مطلق پروژه‌های هنری عملا امکانپذیر نیست ، با اجرای فاصله گذاری هوشمندانه و آزمایش‌های مداوم که در طول انجام کار صورت می‌گیرد باید به تولیدات سینمایی و تلویزیونی ادامه بدهیم، گاهی کار هنرمندان در حین انجام وظیفه مثل بازیگری نمی‌توانند از ماسک استفاده کنند باید وزارت فرهنگ و ارشاد و وزارت بهداشت ضابطه بندی در این راستا داشته باشند.

باکمبود محصولات نمایشی مواجه خواهیم شد

قاضی‌زاده هاشمی در مورد تعطیلی پروژه‌های هنری گفت: اگر تمام پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی کشور را تعطیل کنیم بدون شک در آینده با کمبود محصولات تولیدی در عرصه نمایشی مواجه خواهیم شد، اگر تمام فعالیت‌های سینمایی کشوری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند دلیلی بر تعطیلی این پروژهای سینمایی وجود نخواهد داشت.

نماینده مردم فریمان و سرخس و بخش‌های احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر هنرمندی در این شرایط آسیب ببیند باید صندوق بیمه هنرمندان از آنها حمایت کند هنرمندان اکنون بیش از هر زمان دیگری به حمایت‌های این صندوق نیازمند است.

منبع: خانه ملت
نظر شما