جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۴۰
کد خبر: ۱۱۲۷۶۹
|
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
کتابخانه شیخ فضل‌اله نوری برنامه مجازی «رو در روی شیطان» را با معرفی کتاب «فرنگیس» برگزار کرد.
معرفی مجازی کتاب «فرنگیس» در برنامه کتاب‌دان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ وهنر، «رو در روی شیطان» عنوان برنامه مجازی است که توسط کتابخانه شیخ فضل‌اله نوری مجتمع فرهنگی هنری نور با معرفی کتاب پرمخاطب «فرنگیس» به قلم مهناز فتاحی در بستر شبکه‌های اجتماعی برگزار و منتشر شد.


«فرنگیس» شامل خاطرات فرنگیس حیدرپور متولد سال 1341 در روستای اوازین است. او در حمله نظامیان عراقی به روستای محل سکونتش با یک تبر از خود در برابر سربازان ارتش بعث عراق دفاع کرد که رهبر معظم انقلاب در سفرشان به کرمانشاه به این بانوی بزرگ اشاره کردند و بر ثبت خاطراتش تاکید داشتند.


در سال 1359 پس از حمله عراق به روستای اوازین، مردم به دره‌های اطراف فرار می‌کنند. فرنگیس که در آن زمان18 سال داشت، شب هنگام همراه برادر و پدرش جهت تهیه غذا به روستا باز می‌گردند. اما در طول راه پدر و برادر فرنگیس ضمن درگیری با عوامل عراقی کشته می‌شوند و فرنگیس در پی برخورد با دو سرباز عراقی بدون داشتن سلاح گرم، با تبر پدرش با سربازان درگیر شده، یکی را کشته و دیگری را با تمام تجهیزات جنگی اسیر می‌کند و به مقر فرماندهی ارتش ایران تحویل می‌دهد.


علاقه‌مندان برای مشاهده این برنامه مجازی می‌توانند به صفحه اینستاگرام مجتمع فرهنگی هنری نور به نشانی @mojtama.farhangi.nour و فرهنگ‌سرای فردوس @ferdos.farhangsaraa مراجعه کنند.



نظر شما