شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۴۳
کد خبر: ۱۱۳۱۲۸
|
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
کتاب «رسانه‌ها و مدرنیته: نظریه اجتماعی رسانه‌ها» نوشته جان ب.تامپسون با ترجمه مسعود اوحدی توسط انتشارات سروش به چاپ ششم رسید.
کتاب «رسانه‌ها و مدرنیته» به چاپ ششم رسیدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،‌ کتاب «رسانه‌ها و مدرنیته: نظریه اجتماعی رسانه‌ها» نوشته جان ب.تامپسون با ترجمه مسعود اوحدی به‌تازگی توسط انتشارات سروش به چاپ ششم رسیده است.

این‌کتاب اثری در زمینه رسانه‌ها و مطالعات فرهنگی است که نظریه انتقادی را با نظریه اجتماعی پیوند می‌دهد و پیشاهنگ گفتمانی بسیار فراگیر در این‌عرصه روبه رشد می‌شود. جان تامپسون در این‌کتاب با موشکافی به پاسخ‌دادن به پرسش‌هایی نظیر پرسش‌های زیر می‌پردازد: رسانه‌ها چه نقشی در شکل‌گیری جوامع مدرن و مدرن شدن جوامع دارند؟ چگونه می‌توان تأثیر اجتماعی اشکال مدرن ارتباطی و اشاعه خیره‌کننده اطلاعات را طی دو یه قرن اخیر درک و تبیین کرد؟

از نظر تامپسون تحول و توسعه رسانه‌های ارتباطی، ترکیب و سرشت زندگی اجتماعی را دگرگون کرده و اشکال جدیدی از عمل و تعامل را به‌وجود آورده است. او در ۸ فصل با تحلیل موضوع‌هایی همبسته نظیر ارتباط و بافت اجتماعی، رسانه‌ها در جوامع مدرن، رونق تعامل رسانه‌ای، دگرگونی در رؤیت‌پذیری، جهانی شدن ارتباطات، ریشه‌گیری و تحکیم مجدد سنت، خویشتن و تجربه در جهان رسانه، و اختراع دگرباره عمومیت شکل‌پذیری مجدد فرآیند خودشکل‌دهی را به منصه ظهور می‌رساند.

چاپ ششم این‌کتاب با ۳۶۳ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۵۵ هزار تومان منتشر شده است.
نظر شما