جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۰
کد خبر: ۱۱۳۳۱۳
|
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
اگر کرونا نبود و اگر سالن‌های سینماها به‌صورت طبیعی به کار اکران عمومی فیلم‌ها ادامه می‌دادند، تعدادی از پرسروصداترین محصولات سینمایی رنگ پرده را می‌دیدند. اما به لطف این بیماری خانمان‌سوز، شرکت‌‌های بزرگ سینمایی مجبور به تعویق چندباره زمان نمایش عمومی این فیلم‌ها شدند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، اگر کرونا نبود و اگر سالن‌های سینماها به‌صورت طبیعی به کار اکران عمومی فیلم‌ها ادامه می‌دادند، تعدادی از پرسروصداترین محصولات سینمایی رنگ پرده را می‌دیدند. اما به لطف این بیماری خانمان‌سوز، شرکت‌‌های بزرگ سینمایی مجبور به تعویق چندباره زمان نمایش عمومی این فیلم‌ها شدند. 
روزنامه جام‌جم در این باره نوشت: با عدم نمایش عمومی این بلاک باسترها همه لطمه خورند. از تهیه‌کنندگان این فیلم‌ها گرفته تا بازیگران و صاحبان سالن‌های سینماها، صنعت سینما ضررهای میلیارد دلاری را تجربه کرد. تازه همه اینها در شرایطی است که هیچ فیلم جدیدی هم وارد مرحله تولید نشد. 

سینماهای آمریکای شمالی که از ماه آوریل فعالیت‌هایشان را متوقف کرده و کرکره‌ها را پایین کشیدند، حدود سه ماه قبل به‌صورت محدود کارشان را آغاز کردند. اما در بازگشایی دوباره این سالن‌های نمایش، خبری از نمایش عمومی بلاک باسترها و محصولات گران‌قیمت نبود.

به‌جز سه فیلم تنت/ انگاره، خانواده کرودها ۲ و واندروومن۲ / زن شگفت‌انگیز ۲، صنعت سینما فیلم‌هایی را روانه پرده سینماها کرد که کم‌هزینه بودند و جزو کارهای پرسروصدا محسوب نمی‌شدند. با این حال، استقبال تماشاگران از سه بلاک باستر اکران شده هم، چندان خوب و بالا نبود. 
حالا همراه با شروع سال جدید میلادی و ورود به ۲۰۲۱، صنعت سینما تاریخ زمان اکران عمومی بلاک باسترهایی را که به‌دلیل شیوع بیماری کرونا راهی پرده نشدند اعلام کرده است. امیدواری صنعت سینما و هنرمندانش این است که در سال جدید با غلبه بر کرونا و بازگشت به زندگی عادی، تمام سالن‌های نمایش فیلم در سراسر جهان بازگشایی شده و فیلم دیدن تماشاگران روال عادی و طبیعی‌اش را دوباره از سر بگیرد. 

این در حالی که فعلا یکی از غول‌های صنعت فیلمسازی یعنی شرکت‌ برادران وارنر رسما اعلام کرده محصولاتش را همزمان هم در سینماها اکران خواهد کرد و هم به‌صورت استریم و زنده از شبکه اچ‌بی‌او پخش می‌کند. فیلم‌های جنجالی سال جدید میلادی عبارتند از:

آمدن به آمریکا ۲ (۵ مارس): دنباله‌ای بر فیلم موفقی که سال ۱۹۸۸ اکران عمومی شد و همه مدت‌ها در انتظار ساخته شدنش بودند. ادی مورفی به‌عنوان پادشاه یک کشور آفریقایی به آمریکا برمی‌گردد تا پسرش را که هیچ‌وقت ندیده است، ملاقات کند.
مردان شاه (۱۲ مارس): متیو ون قسمت دوم اکشن نوجوانانه موفق خود را بعد از سه بار تعویق زمان نمایش، در معرض دید عموم قرار می‌دهد. رالف فاینس و دجیمون هونسو از جمله بازیگران فیلم هستند.
موربیوس (۱۹ مارس): این اکشن ابرقهرمانانه زائده‌ای بر مجموعه کمیک استریپی «اسپایدرمن/ مرد عنکبوتی» است و جراد لتو را در نقش اصلی دارد. شخصیت منفی مجموعه مرد عنکبوتی، در اینجا تبدیل به شخصیت محوری داستان می‌شود.
زمانی برای مردن نیست (۲ آوریل): آخرین حضور دانیل کریگ در نقش مامور ۰۰۷، یک بدبیاری کامل برایش بود. احتمالا تهیه‌کنندگان مجموعه فیلم جیمز باند در فیلم بعدی‌شان، باید باند را راهی مبارزه با ویروس کرونا کنند که جهان را به آشوب و نیستی کشاند! البته دیگر دانیل کریگ وظیفه چنین مبارزه‌ای را بر دوش نخواهد گرفت. نکته جالب این که زمانی برای مردن نیست اولین محصول جنجالی سینما بود که به‌واسطه شیوع بیماری کرونا، زمان نمایش عمومی‌اش را تغییر داد و به عقب انداخت.
مکانی ساکت ۲ (۲۳ آوریل): بیانیه جان کراسینسکی، کارگردان فیلم در زمان تعویق اکران عمومی فیلم تاثیرگذار بود. او نوشت که دوست دارد عموم تماشاگران در کنار هم به تماشای فیلمش بنشینند و به‌خاطر کرونا که آدم‌ها را از هم دور کرده، او هم مکانی ساکت ۲ را در زمانی اکران می‌کند که آدم‌ها بتوانند دوباره دور هم جمع شوند. ظاهرا حالا هیولاهای فضایی کور قسمت اول فیلم، کمتر از کرونا ترسناک به نظر خواهند رسید.
بلک ویدو/ بیوه سیاه (۷ می): اسکارلت جوهانسون جزو بدشانس‌ترین بازیگران تاریخ سینماست. او در نقش بلک ویدو ابرقهرمان در اولین فیلم مستقل خود، با مشکلات و موانع زیادی روبه‌رو شد و دست آخر با کرونا (که اصلا تصورش را هم نمی‌کرد چنین بلایی سر آدم‌ها نازل شود) دست و پنجه نرم کرد. جوهانسون قبل از این در فیلم چند قسمتی «آونجرز» در قالب بیوه سیاه ظاهر شده است.
آدم آزاد و رها (۲۱ می): رایان رینولدز در این اکشن علمی ـ تخیلی و کمدی، شخصیت محوری یک بازی ویدئویی است که سر از دنیای واقعی درآورده و یک‌سری ماجراجویی را تجربه می‌کند. رینولدز امیدوار بود اکران عمومی فیلم در تابستان گذشته، موقعیت‌های کاری خوبی برایش فراهم کند.
گودزیلا علیه کونگ ( ۲۱ می): شرکت‌ برادران وارنر ابتدا اعلام کرد این اکشن ماجراجویانه ترسناک مستقیما راهی اینترنت و پخش استریم می‌شود، اما حالا هم در سینماها آن را نمایش می‌دهد و هم در اینترنت. نتفلیکس یک پیشنهاد۲۰۰ میلیون دلاری به برادران وارنر داد تا بتواند امتیاز پخش اینترنتی فیلم را از آنها بخرد، اما موفقیتی به دست نیاورد.
اسپیرال (۲۱ می): این درام ترسناک دلهره‌آور دست به احیای مجموعه پرفروش «اره» زده است. کریس راک، کمدین نقش اصلی این نسخه را بازی می‌کند. ترکیب یک داستان ترسناک با حضور یک کمدین دلقک چه خواهد شد؟! راک در قالب یک کارآگاه باید وارد بازی مرگبار شخصیت منفی فیلم شود.
سریع و آتشی ۹ (۲۸ می): با تعویق زمان نمایش عمومی این اکشن ورزشی، سرنوشت قسمت دهم آن هم تغییر کرد. حالا این قسمت هم دیرتر تولید می‌شود و هم دیرتر به اکران عمومی می‌رسد. جاستین لین و وین دیزل کارگردان و بازیگر فیلم، بارها ناراحتی‌شان را بابت شیوع کرونا و تعویق زمان نمایش عمومی فیلم ابراز کردند.
شکارکنندگان روح: بعد از زندگی (۱۱ ژوئن): ترکیب اصلی بازیگران قسمت اول، دوباره به ماجراجویی برگشته‌اند و امیدوارند تماشاگران استقبال خوبی از قسمت تازه کنند. اما سال‌ها از دوران موفقیت بیل موری و دان آرکاد گذشته و باید دید تماشاگر امروزی مثل تماشاچی دهه ۸۰ میلادی، علاقه‌ای به‌دنبال کردن ماجراجویی‌های آنان در قالب شکارچی ارواح شهر نیویورک دارد یا نه.
در ارتفاعات (۱۸ ژوئن): نمایش موفق برادوی لین مانوئل میراندا در دستان جان ام چو کارگردان، تبدیل به موزیکالی سینمایی شده است. منتقدان بی‌صبرانه در انتظار اکران عمومی فیلم در اواسط فصل تابستان بودند. این کمدی اجتماعی اشتیاق زیادی در دل تماشاگران ایجاد کرده و باید دید در شرایط جدید با چه سرنوشتی روبه‌رو خواهد شد.

تاپ گان: ماوریک (۲ جولای): تام کروز بعد از سه دهه به قسمت دوم فیلمی برمی‌گردد که باعث شهرتش شد.
کروز جنگلی (۳۰ جولای): یک کمدی اکشن ماجراجویانه تازه از دواین جانسون. داستان فیلم برگرفته از یک پارک تفریحی معروف شرکت‌ والت دیزنی به همین نام است.
مرگ روی نیل (۱۷ سپتامبر): دنباله‌ای بر «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» کنت برانا. آگاتا کریستی این بار پوآرو را راهی سفری هیجان‌انگیز به مصر می‌کند.

دون (اول اکتبر): داستان علمی ـ تخیلی سال ۱۹۶۵ فرانک هربرت قبلا در دهه ۸۰ میلادی توسط دیوید لینچ هم تبدیل به فیلمی سینمایی شد. دنیس وینه لووه کارگردان نسخه جدید است.

هالووین می‌کشد (۱۵ اکتبر): دیوید گوردون گرین در دومین قسمت از درام ترسناکش که دنباله‌ای بر فیلم پرفروش سال ۲۰۱۸ است، دوباره جیمی لی کرتیس را با برادر چاقو کش و نیمه دیوانه‌اش تنها می‌گذارد!

فناناپذیرها (۵ نوامبر): آنجلینا جولی در محصولی از شرکت مارول و در قالب موجودی نامیرا.
داستان وست ساید (۱۰ دسامبر): نسخه سینمایی استیون اسپیلبرگ از اثر کلاسیکی که بسیار شهرت دارد. این اولین بار است که این اکشن‌ساز سینما، فیلمی موزیکال ارائه می‌دهد.

برچسب ها: سینما 2021
نظر شما