جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۳۰
کد خبر: ۱۱۳۹۱۷
|
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۸ از اجرای برنامه «کتاب دان» به مناسبت گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مناطق ۲۲ گانه تهران در فضای مجازی خبر داد.
اجرای برنامه سراسری «کتاب دان» در دهه فجربه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سعید رنجبریان مدیرفرهنگی هنری منطقه ۸ و دبیراجرایی طرح «کتاب دان» گفت: همزمان با دهه فجر برنامه «کتاب دان» با هدف حفظ و پاسداشت آرمان‌های انقلاب اسلامی و انتقال آن به نسل جوان با رویکرد مروری بر سیر مطالعاتی گفتمان انقلاب و تالیفات مختلف با موضوع تاریخ ایران و انقلاب اسلامی در فضای مجازی برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی طرح «کتاب دان» بیان داشت: این برنامه به طور هدفمند بر اساس دسته بندی مطالب و تالیفات با موضوع‌های؛ تاریخ ایران و انقلاب اسلامی، زندگی‌نامه و خاطرات چهره‌های انقلابی، داستان و رمان‌های به چاپ رسیده در تداوم شکل گیری انقلاب اسلامی با همکاری مناطق ۲۲ گانه تهران در قالب‌های مختلف تولید و در فضای مجازی منتشر می‌شود.

سعید رنجبریان مدیرفرهنگ‌سرا ی گلستان در ادامه تاکید کرد؛ اجرای طرح «کتاب دان» موفقیت در ایجاد و گسترش یک جریان فرهنگی است که در راستای سیر مطالعاتی گفتمان انقلاب اسلامی برنامه ریزی شده و برای انتشار در فضای مجازی تولید می‌شود.

رنجبریان بیان کرد: در طرح «کتاب دان» به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان با برش‌هایی از تاریخ و فرهنگ نسل گذشتگان بخش‌هایی در نظر گرفته شده است. کتاب‌هایی با داستان‌های متفاوت در دوران شکل گیری انقلاب، ورود امام (ره)، پیروزی انقلاب اسلامی نقش مردم در پیروزی انقلاب از نویسندگان ادبیات کودک در قالب‌های متنوع؛ پادکست، موشن گرافی، فتوکلیپ و کلیپ تولید و در فضای مجازی انتشار می‌یابد.

رنجبریان همچنین در توضیح شیوه اجرایی این طرح گفت: «کتاب دان» عنوان برند محصولات معرفی کتاب سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که توسط کتابخانه‌های این سازمان با شعار « کتاب یعنی دانایی» به معرفی خلاصه‌ای از زندگی نویسندگان و آثار آن‌ها اختصاص دارد که به همراه خوانش بخش‌هایی از کتاب توسط نویسنده یا گوینده در قالب‌های متنوع تولید و در فضای مجازی نیز منتشر می‌شود.

رنجبریان تاکید کرد: در این طرح هر عنوان کتاب فقط یکبار معرفی می‌شود و هرگونه انتشار محصول مجازی، مستندسازی و پایش مطالب باید از سوی دبیرخانه مورد تایید قرار گیرد.

رنجبریان این طرح را گامی در راه ارتقای سطح مطالعه تاریخ معاصر، شناخت آرمان‌ها و اهداف انقلاب، نقاط مثبت انقلاب در عرصه‌های فرهنگی و هنری توصیف کرد.

نظر شما