جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۳
کد خبر: ۱۱۳۹۵۲
|
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
تجربه‌های عکاسانه طراحان گرافیک /
محسن دائی نبی گفت: برگزاری نمایشگاه "فتوگرافیست‌ها" اقدامی دوستانه بود برای این که در این شرایط سخت، حالمان بهتر شود.
تجربه‌های عکاسانه طراحان گرافیک / صحبت‌های محسن دائی نبی درباره نمایشگاه به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، محسن دائی نبی که گردآوری این مجموعه را بر عهده داشته است، در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره شکل‌گیری این نمایشگاه گفت: من دانش‌آموخته گرافیک هستم و سال‌هاست که به کار حرفه‌ای در زمینه گرافیک و خوشنویسی می‌پردازم. در دوران خانه‌نشینی و قرنطینه حاصل از کرونا، وقتی به منظم کردن فایل‌های موجود در کامپیوتر خود پرداختم با عکس‌های زیادی مواجه شدم که در طول سال‌های گذشته گرفته بودم. همه کسانی که در رشته گرافیک تحصیل کرده‌اند چند ترم عکاسی گذرانده و با عکاسی آنالوگ، چاپ عکس و... سر و کار داشته‌اند. من هم عکس‌های زیادی داشتم که بسیاری از آنها می‌توانست ارائه شود، اما با توجه به اینکه عکاسی تخصص من نبود قصد نداشتم نمایشگاه انفرادی عکس برگزار کنم.

دائی نبی ادامه داد: این مطلب را با تعدادی از دوستان خود در میان گذاشتم و متوجه شدم آنها نیز عکس‌های زیادی دارند، و گرچه نمی‌خواستند نمایشگاه انفرادی از آنها برگزار کنند، اما همگی از یک نمایشگاه گروهی عکس استقبال کردند.

او با بیان اینکه آثار ۱۲ نفر در این مجموعه به نمایش درآمده است، افزود: با توجه به اینکه همه افراد حاضر در این نمایشگاه طراحان گرافیکی هستند که حالا عکس‌های خود را به نمایش می‌گذارند، نام این نمایشگاه را فتوگرافیست‌ها گذاشتیم و از دوستان خواهش کردم برای نمایشگاه اولمان عکس‌هایی را که موجود دارند ارائه دهند، بنابراین عکس‌های این نمایشگاه با موضوع آزاد است. هرکدام از دوستان ۱۰ عکس را ارسال کرد و در جلسات داوری تعدادی از آنها را انتخاب کردیم. فرهاد آذرین، مدیر گالری آتبین که پیش از این چندین نمایشگاه عکس برگزار کرده است نیز از این نمایشگاه حمایت زیادی کرد و در انتخاب آثاری که با هم سنخیت داشته باشند به ما کمک کرد.

دائی نبی با بیان اینکه ۳۵ عکس در این نمایشگاه ارائه شده است، گفت: ویژگی مهم عکس‌ها آن است که اگرچه همه طراحان گرافیک کاملاً با فتوشاپ آشنا هستند و می‌توانستند در عکس‌ها تغییراتی ایجاد کنند، اما در این عکس‌ها هیچ اصلاحی انجام نشده است و مخاطب شاهد عکس‌های کاملا طبیعی است.

 دائی نبی افزود: این عکس‌ها متعلق به دوره‌های زمانی مختلف است و دوستان در طول سال‌های فعالیت حرفه‌ای خود، کم و بیش دل‌مشغول عکاسی بوده‌اند و این کار را ادامه داده‌اند. در این نمایشگاه موضوع کارها آزاد بود، اما در ادامه فعالیت این گروه و بهبود شرایط کرونا تصمیم داریم موضوع خاصی را مشخص کنیم و اهداف مشخصی را در نمایشگاه‌های بعدی پی بگیریم.


دائی نبی ادامه داد: این نمایشگاه اقدامی دوستانه بود برای اینکه در این شرایط سخت، حالمان بهتر شود. اگرچه بیشتر اعضای این گروه عضو انجمن طراحان گرافیک هستند اما این‌گونه نبود که این نمایشگاه با مشورت انجمن شکل گرفته باشد. ما تعدادی دوست قدیمی بودیم که خواستیم یک کار جمعی انجام دهیم و ممکن است که در نمایشگاه‌های بعدی با تصمیم جمع، تغییراتی در گروه یا نحوه برگزاری نمایشگاه ایجاد شود.

مهرداد احمدی، اونیش امین‌الهی، علیرضا انوشفر، علی باقری، علی بوستان، فرشید پارسی کیا، صالح تسبیحی، محسن دا‌ئی‌نبی، سیروس سلیمی، حسن کریم‌زاده، روزبه مشهدی زاده و مهدی میرباقری هنرمندان شرکت‌کننده در این نمایشگاه هستند.

نمایشگاه گروهی "فتوگرافیست‌ها" تا ۲۰ بهمن در گالری آتبین به نشانی خیابان ولی‌عصر قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۴۲ برپاست.

نظر شما