جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۴۹
کد خبر: ۱۱۴۸۶۰
|
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
نمایشگاه عکس تاریخی «ایران دیار کهن» روز چهارشنبه ۲۷ اسفند ماه ۱۳۹۹ در موزه عکسخانه شهر افتتاح شده است و تا روز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ برپا خواهد بود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نمایشگاه عکس تاریخی «ایران دیار کهن» روز چهارشنبه ۲۷ اسفند ماه ۱۳۹۹ در موزه عکسخانه شهر افتتاح شده است و تا روز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ برپا خواهد بود. این نمایشگاه مجموعه‌ای از عکس‌های لوئیجی پِشه از عکاسان ایتالیایی برجسته دوره قاجار است. 

در نمایشگاه عکس «ایران دیار کهن» ۳۸ قطعه عکس از بناها و اماکن ایران در دوره قاجار بین سال‌های ۱۲۲۸ تا ۱۲۳۷ هجری شمسی به نمایش گذاشته شده است. نسخه اصل این عکس‌ها در موزه متروپولیتن نیویورک و کتابخانه ملی فرانسه نگهداری می‌شود.

لوئیجی پِشه (متولد ۱۸۲۷ میلادی در ناپل ایتالیا، درگذشته ۱۸۶۴ میلادی در تهران) یک افسر نظامی و سرهنگی از اهالی ناپل بود که در دوره قاجار به عنوان مستشار به ایران سفر کرد. پِشه نیز مانند برخی از اروپاییان دیگر که در دوره قاجار به ایران آمدند، عکاسی می‌کرد و از مناظر گوناگون و ساختمان‌های آن زمان در تهران و جاهای دیگر ایران تصاویر جالب ثبت کرد.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک تا روز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۴:۳۰ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ به موزه عکسخانه شهر واقع در میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، بوستان بهار شیراز مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۸۴۸۹۹۳ تماس بگیرند یا به نشانی اینترنتی www.iranphotomuseum.com  مراجعه کنند.
نظر شما