جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۱۴
کد خبر: ۱۱۵۴۳۲
|
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
پویش مجازی و میدانی «قرآن بخوانید جایزه بگیرید» در ماه رمضان برگزار می‌شود.
پویش مجازی و میدانی «قرآن بخوانید جایزه بگیرید» در تهرانبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، ایمان کُرد مدیر فرهنگی هنری منطقه یک و رییس فرهنگ‌سرای ملل گفت: رمضان بهار قرآن و ماه نزول رحمت، مغفرت و برکت الهی است و در آموزه‌های دینی به تلاوت قرآن کریم در این ماه بسیار سفارش شده است.
 
کرد افزود: با تأسی از سیره و احادیث ائمه اطهار (ع) در خصوص آموختن قرآن به کودکان و با هدف توجه به ترویج فرهنگ انس با قرآن در ماه مبارک رمضان، یکی از مهم‌ترین رویکردهای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در تدوین برنامه‌های ماه مبارک رمضان، طرح‌های تشویقی برای فعالیت‌های قرآنی خردسالان بوده است که با توجه به وضعیت قرمز همه‌گیری ویروس کرونا در شهر تهران توفیق اجرای این برنامه جریان‌سازی به صورت حضوری وجود نداشت و امسال در قالب پویش مجازی برگزار خواهد شد.

رییس فرهنگ‌سرای ملل با اشاره به برکات فعالیت‌های قرآنی برای سالم‌سازی و تربیت فرزندان در خانواده‌ها گفت: خانواده‌ها می‌توانند با تهیه فیلم از قرائت، روانخوانی یا ارایه حفظیات قرآنی خردسالان خود این فیلم‌ها را در صفحات مجازی خود بارگذاری کرده و صفحه گل‌های قرآنی را منشن یا تگ کنند، تمام این ویدیوها بررسی و سعی می‌شود به بیشتر این عزیزان هدایایی داده شود.

کُرد در پایان اشاره کرد: بخش میدانی برنامه هم به صورت محدود و تنها در شب‌های احیاء با حضور گروه‌های جهادی در بین مؤمنین شب زنده‌دار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و اهدای هدایا به خردسالان قرآنی برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای مشارکت در این طرح می‌توانند به صفحه مجازی گل‌های قرآن در پیام رسان اینستاگرام در آدرس @golhayeghorani  مراجعه کنند و در صورت نیاز به هر گونه راهنمایی و اطلاع در این زمینه با شماره تلفن  22671717 تماس حاصل کنند.

نظر شما