پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۷
کد خبر: ۱۱۶۳۸۳
|
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن
نمایشگاه جهانی هنر اوساکا (ART STAGE OSAKA 2021) در ادامه برگزاری برنامه نمایشگاه جهانی هنر توکیو، در شرایط کرونائی و با تدابیر بهداشتی به صورت مجازی و حضوری، در شهر اوساکا با شرکت آثاری از هنرمندان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.
نمایشگاه جهانی هنر اوساکا 2021 برگزار می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نمایشگاه جهانی هنر اوساکا  (ART STAGE OSAKA 2021) در ادامه برگزاری برنامه نمایشگاه جهانی هنر توکیو، در شرایط کرونائی و با تدابیر بهداشتی به صورت مجازی و حضوری، در شهر اوساکا  با شرکت  آثاری از هنرمندان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد. در این رویداد بین المللی، بخش های مختلف مشارکت داشته اند که عناوین آنان در بروشور و کاتالوگ توزیع شده منشر گردید و رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن نیز در راستای توسعه همکاری ها با موسسات و مجموعه های فرهنگی و هنری، همچون نمایشگاه جهانی هنر توکیو(ART FAIR TOKYO 2021)  که چندی قبل در توکیو برگزار شده بود، با این رویداد همکاری و مشارکت داشته و به عنوان حامیان برنامه قرار گرفت.
این برنامه در شهر اوساکا یکی از مهمترمین شهرهای ژاپن از تاریخ 21 تا 23 خرداد مصادف با 11 تا 13 ژوئن برگزار خواهد شد.
در نمایشگاه2021 که در توکیو برگزار شده بود هم، 140 غرفه برپا گردید و با رعایت پروتکل ها، 40963 نفر به صورت حضوری  در پایتخت با امکان بازدید مجازی حضور یافتند و در مدت سه روز، بیش از  ۳ میلیارد ین ( ۲۳ میلیون یورو) فروش داشته است.
در سال 2020 نیز برای اولین بار با پیگیری  و مشارکت رایزنی فرهنگی و همراهی موسسه هنرهای معاصر ایران و اداره کل همکاری های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، زمینه حضور ایران در این رویداد مهم بین المللی فراهم گردید و رایزنی فرهنگی  اثر هنرمند برجسته ایرانی رضا لواسانی یا عنوان "زندگی" را معرفی نمود که در کتاب نمایشگاه به چاپ رسید اما متاسفانه به دلیل شیوع کرونا در فروردین سال 1399، اجرای آن لغو شد.
این نمایشگاه و رویداد بزرگ فرهنگی و هنری در سطح بین المللی از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است و به لحاظ وسعت اولین و به لحاظ فروش آثار هنری با حدود 3 میلیارد ین (28 میلیون دلار) در سال 2019 مقام دوم را به خود اختصاص داده و مخاطبان و بازدید کنندگان فراوانی را از سراسر جهان جلب می نماید.
نظر شما