جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۸۲۵
|
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
پوستر هشتمین جشنواره «تک‌نوازان دف» با حضور استادان و هنرمندان موسیقی و خبرنگاران در فرهنگ‌سرای بهمن رونمایی شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، آیین رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره «تک‌نوازان دف» روز یکشنبه ۶ تیر با حضور هنرمندان موسیقی، هیئت‌داوران و انتخاب و جمعی از خبرنگاران در فرهنگ‌سرای بهمن برگزار شد.

علی‌اصغر خسروی رییس فرهنگ‌سرای بهمن با اشاره به برگزاری هفتمین جشنواره «تک‌نوازان دف» در سال گذشته گفت: این جشنواره در سال ۹۹ با توجه به شیوع کرونا به صورت مجازی برای اولین بار با حضور و استقبال بیش از ۴۰۰ نفر از هنرمندان داخل و خارج کشور برگزار شد. در نظر داریم امسال نیز این جشنواره را با هدف ارزش‌گذاری صحیح موسیقی ایرانی برای نسل جوان و ایجاد بستری مناسب برای ارتقای سطح کیفی و کمی دف‌نوازی در سراسر کشور و فراهم کردن فضایی مناسب برای رقابت، یادگیری و پژوهش ساز دف برگزار کنیم. جشنواره امسال با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در بخش‌های انتخاب، داوری و اختتامیه به صورت حضوری برگزار می‌شود. 

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۶ با اشاره به ظرفیت‌های موجود برای فراهم کردن بستری مناسب برای ارائه خدمات به علاقه‌مندان افزود: فرهنگ‌سرای بهمن با دارا بودن تالار همایش شهید آوینی با بیش از ۱۵۰۰ نفر ظرفیت، سالن موسیقی سنجری و پلاتوها که مورد بازسازی قرار گرفته، آماده برگزاری رویدادهایی مانند جشنواره موسیقی فجر است تا از این طریق شهروندان محترم جنوب شهر نیز بتوانند از این برنامه‌ها استفاده کنند. 

رییس فرهنگ‌سرای بهمن با بیان اینکه در دهه ۷۰ فعالیت‌های هنری متعددی در فرهنگ‌سرای بهمن انجام می‌شد، ادامه داد: آنچه مرا راغب‌تر می‌کند، این است که به عنوان یک مدیر اجرایی امکانات و فضا و شرایط را طوری فراهم کنم که فرهنگ‌سرای بهمن مانند دهه ۷۰ مهد حضور اصحاب فرهنگ و هنر شود و این آشتی و پیوند صورت بگیرد تا شاهد برگزاری دوره‌ها و نشست‌های تخصصی، برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی هنری در این مرکز باشیم و این جز با همکاری و حضور پررنگ استادان هنر ممکن نیست. 

مهدی غلامی دبیر هشتمین جشنواره «تک‌نوازان دف» نیز توضیحاتی درباره این جشنواره ارائه کرد و گفت: هشتمین جشنواره «تک‌نوازان دف» از اردیبهشت امسال با هماهنگی با آموزشگاه‌های کشور آغاز شده است، اطلاع‌رسانی اولیه انجام شده و مقرر شده این جشنواره در سه رده سنی ۷ تا ۱۲ سال، ۱۳ تا ۱۹ سال و ۱۹ سال به بالا برگزار شود و از آنجا که ساز دف ساز قدرتی است، بر اساس نظرسنجی سال گذشته، برگزیدگان بانوان و آقایان در هر رده سنی به صورت جداگانه داوری می‌شوند.

وی اضافه کرد: بخش داوری این جشنواره به عهده استادان موسیقی کشور فربد یداللهی، رضا دربندی، نبیل یوسف شریداوی و زانیار حسامی است و همچنین استادان حسن آزاده فر، بهروز قهاری و نیما حدادی نیز در بخش هیئت انتخاب در این جشنواره حضور خواهند داشت.

کارشناس موسیقی فرهنگ‌سرای بهمن افزود: پوستر این جشنواره پس از رونمایی به صورت مجازی و حقیقی منتشر می‌شود و علاقه‌مندان در بخش مقدماتی تا ۲۹ تیر سال جاری مهلت دارند تا نمونه دف‌نوازی خود را در قالب فیلم ضبط‌شده (با کیفیت مطلوب) و حداکثر زمان ۲ دقیقه‌ای به شماره ۰۹۳۹۳۵۰۳۱۷۷ در پیام‌رسان واتساپ ارسال کنند. آثار توسط هیئت‌داوران این جشنواره بازبینی می‌شود و در نهایت، برگزیدگان به مرحله دوم اجرا در تاریخ ۵ و ۶ مرداد می‌رسند که رقابت اصلی شرکت‌کنندگان با حضور هیئت انتخاب و داوران در فرهنگ‌سرای بهمن است.

دبیر جشنواره همچنین بیان کرد: آیین اختتامیه این جشنواره همزمان با روز عید سعید غدیر در هفتم مرداد با برنامه‌های ویژه و با حضور استادان موسیقی کردستان و دف‌نوازی در مدح و منقبت حضرت رسول اکرم(ص) و مولای متقیان حضرت علی(ع) و تقدیر از برگزیدگان این جشنواره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۵۵۰۵۸۴۳۷ تماس بگیرند و یا به صفحه اینستاگرام فرهنگ‌سرای بهمن به نشانی farhangsara.bahman16 و سایت این مرکز به نشانی bahman.farhangsara.ir مراجعه کنند. 

آیین رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره «تک‌نوازان دف»
نظر شما