شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۶
کد خبر: ۱۱۷۱۰۷
|
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان
پادکستی با عنوان "ادبستان" همزمان با روز تكريم و پاسداشت گويش‌ها، آداب و رسوم، سنت‌ها و فرهنگ ايران به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان از سوی کتابخانه امید تولید شد.

کتابخانه امید پاکدستی با عنوان ادبستان تولید شدبه گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فرهنگ و هنر، تکریم و پاسداشت گویش‌ها، سنت‌ها و فرهنگ ایران با هدف حفظ هویت ملی برگزار شد. این برنامه با موضوع بشنو از این خموش و به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان برگزار شد.

مهدی آذریزدی برای فعالان حوزه ادبیات کودک و نوجوان همچنین مخاطبان اصلی این حوزه یعنی خودِ کودکان و نوجوانان به‌واسطه کتاب‌ها و قصه‌هایی که نوشته نام آشنایی است. او در ۱۸  تیرماه سال ۸۸ در ۸۸ سالگی کتاب‌ها را برای بچه‌های زمین می نگارد و به آسمان سفر می‌کند. چند سال پس از آن به پاس تلاش‌ها و زحماتی که او برای ادبیات کودک و نوجوان کشورمان کشیده بود و آثار ارزشمندی که تولید کرده بود، از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، بنا بر پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی، ۱۸ تیر به‌عنوان روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در تقویم رسمی کشور ثبت شد.

آذریزدی 27 اسفندماه در خرمشاه یزد به دنیا آمد. در جوانی به تهران مراجعت کرد و در انتشارات امیرکبیر مشغول به کار شد و در همانجا پس از خواندن کلیله و دمنه به فکر نوشتن داستان‌های کودک و نوجوان افتاد. از آثار وی قصه‌های کلیله و دمنه، قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب، قصه‌های برگرفته از مرزبان نامه، سندبادنامه، قابوس نامه، مثنوی مولوی، شیخ عطار و قصه‌های چهارده معصوم (ع) است. او موفق به گرفتن جایزه یونسکو و جایزه سلطنتی کتاب شد و در تیرماه 1388 از دنیا رفت.

علاقه‌مندان می توانند برای آشنایی این مجموعه می توانند به نشانی میدان نوبنیاد، بزرگراه شهید بابایی، شهرک امید کتابخانه امید مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 77077175 تماس بگیرند.

<div id="16266307798"><script type="text/JavaScript" src="https://www.aparat.com/embed/qVaMr?data[rnddiv]=16266307798&data[responsive]=yes"></script></div>
نظر شما