جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۴۵
کد خبر: ۱۱۷۲۹۳
|
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
فرهنگ سرای رسانه و موسسه مسیر رسانه با تولید مجموعه دوپینگ تربیتی مسیر رسانه به دغدغه‌های والدین در حوزه سواد رسانه‌ای پاسخ داده اند.
تولید یک محصول رسانه‌ای جدید برای والدین/ 101 پاسخ به دغدغه‌های والدین برای تربیت رسانه‌ای فرزندشان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مجموعه «دوپینگ» تربیتی مسیر رسانه شامل  101 راهکار تربیتی در حوزه سوادرسانه‌ای است و به سوالات کلیدی و متداول والدین در این حوزه پاسخ می‌دهد. این مجموعه به همت موسسه مسیر رسانه و فرهنگ سرای رسانه زیرنظر جمعی از کارشناسان عرصه سواد رسانه‌ای تولید شده و به زودی منتشر می‌شود.

با توجه به گسترش بی حد و حصر رسانه‌ها و شیوع ویروس کرونا که یکی از عوامل مهم در ارتباط بیشتر کودکان و نوجوانان با ابزار رسانه‌ای شده است، خانواده‌ها با دغدغه‌های زیادی در این حوزه و تاثیرگذاری سوء آن بر فرزندان خود مواجهند. این دغدغه مهم والدین در قالب پرسش‌هایی از متخصصان و عالمان این حوزه پاسخ داده شده است.

از جمله متخصصان و کارشناسانی که در دوپینگ تربیتی مسیر رسانه به سوالات و دغدغه‌های والدین پاسخ داده‌اند می‌توان به آسیه حسینی نیکو دکترای روانشناسی تربیتی و مدرس فبک، مجید اسماعیلی کارشناس سوادرسانه‌ای و تربیتی، مسعود حسنلو فعال و پژوهشگر تکنولوژی آموزشی، محمد‌علی رجبی سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا و نویسنده کتاب راهنمای فرزندپروری در عصر دیجیتال، حسین حق پناه عضو شورای تالیف کتاب درسی تفکر و سوادرسانه‌ای، محمدحسین شاه‌آبادی کارشناس سوادرسانه‌ای و تربیتی و … اشاره کرد.
براساس این گزارش، مجموعه «دوپینگ» تربیتی مسیر رسانه  به زودی روزهای زوج  در صفحات مجازی و سایت موسسه مسیر رسانه به آدرس Medialit.massir.ir و هم‌چنین شبکه‌های اجتماعی فرهنگ سرای به آدرس  farhangsararesanehرسانه منتشر می‌شود.
فرهنگ سرای رسانه براساس ماموریت کاری خود توجه ویژه‌ای به امر آموزش سواد رسانه‌ای داشته و تاکنون دوره‌های زیادی را با همکاری گروه‌های مختلف در رده‌های سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان تولید کرده است.



مطالب مرتبط
نظر شما