سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : ۰۶:۱۸
کد خبر: ۱۱۷۴۰۸
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
در آستانه عید ولایت، «جشنواره نقالان غدیر» ویژه کودکان و نوجوانان با محوریت واقعه غدیر خم همراه با آموزش نقالی در فضای مجازی برگزار می‌شود.
فراخوان جشنواره نقالان غدیر ویژه کودکان و نوجوانان در فضای مجازی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ وهنر،  مرضیه خسروی بروجنی دبیر اجرایی جشنواره نقالان غدیر و رییس فرهنگ‌سرای اخلاق، بیان واقعه غدیر خم و معرفت شناسی سیرۀ زندگانی حضرت علی (ع) و استفاده از هنر اصیل و کهن نقالی در تبیین و ترویج فرهنگ اسلامی و علوی و همچنین ایجاد انگیزه و پرورش نقالان کودک و نوجوان را از جمله اهداف این جشنواره برشمرد و افزود: با توجه به محدودیت‌های مربوط به شیوع ویروس کرونا، این جشنواره در فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی در خصوص نحوه اجرای جشنواره افزود: دختران و پسران کودک (رده سنی 7 تا 11 ساله) و نوجوانان (رده سنی 12 تا 18 ساله) می‌توانند تا هفتم مرداد ماه سالجاری و همزمان با روز عید غدیر خم، ویدیویی از اجرای نقالی خود از واقعه غدیر خم را به شماره واتساپ 09216545784 ارسال کنند تا در صفحه مجازی «امیدهای فردا» به نشانی @omidhayefarda منتشر شود و یا اجرای نقالی خود را در فضای مجازی منتشر و صفحه «امیدهای فردا» را منشن یا تگ کنند.

خسروی بروجنی ادامه داد: جهت آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با هنر نقالی،  بسته آموزشی شامل مباحثی پیرامون تاریخچۀ نقالی، آداب مجلس و شیوه های رسیدن به نقش، آداب مجلس و تحلیل شخصیت در قالب ویدئو کلیپ هایی با حضور حسین طاهری و همچنین نمونه اجرای نقالی واقعه ی غدیر خم توسط هنرمندانی از جمله محمد رضا معجونی ، فهیمه باروتچی و محمدعلی جلیلی نیز تهیه و تدوین و برای بهره‌مندی علاقه‌مندان کودک و نوجوان در صفحه مجازی «امیدهای فردا» بارگذاری شده است.

دبیر اجرایی جشنواره نقالان غدیر، تسلّط بر متن داستان، احاطه بر موضوع، قدرت بیان، صحّت اجرا و میزان ارتباط با مخاطب را از جمله شاخصه های داوری عنوان کرد که در صورت داشتن ملزومات اجرای نقالی مثل لباس و عصاء، امتیاز ویژه ای خواهد داشت.

رییس فرهنگ‌سرای اخلاق همچنین افزود: در هر رده سنی، از بین ویدئوهای ارسالی، براساسشاخصه های داوری توسط هیات داوران ،پنج نفر انتخاب و به ترتیب جوایز 35، 30، 25، 20، 15 میلیون ریالی همراه با لوح تقدیر دریافت می کنند و به سه نفری هم که ویدئویی اجرای نقالی آنها در صفحه مجازی «امیدهای فردا»، بیشترین پسند مردمی را کسب نماید، جوایز ویژه ای تعلّق خواهد گرفت.

دبیرخانه جشنواره نقالان غدیر در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار در فرهنگ‌سرای اخلاق واقع است و شماره تلفن 33355036 و همچنین شماره واتساپ 09216545784 آماده پاسخگویی به سوالات مخاطبان است.


نظر شما