پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۱
کد خبر: ۱۱۷۵۲
|
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۳
بزرگراه بابايي به عنوان ورودي اصلي شمال شرق تهران با اجراي طرح ضربتي استقبال از بهار آراسته و ساماندهي مي شود.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه يک محمدهادي امرالهي معاون امور شهري و فضاي سبز شهرداري اين منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت : در آستانه سال جديد طرح ساماندهي بزرگراه هاي شمال تهران در دستور کار مديريت شهري منطقه  قرار گرفت و اين طرح به صورت ضربتي در بزرگراه شهيد بابايي وآيت ا...  صدر اجرايي شد تا معابر شرياني منطقه   به عنوان شبکه هاي اتصال مناطق به يکديگر از چهره اي  آراسته برخوردار شود.

وي افزود : در اجراي اين طرح  بيش از 6 كيلومتر از  بزرگراه شهيد بابايي كه در محدوده شهرداري منطقه يك قرار دارد  با   جدول گذاري ، آسفالت ، بازپيرايي فضاي سبز ، نصب حفاظ هاي ايمني با بکار گيري بيش از 300 نيروي انساني در حال ساماندهي است. 

 

مهندس امرالهي به عمليات عمراني و ترافيکي در دست اجرا در اين محدوده اشاره و خاطرنشان كرد : عمليات تعويض ، مرمت و   رنگ آميزي جداول اين بزرگراه به طول بيش از 40  كيلومتر و روكش آسفالت مسير كندروي ضلع شمالي به مساحت بيش از 20 هزار مترمربع از اقدامات اجرايي است و همچنين براي ايمن سازي تردد وسايل نقليه نيز بيش از 15 كيلومتر گاردريل در رفيوژ مياني و كناره هاي بزرگراه نصب مي شود.

معاون امور شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه يک افزود: بازسازي و بازپيرايي فضاهاي سبز اين بزرگراه يكي از اقدامات اصلي براي زيباسازي ورودي اصلي شمال شرق منطقه است و در اين اقدام احداث و توسعه 60 هزار مترمربع فضاي سبز در بزرگراه در نظر گرفته شده و سيستم آبرساني آن با تكميل منبع آب و احداث سپتيك  به صورت قطره اي انجام خواهد شد.

 

وي لايروبي حدود 15 كيلومتر از انهار، تكميل و توسعه روشنايي ، حذف زوائد ، شستشوي المان هاي بزرگراهي ،طعمه گذاري  منافذ ورود و خروج موش و ... را از ديگر فعاليت هاي در حال اجرا در اين محدوده دانست.

زيباسازي اين بزرگراه نيز با تكميل پروژه نقاشي ديواري ماندگار پل نوبنياد و صياد شيرازي و بزرگراه آيت ا... صدر ، نصب و نورپردازي تنديس قاصدك ، اجراي طرح شعائر اسلامي ، نصب تابلوهاي ورودي منطقه از مناطق 3 و 4 و ... به اجرا مي رسد.

نظر شما