دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۰۳
کد خبر: ۱۱۷۷۴۰
|
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
چهارمین دوره آموزش زبان و ادبیات فارسی در فضای مجازی (هفدهمین دوره در سلسله برگزاری برنامه ها) به پایان رسید.
برگزازی چهارمین دوره آموزش زبان فارسی برای فرهنگ دوستان ژاپنی
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فرهنگ و هنر، این آزمون از سوی رایزنی فرهنگی و نماینده بنیاد سعدی در ژاپن بصورت مجازی برگزارشد و  122 فارسی آموز ژاپنی و علاقه مند شرکت داشته اند.
پس از شیوع کرونا، رایزنی فرهنگی که دوره های خود را به صورت حضوری برگزار می کرد، فعالیت های خود را به صورت مستمر و تاکنون در فضای مجازی ادامه داده و و خوشبختانه علاوه بر توکیو، مخاطبانی از هیروشیما، ناگویا،هوکایدو، اوساکا،کیوتو، شیزوئوکا و... واستان های همجوار توکیو مانند توچیگی،چیبا، سایتاما،گونما،ایباراکی،کاناگاوا و ... در آن شرکت نمودند و برنامه ریزی ها برای ادامه این روند ادامه دارد.
دیوسالار رایزن فرهنگی ایران در ژاپن در این زمینه گفت : در دوره چهارم مجازی که در واقع هفدهمین دوره در سلسله برگزاری برنامه های آموزشی زبان و ادبیات فارسی محسوب می گردد، 17 کلاس به صورت هفتگی، برخط و سطح بندی شده به همراه منابع آموزشی از سوی رایزنی فرهنگی و نمایندگی بنیاد سعدی، علاوه بر دیگر دانشگاه ها و مراکز آموزشی برگزار گردید که با استقبال علاقه مندان ژاپنی مواجه شد و با افزایش شرکت کنندگان از شمالی ترین تا جنوبی ترین نقطه ژاپن حضور یافتند و به زودی ثبت نام دوره جدید نیز آغاز خواهد گردید.
وی افزود: با توجه به رشد حضور شرکت کنندگان در فضای مجازی، تعداد کلاس ها نیز توسعه پیدا کرد ضمن آن که به منظور ارائه خدمات بهتر به فرزندان عزیز هموطنان ایرانی و یا ایرانی– ژاپنی، دوره های ویژه کودکان و نوجوانان نیز طراحی و از همین دوره به اجرا در آمد که نتایج مثبتی را به دنبال داشته و این دوره ها نیز به صورت مستقل ادامه خواهد یافت.
دیوسالار اضافه کرد: در برخی از دانشگاه های ژاپن به صورت جدی و در قالب برخی کرسی های آموزشی مانند دانشگاه های مطالعات خارجی توکیو، اوساکا، دوشیشا و ... علاوه بر رایزنی فرهنگی به تدریس زبان و ادبیات فارسی می پردازند و امیدواریم با برنامه ریزی ها و اهتمام به عمل آمده شاید پاسخ گویی بهتر و مطلوب تر به علاقه مندی فرهنگ دوستان ژاپنی باشیم.
نظر شما