پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۵۱
کد خبر: ۱۱۸۱۲۹
|
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
درحالی که یک ماه به پایان طرح فراگیر باشگاه کتابخوانی«۱۰۰ تایی‌ها» مانده است، نزدیک به 5 هزار کودک و نوجوان در این باشگاه ثبت نام کرده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، طرح باشگاه کتابخوانی صدتایی‌ها به همت فرهنگ‌سرای رویش و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، پرورش عادت به مطالعه در کودکان و نوجوانان و مدیریت اوقات فراغت شهروندان در فصل تابستان در حال برگزاری است.

با گذشت حدود دو ماه از اجرای این طرح، تاکنون بیش از ۵۰۰۰ نفر از کودکان و نوجوانان به این باشگاه پیوسته‌اند.

تاکنون نزدیک به ۱۰۰ نفراز چهره‌های فرهنگی و هنری با تولید و انتشار ویدئوهایی از خود در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، از کودکان و نوجوانان به پیوستن به این باشگاه و مطالعه کتاب، دعوت  کرده‌اند، افرادی چون ناصر آویژه، محمدرضا یوسفی، رحیم مجذوبی، محمود برآبادی، معصومه یزدانی، محمدرضا شمس، پری رضوی، عباس امیرمشهدی، مسعود قریب، عباس جهانگیریان و سمیه سیدیان برخی از نویسندگان و هنرمندانی هستند که با تولید و انتشار ویدیو در فضای مجازی، کودکان و نوجوانان را برای پیوستن به این باشگاه دعوت کرده‌اند. 

در این طرح کودکان و نوجوانان با مطالعه ۴۰ تا ۱۰۰ نسخه کتاب به «باشگاه کتابخوانی ۱۰۰ تایی‌ها» می‌پیوندند و عناوین کتاب‌های مطالعه شده را به دبیرخانه باشگاه اعلام می‌کنند.

 افرادی که این تعداد کتاب را در اختیار ندارند، می‌توانند با مراجعه به کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علاوه بر عضویت در باشگاه کتابخوانی ۱۰۰ تایی‌ها، نسبت به امانت کتاب اقدام کنند؛ علاوه‌براین هر عضوی که بتواند بین ۴۰ تا ۱۰۰ نسخه کتاب، از کتابخانه‌های سازمان در طول برگزاری برنامه امانت بگیرد و مطالعه کند، عضو فعال باشگاه کتابخوانی ۱۰۰ تایی‌ها می‌شود.

علاقه‌مندانی که تعداد کتاب مورد مطالعه را دارند نیز می‌توانند پس از عضویت در باشگاه، یعنی ثبت عضویت در یکی از کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری و مطالعه کتاب‌های مورد علاقه و در دسترس خود، با تکمیل برگه اطلاعات کتاب و خلاصه‌ای از کتاب مطالعه شده، در مسابقه شرکت کنند.

در پایان تابستان به اعضای باشگاه که ۸۰ تا ۱۰۰ نسخه کتاب مطالعه کرده‌اند کمک‌هزینه خرید دوچرخه به مبلغ ۲۰ میلیون ریال تعلق خواهد گرفت،‌ همچنین اعضایی که ۶۰ تا ۷۹ نسخه کتاب مطالعه کرده‌اند جایزه نقدی ۷ میلیون ریالی و اعضایی که ۴۰ تا ۵۹ کتاب مطالعه کرده‌اند، جایزه نقدی ۴ میلیون ریالی جایزه خواهند گرفت که در هر گروه ۱۰ نفر به قید قرعه انتخاب می‌شوند.

علاقه‌مندان می‌توانند در طول تابستان کتاب‌های موردنظر را مطالعه و نمونه برگه‌های تکمیل شده خود را به یکی از کتابخانه‌های سازمان فرهنگی‌ هنری شهرداری تهران، تحویل دهند یا به پست الکترونیکی@gmail.com  bk100ta ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 66080084 تماس بگیرند.

نظر شما