شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۲۶
کد خبر: ۱۱۹۵۱
|
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۸
رييس سازمان نظام مشاوره و روانشناسي كشور اعلام كرد: سازمان ملي جوانان طرح گواهي‌نامه تخصصي «ازدواج» براي جوانان را با همكاري سازمان نظام مشاوره روانشناسي به اجرا درمي‌آورد.

دكتر غلامعلي افروز در گفت‌وگو با خبرنگار "شهر" افزود: ما در انديشه تهيه يك مجموعه برنامه‌هاي آموزشي مؤثر، مفيد و ضروري براي داوطلبان ازدواج در مناطق شهري و روستايي هستيم كه بحث گواهينامه تخصصي ازدواج از آن جمله است.

 

وي با تأكيد بر اين كه «اين كلاس‌ها بطور قطع بصورت حضوري برگزار مي‌شود»، گفت: براين اساس تدابيري اتخاذ شده كه از سال آينده داوطلبان ازدواج بين 16 تا 20 ساعت آموزش‌ها و مهارت‌هاي مربوطه را بياموزند.

دكتر افروز همچنين اعلام كرد: در حال حاضر بدنبال برنامه تربيت مدرس براي برگزاري اين كلاس‌ها هستيم و به اعتقاد ما، شركت در اين كلاس‌ها قبل از ازدواج ضروري است، اما در حال حاضر طرحي براي اجباري كردن آن وجود ندارد.

 

بنابر گزارش شهر، هفته گذشته، رييس سازمان جوانان استان تهران از صدور گواهينامه تخصصي «ازدواج» براي خواستگاري خبر داده و اعلام كرده بود: بدنبال اين هستيم كه تا 2 سال آينده اگر پسري به خواستگاري دختري رفت، دخترخانم «به شرطي» جواب بدهد كه خواستگار اين دوره‌ها را گذرانده باشد.

 

محسن زنگنه با بيان اين‌ كه «اين گواهينامه به اين‌ معناست كه جوانان، الفباي زندگي را مي‌دانند و درك متقابل از يكديگر دارند»، اظهار كرد: با توجه به برگزاري جشنواره مطلع عشق و فعالان ازدواج در آذرماه سال گذشته،براساس پيشنهاد تعدادي از اساتيد به رييس‌جمهور مبني بر اين كه در حوزه ازدواج جوانان نياز به آموزش وجود دارد‌ و با توجه به رشد آمار طلاق‌، اين نياز ديده شد.

 

زنگنه همچنين اذعان كرده بود كه جوانان با اطلاعات بسيار اندك ازدواج مي‌كنند و آموزش‌هاي لازم را نمي‌بينند، بنابراين رييس‌جمهور پيشنهاد داد كه همه دستگاه‌ها و سازمان ملي جوانان متولي اين امر شوند؛ به اين ترتيب جرقه اين كار زده شد.

 

نظر شما