پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۲
کد خبر: ۱۲۰۱۹۳
|
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
مدیر امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری خبر داد:
همزمان با هفتمین روز بیست و نهمین دوره هفته کتاب، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مناطق محروم و کم‌برخوردار شهر تهران کتاب و محصولات فرهنگی توزیع کرد.
به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی فرهنگ و هنر، عباس باباخانیان مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اشاره به برنامه روز گذشته این سازمان در مناطق محروم و کم‌برخوردار شهر تهران گفت: به دنبال اجرای فعالیت‌های جهادی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، ۵۰۰ بسته فرهنگی در میان خانواده‌های مناطق شمس‌آباد توزیع شد.
 
وی در این زمینه توضیح داد: این بسته‌ها شامل کتاب، لوازم‌التحریر و دیگر محصولات ترویج کتابخوانی ویژه کودکان و نوجوانان بود که با حضور معاون فرهنگی سازمان و  خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) اهدا شد.
 
باباخانیان افزود: این برنامه به همت مدیریت امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان و با همکاری مدیریت‌های فرهنگی هنری مناطق ۱۸ و ۲۱ و همچنین سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد.
 
وی از حضور اتوبوس کتابگرد هدهد در این منطقه خبر داد و گفت: یک دستگاه اتوبوس کتابگرد هدهد در بین محل زندگی خانواده‌های کارگران کوره‌های آجرپزی جنوب شهر تهران مستقر شد و با اجرای برنامه‌های ترویج کتابخوانی و اهدای بسته‌های فرهنگی به تبلیغ کتاب و کتابخوانی پرداخت.
 
باباخانیان با اشاره به دیگر برنامه‌هایی که انجام شد، گفت: اجرای نمایش میدانی، ارائه عضویت رایگان کتابخانه‌های سازمان، ایستگاه قرآن بخوانید جایزه بگیرید، ایستگاه خلاقیت، نقاشی، قصه‌گویی، سرگرمی و نشاط، کتاب در گردش، یک جمله یک کتاب، نمایشگاه کتاب و... از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بودند.

وی در بخش دیگر صحبت‌‌‌های خود از ارسال كتاب برای تجهيز كتابخانه‌های مناطق محروم و کم‌برخوردار در هفته کتاب نیز خبر داد و افزود: حدود یک هزار و ۶۰۰ جلد کتاب به مدرسه علميه امام خمينی(ره ) و ۴۰۰ جلد کتاب نیز به روستاي مرتضي گرد در منطقه ۱۹ اهدا شده است.

باباخانیان یادآور شد: در این زمینه حدود ۴۰۰ جلد کتاب نیز به روستاي فرون آباد در منطقه ۱۳، ۷۰۰ جلد کتاب به شهرك كميته و شهرك گلستان در منطقه ۲۰ و یک هزار و ۱۰۰ جلد کتاب نیز به شهرستان زاهدان ارسال و اهدا شده است.
نظر شما