يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۵
کد خبر: ۱۲۱۳۸۰
|
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
مراسم بزرگداشت یوم‌الله نهم دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت با مشارکت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۲ و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پنجشنبه ۹ دی در میدان آیینی امام حسین(ع) برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مراسم بزرگداشت یوم‌الله نهم دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت با مشارکت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۲ و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پنجشنبه ۹ دی ماه ساعت ۱۴:۳۰ در میدان آیینی امام حسین(ع) برگزار شد.

شعار ۹ دی امسال «یوم الله نهم دی، تجلی وحدت ملی و رمز عبور از  فتنه» است و این مراسم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در همه استان‌ها و ۸۰۰ شهر کشور برگزار شد.

در این مراسم شعارهایی از قبیل «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «مرگ بر امریکا»، «مرگ بر اسراییل»، «مرگ بر انگلیس»،  مرگ بر آل سعود خائن» سر داده شد.

اجتماع مردمی ۹ دی در میدان امام حسین(ع) برگزار شد

در این مراسم حجت الاسلام حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: مصادف شدن یوم الله نهم دی با ایام فاطمیه خاطره شیرینی را برای ما زنده می کند و آن شاگردی و مکتب سازی مهم در مکتب حضرت زهرا(س) است.

وی با بیان اینکه تاریکی فتنه مردم را از درک واقعیت‌ها غافل نکرد و دست‌های مخملی دشمنان آنان را فریب نداد، گفت: ما این را از فاطمه(س) یاد گرفته ایم، مردم هم خوب یاد گرفته و هم خوب عمل کرده اند.

حاجی صادقی با اشاره به اینکه مردم ۱۲سال قبل به فتنه‌ای تیر خلاص زدند که طراحی آن بیش از ده سال طول کشیده بود و حتی نام آن ۴سال قبل توسط یکی از سناتورها در مجلس سنای آمریکا گفته شده بود، تصریح کرد: مردم این فتنه سنگین را که اسناد آن بیش از نه جلد است در نهم دی تبدیل به فرصت کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: گرامیداشت نهم دی گرامیداشت یک خاطره در یک سال نیست بلکه تضمین کننده حرکت آینده انقلاب و چراغ راه آینده و انتقال دهنده فرهنگ مقاومت است.

وی با بیان اینکه نهم دی تجلی ولایت‌مداری بود و آن جمله امام راحل را نشان داد که «اگر جلوی دین ما بایستید، با تمام توان جلوی تمام دنیای شما می‌ایستیم»، تاکید کرد: دشمنان به خیال خام خود با فتنه‌ای که ۲۰۰ روز طول کشید و برای مردم دردسر درست کردند و خواستند تیر خلاص به باورهای ما بزنند ولی نمی‌دانستند امام حسین(ع) برای ما خط قرمز است؛ کسانی که بازیچه دست استکبار شدند، به پرچم اهل‌بیت(ع) جسارت کردند و مردم به آنها جواب دادند. استکبار امروز هم بداند که این مردم همان مردم روز نه دی هستند و پیروزند و دشمنان هر چه کردند ولی نتوانستند نه اینکه نخواستند، ملت ما را از چه می‌ترسانند؟ 

حاجی صادقی گفت: انقلاب اسلامی دیگر به ایران محدود نیست و سنگرهای کلیدی جهان فتح شده و دشمن در سرازیری سقوط است و رژیم اشغالگر قدس امروز به دور خودش دیوار بلند می‌کشد و فکر می‌کند که چه کند تا زنده بماند. دشمنی که یک روز با سنگ‌های فلسطینی ها مواجه بود، امروز در مقابل موشک‌ها ناتوان شده است. 

نماینده ولی فقیه در سپاه بیان کرد: استکبار و آمریکا بداند که آن زمان که فکر می‌کردند که می‌توانند چراغ انقلاب را خاموش کنند تمام شده و امروز مردم و دولت و مسئولان ما همه تحت هدایت رهبری آماده‌اند تا کشور را بسازند و آباد کنند. 

وی خاطر نشان کرد: ما تا در این کشور «حاج قاسم‌ها» داریم و تا مکتب حاج قاسم زنده است و تا 9 دی زنده است، پیروزیم. زیباترین پیام ۹دی، خشم و تبری و مقاومت در برابر دشمنان و هم‌چنین تبعیت از رهبری معظم انقلاب بود. 

حاجی‌صادقی گفت: اجازه نمی‌دهیم که رهبری معظم انقلاب ندای «أین عمار» سر بدهند و ما پشت سر رهبری معظم انقلاب هستیم. هدف دشمن شکستن اراده ماست و می‌خواهد با فشارها و تهدیدات ما را از اینکه میتوانیم آینده این کشور را بهتر از گذشته بسازیم نا امید کند.  

اجتماع مردمی ۹ دی در میدان امام حسین(ع) برگزار شد

همچنین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی طی اطلاعیه‌ای از مردم آگاه و بصیر و لحظه شناس ایران اسلامی برای حضور پرشور در مراسم بزرگداشت یوم الله ۹ دی قدردانی کرد.

متن این اطلاعیه بدین شرح است:
«بسم الله الرحمن الرحیم»
حمد و سپاس ذات باری‌تعالی را، به پاس نعمت بی‌بدیل ولایت فقیه و ملت آگاه، همیشه در صحنه، دشمن شناس؛ مردم با بصیرت و ولایت مداری که علیرغم، تمام تهدیدات و تبلیغات سوء دشمنان اسلام، با لحظه‌شناسی و لبیک عملی به رهنمودهای حکیمانه مقتدای عظیم الشأن امت اسلامی، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای «ادام الله ظله الوارف»، در دفاع از کیان نظام مقدس اسلامی به صحنه آمدند و سروقامتانه با حضور آگاهانه، حماسی و عزتمند در اجتماعات سراسری باشکوه، معنادار، وحدت آفرین و دشمن شکن بزرگداشت حماسه ماندگار ۹ دی، تجلی بخش شکوه بصیرت و وحدت ملی در مقطع حساس کنونی شدند و برگ‌زرین دیگری بر صحیفه افتخاراتِ مایه مباهات خود افزودند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این همه شور و شعور و احساس تکلیف دینی و انقلابی آحاد مردم شریف ایران اسلامی و خلق «شکوه ماندگار وحدت و بصیرت و عزّت ملی» در اجتماعات ستودنی بزرگداشت حماسه جاودان و بی‌بدیل یوم الله ۹ دی را ارج نهاده و از تمامی مسئولین، دست‌اندرکاران و خادمان با اخلاص عرصه برگزاری مراسم و مناسبت‌های ایام الله انقلاب اسلامی، تقدیر و تشکر به عمل آورده و خاضعانه و خاشعانه مراتب تقدیر و سپاس بیکران خود را به پاس حضور باشکوه ملت شجاع، ولایتمدار و استکبارستیز ایران سرافراز در مراسم بزرگداشت دوازدهمین سالگرد حماسه ۹ دی اعلام می‌نماید.

به درستی که ملت بزرگ و سرافراز ایران وفاداری خود به نظام اسلامی و حمایت از کشور و انقلاب را بارها به بهترین شیوه‌ها نشان داده و وظیفه مسئولان است که با خدمت صادقانه، قدردان این همه فداکاری و ایثار مردم باشند.

شعرخوانی و اجرای سرود دانش آموزی بخش دیگری از این برنامه های این مراسم بود.


مطالب مرتبط
نظر شما