جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۲۱۶۰۳
|
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
روایت خوش غیرتی جوانان در روزهای کشف حجاب
نمایش «مرثیه غیرت» در آستانه سالروز کشف حجاب در ایران تا ۲۰ دی‌ماه در فرهنگسرای خاوران به روی صحنه می‌رود.
«مرثیه غیرت» تا ۲۰ دی‌ماه در فرهنگسرای خاورانبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،  نمایش «مرثیه غیرت» کاری از گروه هنری نینوا به مناسبت ایام فاطمیه و در آستانه سالروز کشف حجاب در ایران به مدت ۱۰ روز در سالن شهید مطهری فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود.

با توجه به اینکه امسال، ۱۷ دی‌ماه سالروز کشف حجاب رضاخانی در ایام فاطمیه قرار گرفته، موضوع حجاب برای این نمایش در نظر گرفته شده است.

مرثیه غیرت داستان چند جوان لات تهرانی است که دستور کشف حجاب از سوی شهربانی به آنها داده می‌شود اما آنها با خوش غیرتی خود را در مسیر هدایت قرار می‌دهند. از دل این داستان به اعماق تاریخ رفته و ماجرای مسلمان شدن یهودیان توسط نور چادر حضرت زهرا (س) به نمایش گذاشته می‌شود.
 این نمایش به تهیه کنندگی سعید محمدی، کارگردانی محسن انصاری و نویسندگی علیرضا صادقی از ۱۱ تا ۲۰ دی‌ماه هر شب از ساعت ۱۹ اجرا می‌شود.

علاقه‌مندان برای رزرو رایگان این نمایش می‌توانند از طریق سایت naynawagroup.ir اقدام کرده و یا با شماره ۰۹۰۱۵۸۰۹۰۶۵ تماس گیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی خیابان خاوران سه‌راه هاشم‌آباد فرهنگسرای خاوران مراجعه کرده و یا با شماره ۳۳۰۱۵۴۲۳ تماس گرفته شود.

«مرثیه غیرت» تا ۲۰ دی‌ماه در فرهنگسرای خاوران

به گفته سعید محمدی تهیه‌کننده نمایش «مرثیه غیرت» و فعالیت گروه «نینوا» برآمده از مسجد است و همه اعضای گروه از بازیگران گرفته تا عوامل پشت صحنه همه بچه‌های مسجد هستند وی معتقد است این اجرا نمایشی ضعیف و غیرحرفه ای نیست و در طول این سال‌ها هنرمندان بسیاری به دیدن نمایش نشستند که از دیدن کار لذت بردند و نقطه نظراتشان را به ما انتقال دادند که در کار اعمال کردیم.
گروه ما از سال ۹۶ به صورت رسمی فعالیت‌های خود را آغاز کرد. البته پیش از آن نیز به صورت محدود نمایش‌های کوتاه مناسبتی را اجرا می‌کردیم اما سال ۹۶ حیاط مسجد را به آمفی تئاتری با همه تجهیزات یک سالن نمایش تبدیل و نمایشی به نام «اندوه جاودان» را اجرا کردیم که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. سال ۹۷ نمایش دیگری به نام «حیدرآباد» را اجرا کردیم که نگاهی ویژه به موضوع شیعیان قطیف عربستان داشت و به ماجرای خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) می‌پرداخت. سال ۹۸ با توجه به دغدغه‌ای که خود من در زمینه موضوع حجاب داشتم تصمیم به اجرای نمایش «مرثیه غیرت» گرفتیم.



مطالب مرتبط
نظر شما