پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۲
کد خبر: ۱۲۱۹۸۳
|
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
«ششمین یادواره شهدای گردان شهادت» در فرهنگ‌سرای بهمن برگزار شد
علیرضا زاکانی شهردار تهران با اشاره به اینکه میدان کنونی میدان سختی است، گفت: آنچه ما را از این میدان سخت سربلند بیرون می‌کند، تکیه به شهدا و ترویج فرهنگ شهادت‌طلبی است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در ششمین یادواره شهدای گردان شهادت که پنجشنبه ۳۰ دی ماه در فرهنگ‌سرای بهمن برگزار شد، با اظهار خشنودی از حضور در جمع نورانی خانواده‌های معظم شهدا و یادگاران جنگ تحمیلی گفت: یاد شهدای عزیز دفاع مقدس به ویژه شهدای کربلای ۵ و رزمندگان مظلوم گردان شهادت را گرامی می‌دارم.

وی با اشاره به شهید جواد صراف از فرماندهان این گردان بیان کرد: این شهید والامقام در سال ۶۱ مسئول دسته ما در گردان مقداد بودند و بنده توفیق داشتم حدود دو ماه در خدمت ایشان باشم. تلاش بسیار، شجاعت، رشادت و جسارت از ویژگی‌هایی بارز این شهید بزرگوار بود.

زاکانی ادامه داد: مسیری که ایشان شروع کردند در کربلای ۵ اوج گرفت و به آرزوی خود که همان شهادت بود، رسیدند. مسیری که برای هر انسانی آرزو است و برای این شهید والامقام محقق شد. او ناظر ماست و ما را رصد می‌کند و ما از شهدای انقلاب مدد می‌خواهیم که ما را در این مسیر پرارزش و تحقق اهداف و ارزش‌ها یاری کنند.

شهردار تهران به عملیات کربلای ۵ اشاره کرد و گفت: این عملیات به قدری سنگین بود که تصور آن برای همه سخت است. گردانی عازم خط مقدم شده و بدون توقف رو به جلو حرکت کرده و در همان لحظه دشمن بعثی نیز از اطراف با تجهیزات کامل حمله کردند، ولی رزمندگان اسلام با غیرت دینی خود که اخیراً مقام معظم رهبری در مورد حوادث ۱۹ دی فرمودند: «رزمندگان با غیرت دینی با دشمن مقابله کردند» و متر به متر خاک میهن عزیزمان را با جان و پوست و خون خود نگاه داشتند و در نهایت این عملیات با توجه به شرایط ویژه، به بزرگ‌ترین و سرنوشت‌سازترین عملیات دفاع مقدس تبدیل شد و بعد از آن عراق قطعنامه ۵۹۸ را دنبال کرد و مورد پذیرش شورای امنیت قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: در جلسه‌ای که در سال ۹۲ با رهبر معظم انقلاب داشتیم و جمعی از فرماندهان نیز حضور داشتند، مقام معظم رهبری فرمودند: قبل از انقلاب کار راحت‌تر از بعد از انقلاب بود، جنگ اوج سختی‌ها بود ولی با همه سختی‌ها در مقابل شرایط کنونی هیچ است و صحبت از جهاد اصغر و جهاد اکبر کردند.

زاکانی بیان کرد: میدان، میدان سختی است. آنچه ما را از این میدان سخت سربلند بیرون می‌کند، تکیه به شهدا و ترویج فرهنگ شهادت‌طلبی و حاکم کردن این فرهنگ بر خود و جامعه است. شهادت‌طلبی اگر در جامعه زنده و زنده‌تر شود و هرچه قدر ویژه‌تر به شهدا توجه کنیم و به تعبیر سردار حاج قاسم سلیمانی شهیدانه زیستن را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم، نتیجه آن به طور حتم توفیق الهی خواهد بود. خوشا به حال کسانی که با شهادت رفتند و خوشا به حال کسانی که مسیر شهیدان را دنبال می‌کنند.

شهردار تهران در پایان با بیان اینکه شهیدان حق بزرگی بر گردن ما دارند، گفت: امیدواریم همواره بتوانیم ادامه‌دهنده راه ایشان باشیم و گام‌هایی را برداریم که محصول این گام‌ها رضایت شهدا از ما باشد.

پخش کلیپی از خلاصه برنامه سال قبل، اجرای گروه سرود آل یاسین با موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، خاطره‌گویی جمعی از فرماندهان گردان شهادت با موضوع عملیات کربلای ۵، مدیحه‌سرایی حاج محمدرضا طاهری و تقدیر از ۱۱ نفر از رزمندگان ایثارگر این گردان از دیگر بخش‌های برنامه بود. 

نظر شما