پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۲
کد خبر: ۱۲۲۳۰۹
|
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
فرهنگسرای رسانه در دهه فجر با راه‌اندازی «رادیو فجر» و برپایی نمایشگاه «رسانگار» دستاوردهای انقلاب اسلامی را در معرض دید عموم قرار می دهد.

ویژه برنامه های فرهنگسرای رسانه به مناسبت ایام الله دهه فجربه گزارش پایگاه خبری تحلیل فرهنگ و هنر ،فرهنگسرای رسانه همزمان با فرا رسیدن دهه فجرو سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ویژه برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده است.

مهدی شکیبایی رئیس فرهنگسرای رسانه با اشاره به برنامه‌های این مرکز گفت: فرهنگسرای رسانه برای مقابله درست و به‌جا با اقدام خصمانه شبکه‌های اجتماعی مجازی مبنی بر سانسور اسم و نام سردار سلیمانی پویش مجازی «سانسور حاج قاسم را متوقف کنید» راه‌اندازی کرده است.

 این پویش همزمان با ایام شهادت سردار دل‌ها راه‌اندازی شد و تاکنون بیش از هزار نفر بدان پیوسته‌اند.وی ادامه داد: همزمان با دهه فجر پیروزی انقلاب و 22 بهمن ماه فاز دوم این پویش اجرا خواهد شد. برهمین اساس، کاوری برای پیوستن علاقه‌مندان به این پویش تهیه و در فضای مجازی مناطق 22 گانه و فرهنگسرای رسانه منتشر شده است.

نمایشگاه «رسانگار» دستاوردهای انقلاب اسلامی را نمایش می‌دهد

رئیس فرهنگسرای رسانه از برپایی جدیدترین نمایشگاه رسانگار خبر داد و گفت: نمایشگاه مجازی رسانگار ابتکار فرهنگسرای رسانه در روزهای کرونایی و تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری بود. تاکنون چندین نمایشگاه رسانگار با موضوعات مختلف برگزار شده است. جدیدترین نمایشگاه رسانگار با موضوع «دستاوردهای انقلاب اسلامی» برگزار می‌شود.وی اضافه کرد: در این نمایشگاه مهم‌ترین و بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در معرض دید عموم قرار داده شده است.شکیبایی با اشاره به تولید محصولات مجازی با موضوعات پیروزی انقلاب و بیانیه گام دوم گفت: فرهنگسرای رسانه برای عمومیت بخشیدن به بیانیه مهم گام دوم انقلاب اسلامی و ترویج و تبیین آن در بین آحاد مختلف جامعه اقدام به تولید محصولات مجازی با همین موضوع کرده است. علاوه براین، محصولات مجازی دیگری با موضوع چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تولید شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

همکاری رادیو تهران و فرهنگسرای رسانه در راه‌اندازی «رادیو فجر»

رئیس فرهنگسرای رسانه تاکید کرد: رادیو فجر برنامه دیگر این مرکز در فضای مجازی به مناسبت دهه فجر است. در این تولید رادیویی ضمن مروری بر روزنگار بهمن ماه سال 1357، مهم‌ترین اتفاقات انقلاب اسلامی برای مخاطبین و به ویژه نسل جوان روایت می‌شود.او بیان داشت: رادیو فجر با همکاری رادیو تهران و برای چهارمین سال متوالی است که در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.

رویداد رسانه‌ای «جهاد تبیین و روایت‌سازی رسانه‌ها» برگزار می‌شود

شکیبایی با اشاره به برگزاری رویداد رسانه‌ای «جهاد تبیین و روایت‌سازی رسانه‌ها» در فرهنگسرای رسانه گفت: فرهنگسرای رسانه با برگزاری رویداد «جهاد تبیین و روایت‌سازی رسانه‌ها» مقوله جهاد تبیین از مطالبات مهم رهبر انقلاب را مورد توجه قرار داده است. جهاد تبیین یکی از مهم‌ترین کلیدواژه‌هایی است که رهبر فرزانه انقلاب در سخنرانی‌های خود به ویژه در سال‌های اخیر بدان اشاره کرده‌اند. ارائه روایت‌‌های رسانه‌ای درست، به‌جا و دقیق از پیشرفت‌های انقلاب اسلامی و پاسخ به شبهاتی که از سوی دشمنان مطرح می‌شود یکی از مطالبات جدی رهبر انقلاب است. این رویداد نیز در پاسخ به همین مطالبه برگزار می‌شود. وی ادامه داد: رویداد رسانه‌ای «جهاد تبیین و روایت‌سازی رسانه‌ها» با همکاری فرهنگسرای رسانه، اندیشکده راهبردی رسانه‌ها و فضای مجازی و هسته پژوهشی پدافند رسانه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی روز سه‌شنبه 19 بهمن ماه از ساعت 14 با حضور اساتید دانشگاه و چهره‌های نام‌آشنا در این عرصه در سالن یونس شکرخواه فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.

مسابقات فوتسال چهارجانبه در فرهنگسرای رسانه 

این مدیر فرهنگی هنری از برگزاری مسابقات فوتسال چهارجانبه به میزبانی فرهنگسرای رسانه خبر داد و گفت: همزمان با دهه فجر و به منظور گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها شهید سلیمانی مسابقات فوتسال چهارجانبه با حضور 4 تیم شناخته شده از اهالی فرهنگ و رسانه در این مرکز برگزار می‌شود.وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات چهار تیم هنرمندان، مجریان، رسانه قلم و منتخب سازمان فرهنگی هنری و رسانه‌های نوشتاری شرکت می‌کنند. در پایان این مسابقات به تیم‌های برنده جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

اجرای طرح سراسری «کتابدان»

شکیبایی درباره برگزاری ویژه برنامه فراگیر «کتابدان» گفت: در طرح کتابدان، 100 کتاب براساس دسته‌بندی مطالب و تألیفات با موضوع‌های تاریخ ایران و انقلاب اسلامی، زندگی‌نامه و خاطرات چهره‌های انقلابی، داستان و رمان انقلاب اسلامی، کتاب‌های کودک و نوجوان با موضوع انقلاب اسلامی و... در قالب‌های مختلف تولید و در فضای مجازی منتشر می‌شوند.اجرای برنامه‌های فراگیر سازمان فرهنگی هنری در دهه فجر، پخش سرود های انقلابی و آذین‌بندی این مرکز فرهنگی از دیگر برنامه‌های فرهنگسرای رسانه در دهه فجر است.براساس این گزارش، فعالیت‌های میدانی اعلام شده در صورت استقرار وضعیت پایدار کنونی از لحاظ پروتکل‌های بهداشتی عملیاتی خواهد شد و درصورت اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ممنوعیت هرگونه فعالیت میدانی، برگزار نخواهد شد.

نظر شما