چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۳۵
کد خبر: ۱۲۲۳۳۱
|
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
«قصه‌ای به شیرینی عسل» از شکوه قاسم‌نیا به زبان سینهالی ترجمه و در سریلانکا منتشر شده است.
کتاب شکوه قاسم‌نیا در سریلانکابه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر به نقل از ایسنا: "همزمان با دهه مبارک فجر  و به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و آغاز ماه پرخیر و برکت رجب و در آستانه مبعث رسول مکرم اسلام(ص)، به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سریلانکا و حمایت مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی در قالب طرح تاپ کتاب «قصه‌ای به شیرینی عسل»  شکوه قاسم‌نیا با تصویرگری محمدعلی بنی‌اسدی از مجموعه کتاب‌های انتشارات سروش به زبان سینهالی ترجمه و در کشور سریلانکا منتشر شد.

بر اساس این گزارش، شناخت و آگاهی نسبت به شخصیت و زندگی پیامبر گرامی اسلام برای مسلمانان جهان بویژه کودکان و نوجوانان امری ضروری است تا با خواندن زندگی پیامبرشان بتوانند راه، روش و اخلاق آن پیامبر رحمت را سرلوحه زندگی خویش قرار دهند. داستان «قصه‌ای به شیرینی عسل» که به شرح زندگی پیامبر (ص) از زمان تولد تا بعثت می‌پردازد از جمله آثار خوب برای معرفی این بخش از زندگی پیامبر(ص) است.

این کتاب، داستان زندگی پیامبر مکرم اسلام، حضرت محمّد مصطفی(ص) است، که از تولد تا زمانی که به پیامبری برگزیده می‌شوند و ایشان را در غار حرا صدایی مخاطب می‌سازد روایت می‌کند.  قاسم‌نیا با زبانی ساده و روان و کودکانه زندگی پیامبر(ص) به خصوص سال‌های کودکی ایشان را برای مخاطب تصویر می‌کند و کودک ضمن لذّت بردن از خواندن یک داستان با تاریخ صدر اسلام و چگونگی مبعوث شدن پیامبر(ص) هم آشنا می‌شود.

این کتاب توسط  فاطمه شیفانی به زبان سینهالی ترجمه و از سوی انتشارات انجمن حکمت با تیراژ ۱۰۰۰ نسخه منتشر شده است.

 حدود ۱۰درصد از جمعیت ۲۲ میلیونی سریلانکا مسلمان هستند که شرح تاریخ اسلام بویژه زندگی و شخصیت پیامبر گرامی اسلام در قالب داستان برای کودکان و نوجوانان این کشور جذاب است."
نظر شما