پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۲۲۳۸۲
|
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
«ازدواج آسمانی» با برگزاری مراسم عقدکنان و عروسی در کنار مزار شهدا به همت فرهنگ‌سرای رضوان برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در ایامی که کرونا کمی فروکش کرد و دوباره سالن‌های عقد و عروسی شاهد برگزاری مراسم تجملاتی ازدواج و اغلب با هزینه‌های گزاف و بریز و بپاش‌های بسیاری شده‏اند، سنت زیبای برگزاری مراسم عقدکنان و عروسی در کنار مزار شهدا، کار فرهنگی شیرین و زیبایی است که فرهنگ‌سرای رضوان در آرامستان بهشت‌زهرا(س) به آن پرداخته است. 

پیوندی آسمانی با شاهدانی از بهشت

این روز‌ها مسائل و مشکلات اقتصادی بر جنبه‌های مختلف زندگی مردم و به ویژه جوانان سایه افکنده و برخی از آنان نگران تشکیل زندگی مشترک و هزینه‌های بالای آن هستند و کمتر جوانی با فکرکردن به این هزینه‌ها جرأت ورود به زندگی دونفره را دارد و این در حالی است که بعضی دیگر با گره‌زدن آغاز زندگی مشترک‌شان با مسائل معنوی، به سادگی پای سفره عقد می‌نشینند و مرحله تازه‌ای از زندگی‌شان را آغاز می‌کنند. 

در برنامه‌ای که فرهنگ‌سرای رضوان امکانات برگزاری آن را فراهم کرده، زوج‌های جوان داوطلب بر مزار شهدای گمنام یا شهیدی که به آن ارادت دارند و زندگی‌اش را سرلوحه‌شان قرار داده‌اند حاضر می‌شوند و در جمع صمیمی مهمانان‏شان، مراسم عقد یا عروسی‏شان را برگزار می‌کنند. این برنامه در صورت فراگیر شدن می‌تواند مشکلات زیادی را از سر راه جوانان در آغاز زندگی مشترک بردارد و مفاهیم تازه‌ای را وارد زندگی‌شان کند.

پیوندی آسمانی با شاهدانی از بهشت

فریده صاعلی، رییس فرهنگ‌سرای رضوان در این‌باره می‌گوید: این نوع ازدواج با هزینه‌های اندک و ساده می‌‌تواند بسیاری از هزینه‌های ازدواج جوانان را کاهش داده و فرهنگ ازدواج آسان را ترویج دهد، فرهنگی که خلأ آن با وجود عروسی‌های پر زرق و برق امروزی در جامعه احساس می‌شود. زوج‌های جوان با برگزاری این نوع جشن عروسی، زندگی خود را به عطر و بوی شهدا مزین می‌کنند و با مدد گرفتن از آنان زندگی سرشار از محبت، علاقه و معنویت خود را آغاز می‌کنند.

وی ادامه می‌دهد: ازدواج آسمانی یکی از اتفاق‌های شیرینی است که در فضای بهشت‌زهرا (س) شاهد آن هستیم. زوج‌های جوانی که علاقه‌مندند شهدا شاهد عقد آسمانی‌شان باشند و تمایل دارند در فضای معنوی معراج شهدا و در جوار پیکر مطهر شهدای گمنام دوران دفاع مقدس زندگی خود را شروع کنند، برایشان امکانات این مراسم را فراهم می‌کنیم، از چیدن خنچه عقد و حضور عاقد گرفته تا جشن مولودی‌خوانی و پذیرایی از میهمانان‏شان.

پیوندی آسمانی با شاهدانی از بهشت

بعد از ۱۰ مجلس عقد و عروسی که توسط فرهنگ‌سرای رضوان در مزار شهدا برگزار شده، یازدهمین مراسم، روز سوم بهمن در سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن، مربوط به عروس خانم ۱۷ ساله و آقا داماد ۲۵ ساله‌ای به نام‌های «زهرا» و «داوود» بود که در قطعه ۴۰ شهدای گمنام (قطعه فانوس‌ها)، با اجرای گروه سرود عطر یاس حرم، مولودی‌خوانی کربلایی «علی‌اکبر رستمی»، شعرخوانی «امیرعباس رضایی» و پذیرایی از مدعوین و مهمانان راهی خانه بخت شدند. 

علاقه‌مندان و جوانانی که مایلند مراسم عقد و عروسی خود را با این سبک آغاز کنند می‌توانند با فرهنگ‌سرای رضوان تماس بگیرند تا مقدمات کار برایشان فراهم شود.

پیوندی آسمانی با شاهدانی از بهشت
نظر شما