پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۲۲۴۵۶
|
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۰
«فصل رویش» با تجلیل از چهره‌های فرهنگ و هنر انقلاب برگزار شد
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ویژه‌برنامه «فصل رویش» که چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه با تجلیل از چهره‌های فعال و مؤثر در حوزه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار شد، بیان کرد: بزرگ‌ترین سرمایه ما رویش‌های انقلاب اسلامی است.
حجت‌الاسلام امرودی: بزرگ‌ترین سرمایه ما رویش‌های انقلاب اسلامی استبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، فرهنگ‌سرای فردوس ویژه‌برنامه «فصل رویش» را چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه با تجلیل از چهره‌های فعال و مؤثر در حوزه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار کرد.

حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس، سید علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی، امیرحسین سمیعی سرپرست معاونت هنری و جمعی از مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این مراسم حضور داشتند.

در ابتدای مراسم شهرام کرمی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ و رییس فرهنگ‌سرای فردوس که دبیری ویژه‌برنامه «فصل رویش» را بر عهده داشت، به حاضران در مراسم خوشامد گفت و بیانیه هیئت انتخاب این برنامه را قرائت کرد.

حجت‌الاسلام امرودی: بزرگ‌ترین سرمایه ما رویش‌های انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری در این مراسم با گرامی‌داشت دهه فجر و نام و یاد شهدای انقلاب اسلامی عنوان کرد: از برگزارکنندگان این مراسم باشکوه و معنادار و هیئت انتخاب برنامه «فصل رویش» سپاسگزارم که زحمات فراوانی را متحمل شده‌اند.

وی اضافه کرد: حضرت امام(ره) در یکی از سخنرانی‌هایشان فرمودند که وقتی پیامبر اکرم (ص) متولد شد، ۱۴ ستون طاق کسری فرو ریخت؛ گویی ۱۴ قرن بعد قرار است یک اتفاق مهم رخ دهد. قرن چهاردهم قرن شکوفایی و کمال انسان بود و واقعه بزرگ انقلاب اسلامی در این قرن به وقوع پیوست.

رییس سازمان فرهنگی هنری اظهار کرد: دهه فجر فرصت مناسبی است که با هنرمندانی که ارزش‌های انقلاب اسلامی را در قالب‌های گوناگون هنری ترویج می‌کنند، بیشتر آشنا شویم و از زحماتشان تقدیر کنیم. این ارزش‌ها باید توسط هنرمندان به نسلی که توفیق درک آن دوران را نداشته، منتقل شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی رویش‌های متعددی داشته است، افزود: شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی یکی از این رویش‌هاست. استاد شهید مطهری یکی دیگر از رویش‌های این انقلاب عظیم است؛ کسی که اصول فقهی و اعتقادی انقلاب را پایه گذاشت. شهید بهشتی رویش انقلاب اسلامی است؛ شخصیتی که کارآمدی دین در اداره جامعه را به نمایش می‌گذارد. شهید همت، شهید کاظمی و شخصیت‌های بزرگ در عرصه‌های علمی، فرهنگی، هنری و... رویش‌های این انقلاب به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام امرودی با اشاره به اینکه رویش‌های انقلاب محدود به اشخاص نیست، ادامه داد: سینمای قبل از انقلاب را با سینمای پس از انقلاب مقایسه کنید. در سینما فصل تازه‌ای گشوده شد که لازم است درباره آن کارهای پژوهشی انجام شود. شعر پس از انقلاب را مشاهده کنید که چه جهشی داشته است. امروز وقتی محافل شعر را می‌بینیم، شعرایی را می‌بینیم که استعدادشان در این دوران کشف شده است. در حوزه‌های جهادی، علمی و... نیز کارهای ارزشمندی شده است.

وی تصریح کرد: این رویش‌ها بی‌شمار است و حتی اگر ۱۰ شب دهه فجر را در فرهنگ‌سراهای تهران از این افراد تجلیل کنیم، باز هم افرادی از قلم می‌افتند. انقلاب اسلامی در نهضت امام حسین(ع) ریشه دارد و اگر امروز کسی خدمتی به این انقلاب می‌کند، از شهدای کربلا الهام گرفته است. انقلاب ما ثمره خون شهدای واقعه کربلا و همه نهضت‌های اسلامی پس از آن است و باید در پاسداری از آن کوشا باشیم. در مقابل، اگر کسی به انقلاب ضربه می‌زند، در مقابل همه این خون‌ها و فداکاری‌ها مسئول است.

رییس سازمان فرهنگی هنری اظهار کرد: امام(ره) فرمودند دو چیز باعث وقوع و بقای انقلاب اسلامی شد؛ یکی وحدت مردم که در طول این سال‌ها در عرصه‌های مختلفی نمود داشته است. تشییع شهید سلیمانی یکی از نمودهای این اتحاد بود که به زیبایی به نمایش در آمد و دشمن را به صرافت انداخت این اتحاد را از بین ببرد. باید استوار پای این کشور بمانیم، چرا که ما فرزندان انقلاب، فرزندان اسلام و فرزندان ایران هستیم. دومین عامل از دیدگاه امام(ره)، انگیزه الهی است. انگیزه‌ای که باعث می‌شود پدر یا مادر شهید چهار فرزندش را تقدیم اسلام کند و خم به ابرو نیاورد. این انگیزه را باید حفظ کرد.

حجت‌الاسلام امرودی در پایان گفت: من توصیه می‌کنم دبیرخانه برنامه «فصل رویش» دائمی شود و در سال‌های آینده نیز برگزاری آن ادامه یابد. در عرصه‌های گوناگون جهادی، علم و فناوری، هنر و... افرادی را داریم که لازم است قدرشان را بدانیم تا ملت بداند چه دارد. امروز بزرگ‌ترین سرمایه ما رویش‌های انقلاب اسلامی است. برای همه فرزندان این سرزمین آرزوی توفیق دارم.

مریم شعبانی نویسنده و کارگردان تئاتر، رضا یزدانی شاعر و ترانه‌سرا، حسین پارسافر آهنگساز و نوازنده، میکاییل براتی تصویرساز و مدرس دیجیتال پینت و سیاوش سرمدی نویسنده و کارگردان سینما، پنج چهره‌ای بودند که در «فصل رویش» تجلیل شدند. همچنین از خانواده شهید جهادگر امیرمحمد اژدری تقدیر شد. اجرای نمایش با موضوع زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی بخش دیگر این مراسم بود.

مطالب مرتبط
نظر شما