جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۳۹
کد خبر: ۱۲۳۰۹۵
|
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
کتاب «عموی چشم‌ انتظارت»، چند روایت از دوران اسارت آزادگان و نامه‌نگاری آنها با حضرت آیت‌‌الله خامنه‌ای است که انتشارات موسسه ایمان جهادی آن را منتشر کرده است.
«عموی چشم‌ انتظارت» به بازار کتاب رسید
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فرهنگ وهنر، کتاب «عموی چشم‌ انتظارت»، بیان چند روایت از دوران اسارت آزادگان و نامه‌نگاری آنها با حضرت آیت‌‌الله خامنه‌ای است که در ۱۸۴ صفحه توسط انتشارات موسسه ایمان جهادی چا‌پ و روانه بازار کتاب شده است.

روایت‌‌های ابتدای کتاب «عموی چشم‌ انتظارت» با روایت‌هایی از ماجرای اعزام آزادگان به جبهه آغاز می‌‍‌شود، به نحوه اسیر شدن و شرایط اسارت می‌پردازد و تا زمان آزادی ادامه پیدا می‌‌کند و وجه ‌اشتراک همه روایت‌‌های کتاب، نامه‌ نگاری اسرا، با مقام معظم رهبری است.
 
با توجه به شرایط اسارت، نوشتن نامه با مخاطب مسئولین جمهوری اسلامی با خطرات زیادی برای آزادگان همراه بوده و نامه‌های آن‌ها معمولاً در اتاق سانسور ـ جایی که عراقی‌ها به همراه تعدادی از منافقین، نامه‌ها را کنترل می‌کردند تا مطلب خاصی در نامه‌ها نباشد ـ از بین می‌رفته و به ایران نمی‌رسیده است.

حتی نامه‌هایی معدود که با خلاقیت آزادگان و به‌صورت رمزی نگارش شده و به ایران رسیده، پاسخشان را در زمان اسارت نگرفتند؛ البته رسیدن نامه‌‌هایی معدود که با خلاقیت آزادگان و به‌‌صورت رمزی‌نگارش شده و ‌رسیده، شبیه معجزه‌ای برای ماندگار شدن ارادت اسرا به امام و مقام معظم رهبری در تاریخ است.

جالب است که روایت ششم و پایانی کتاب، شرحی از شرایط اسرای عراقیِ دوران جنگ که مهمان جمهوری اسلامی بوده‌اند است که در امتداد زمان اسارت خود، خدمات فراوانی از جانب نظام اسلامی دریافت کرده‌اند و همین منجر به علاقه و ارادت آن‌ها به ایران و جمهوری اسلامی شد.

در این بخش نامه‌ها و هدایای برخی از این اسرای عراقی به مسئولین جمهوری اسلامی و خاصتاً مقام معظم رهبری به رشته تحریر درآمده است.

کتاب «عموی چشم انتظارت» با زیرعنوان «چند روایت از اسارت آزادگان و نامه‌نگاری آن‌ها با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای» در ۱۸۴ صفحه با شمارگان ۳۰۰۰ نسخه و بهای ۲۵ هزار تومان از طرف انتشارات موسسه ایمان جهادی روانه بازار کتاب شده است.

انتهای پیام/
نظر شما