يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۲۷
کد خبر: ۱۲۳۱۷۵
|
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
آیین معرفی و رونمایـی از کتاب‌های «علـــوی»» توسط فرهنگسرای نهج البلاغه روز شنبه ۲1 اسفند‌ ساعت ۱۴ در ستاد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.
فرهنگسرای نهج البلاغه برگزار می کند:
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، آیین معرفی و رونمایـی از کتابهای «علـــوی» با حضــور حجت اسلام والمسلمین، حاج محمد تقی رهبر و حاج سید نبیل حسنی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران (حجت الاسلام والمسلمین حاج میثم امرودی)،  نسیم سلیم زاده رییس فرهنگ‌سرای نهج البلاغــه و تنی چند از محققان و پژوهشگران حوزه علوی برگزار می شود.

در این مراسم کتابهای: تمدن نوین اسلامی، سیمای اسلام، شاخص های کارگزاران، نگرشی بر حق و مسائل حقوقی،اصول و مبانی کشورداری، اقتصاد و معیشت، در مکتب تربیتی امام علی (ع) سیاست و مدیریت از دیدگاه امام علی(ع)، چلچراغ زندگی، علی(ع) صراط مستقیم و... از حجت الاسلام رهبر رونمایی می شود.

محمد تقی رهبر در تاریخ ۱۷ آذر ماه ۱۳۱۴ شمسی در زرین شهر لنجان از شهرستان‌های تابعه اصفهان متولد شد، پس از طی دوره‌های تحصیلی موجود در منطقه به حوزه علمیه محمودیه زرین شهر به تأسیس محمود شریعت ریزی (حوزه امام خمینی کنونی) راه یافت و به فراگیری علوم حوزوی صرف ونحو منطق و اصول فقه پرداخت.
 وی پس ازاخذ گواهینامه درسی دانشگاهی تهران وارد حوزه علمیه قم شد و از مباحث درس اشخاصی همچون آیات عظام: سید حسین طباطبایی بروجردی، سید محمد رضاگلپایگانی، سید روح‌الله خمینی، علی مشکینی، ناصرمکارم شیرازی و سید محمد حسین طباطبایی استفاده کرد و به درس خارج فقه و اصول پرداخت؛ و در این حوزه به اخذ مدرک سطح ۳ از مدیریت حوزه علمیه قم نائل آمد.

شایان ذکر است ایشان نماینده مردم شهرستان های اصفهان و ورزنه در مجلس هفتم و هشتم و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دوره هفتم و کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی دوره هشتم، امام جمعه موقت اصفهان و مشاور فرهنگی مجلس شورای اسلامی بوده‌است. 

 همچنین در این مراسم مهمانی از کشور عراق، شهر مقدس کربلای معلا حضور خواهند داشت که در بخشی از مراسم، کتابهای تالیفی این شخصیت شیعه عراقی معرفی می شوند. سید نبیل حسنی (متولد 1965م)، از پژوهشگران معاصر ساکن کربلا، مسئول بخش مطالعات و تحقیقات اسلامی در آستانه مقدسه حسینی،  و رییس موسسه علوم نهج البلاغه - عراق ( عتبه مقدسه حسینیه ) می باشند.

وی که سال‌ها با معاونت پژوهشی عتبه حسینی در کربلا همکاری داشته و حاصل این همکاری ده‌ها کتاب است که بیشتر آنها را انتشارات عتبه حسینی منتشر کرده است.

برخی از آثار ایشان به شرح زیر است:

الجمال في عاشوراء: دراسة جمالية وصفية لواقعة الطف؛ *
المولود في بيت‌الله الحرام: علي بن أبي‌طالب(ع) أم حكيم بن حزام؟؛
الإستراتيجية الحربية في معركة عاشوراء بين تفكير الجند و تجنيد الفكر؛
الانثروبولوجيا الإجتماعية الثقافية لمجتمع الكوفه عند الإمام الحسين(ع)؛
الشيعة و السيرة النبوية بين التدوين و الاضطهاد: شيخ كتاب السيرة محمد بن إسحاق أنموذجاً؛
تکسیر الأصنام بين تصريح النبي و تعتيم البخاري؛
خديجة بنت خويلد أمة جمعت في إمراة؛
اليحموم فرس الإمام الحسين(ع) في عاشوراء؛
باب فاطمة صلوات‌الله‌و‌سلامه‌عليها بين سلطه الشريعة و شريعة السطة؛
ثقافه العيد و العيدية؛

لازم به ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر به فرهنگسرای نهج البلاغه در خیابان دکتر شریعتی، روبروی خیابان شهید کلاهدوز (دولت)، خیابان امامزاده مراجعه یا با شماره 22009000  تماس بگیرید.

 
نظر شما